لیگ برتر فوتبال با ۸ دیدار حساس و جذاب در شهرهای مختلف در انتهای همین هفته به ایستگاه دهم می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لیگ برتر فوتبال روزهای پنج‌شنبه و جمعه با ۸ بازی دنبال می‌شود. در پایان این هفته از لیگ، رقابت‌ها برای مدتی تعطیل می‌شود تا تیم ملی به اردوی قبل از بازی با سوریه برود و همچنین باشگاه‌های حاضر در جام حذفی، حداقل دو بازی دیگر در این تورنمنت را پشت سر بگذارند.

ماشین سازی – پیکان؛ شام آخر برای رسول؟

ماشین‌سازی تبریز در ۴ هفته گذشته ۴ شکست پشت سر هم را تجربه کرده و قعرنشین جدول است. انگار این تیم با هدایت رسول خطیبی دیگر نای کسب پیروزی‌های بیشتر را ندارد. شاید به همین علت است که صحبت‌هایی در مورد جدایی او مطرح می‌شود و اگر در این هفته نیز بازنده باشد، احتمال جدایی‌اش به بالاترین حد خود می‌رسد. در سوی دیگر اما پیکان با نشستن در مکان هفتم جدول، حاشیه امنیت کوچکی برای خودش ساخته است. حداقل اینکه مجید جلالی به اندازه خطیبی برای این بازی، استرس و نگرانی ندارد. نبرد این دو تیم که سطح فنی متوسطی دارند، می‌تواند یک شام آخر برای خطیبی یا شروع دوباره برای او باشد. برای پیکان نیز کسب تساوی از تبریز هم رضایتمندی به دنبال خواهد داشت.

گسترش فولاد – تراکتورسازی؛ دربی با رفقای قدیمی این بازی، دربی غرب کشور است. گسترش فولاد که انصافاً در این فصل از نظر مهره، کم و کسری ندارد با کسب ۴ امتیاز در دو بازی آخر، شرایط بهتری را تجربه می‌کند و از این به بعد به فکر کسب طلایی‌ترین امتیازات ممکن است. آنها در همین هفته به تراکتورسازی می‌رسند و باید با برادر بزرگترشان در تبریز مصاف دهند. تراکتورسازی اوضاع و احوال خوبی شبیه به آنچه ابتدای فصل دیدیم، ندارد. آنها در دو بازی گذشته، ۴ امتیاز از دست داده‌اند و صدر جدول را دودستی تقدیم پرسپولیس کردند با این حال، هنوز در صف اولِ مدعیان قهرمانی ایستاده‌اند. این بازی، یک دربی جذاب با حضور رفقای قدیمی است. فراز کمالوند، امیر قلعه‌نویی، مرتضی اسدی، محمد ابراهیمی، کرار جاسم و... این دربی را گرم و جذاب می‌کنند.

سایپا – سپاهان؛ رخ به رخ با بحران واقعیت این است که نارنجی‌پوشان دچار بحران‌هایی هستند و باید مراقب شرایط‌شان باشند. این تیم حالا دیگر به قعر جدول نزدیک شده و وضعیت حساس را کاملاً احساس می‌کند. حسین فرکی در روزهای گذشته، فشارهای زیادی را تحمل کرد به خصوص که نام دو مربی به عنوان گزینه‌های نزدیک به سایپا نیز معرفی شد و شاید با ادامه ناکامی‌ها، این شایعات افزایش یابد. سپاهانی‌ها پس از پشت سر گذاشتن شرایط سخت شکست مقابل ذوب‌آهن و همچنین خداحافظی محرم نویدکیا، با کسب برد برابر سیاه‌جامگان، به اوضاع‌شان سر و سامان دادند. اینکه سپاهان باز هم می‌تواند با سایر مدعیان در بالای جدول رقابت کند یا نه، یک علامت سوال بزرگ است زیرا هنوز روند امتیازگیری این تیم، ثبات پیدا نکرده و نمی‌شود از حالا، چیزی را حدس زد.

صبای قم - پدیده مشهد؛ ملاقات در انتهای جدول یکی از دیدارهای مهم این هفته، می‌تواند تقابل دو تیم در انتهای خیابان لیگ باشد، جایی که دو تیم شبیه به هم یعنی صبای‌قم و پدیده مشهد ایستاده‌اند تا یک مبارزه حساس را پشت سر بگذارند. هر دو تیم، مدت‌هاست به فکر راه فراری برای عبور از شرایط تلخ قعر جدول هستند اما تا به حال بیش از ۸ و ۹ امتیاز نصیب‌شان نشده است. این دیدار، تکلیف آنها را روشن می‌کند که آیا در تقابل با یک تیم در سطح خود، توانایی کسب برد را دارند و اصولاً می‌خواهند قبل از اتمام فصل، از این وضعیت تا حدودی نجات پیدا کنند یا نه؟ بازی در قم برگزار می‌شود و این موضوع کار پدیده را کمی دشوار می‌کند.

فولاد خوزستان - استقلال؛ نبردی به ارزش طلا اگر علیرضا منصوریان خود را یک مربی مدعی می‌داند، باید از معدن فولاد در اهواز نیز امتیازاتی به قیمت «طلا» استخراج کند. آنها در سه هفته گذشته از لیگ برتر، سه برد حیاتی کسب کردند و به طور کلی شرایط‌شان فرق کرد. یک تحول بزرگ که آبی‌ها را با جهشی باورنکردنی در جدول همراه کرد. فولاد خوزستان نیز مانند استقلال یک تیم متحول شده است. تیمی که در هفته‌های ابتدایی اصلاً موفق نبود اما با اضافه کردن چند ستاره، به یکباره چهره یک مدعی را به خود گرفت و حالا در امتیاز دادن به رقبایش، تیمی خسیس شده است.

نبرد فولاد و استقلال، امتیازاتی به ارزش طلا دارد و نعیم سعداوی و علیرضا منصوریان که از نسل مربیان جدید فوتبال کشورمان هستند، برای کسب برد به هر دری می‌زنند. پیشنهاد ما برای عصر پنج‌شنبه شما این است که تحت هیچ شرایطی، بازی را از دست ندهید. پیش‌بینی دیگر اینکه ورزشگاه غدیر اهواز، استعداد آن را دارد که مثل دیدار هفته گذشته پرسپولیس برابر استقلال خوزستان، پر از جمعیت شود و این موضوع، بر جذابیت‌های بازی می‌افزاید التبه اگر اتفاقات تلخ هفته گذشته در این ورزشگاه رخ ندهد.

سیاه‌جامگان - نفت تهران؛ تیتر ندارد! برای این بازی چه تیتری مناسب است؟ شرایط سیاه‌جامگان از بحران عبور کرده و وارد فاز تازه‌ای از مشکلات شده‌اند. تیمی که می‌توانست در این فصل، یاد تیم محبوب ابومسلم را زنده کند، قبل از آنکه فصل به نیمه برسد، به خاطر بحران‌های مالی، دچار انواع و اقسام حواشی شد. از تعطیلی تمرینات تا مصاحبه برخی بازیکنان علیه مدیریت باشگاه و سپس کتک‌کاری در محل تمرین تیم.

این طرف میدان، نفت تهران را می‌بینید که شرایطی مشابه سیاه‌جامگان را تجربه می‌کند. نفتی‌ها دو جلسه تمرین در این هفته را از دست دادند چون وعده مسئولان باشگاه برای پرداخت پول، عملی نشد و بازیکنان نیز قید تمرینات را زدند. در فوتبال عجیب ایران، رسمی وجود دارد که تیم‌های بحران زده که به خاطر مسائل مالی، تمرینات‌شان را تعطیل می‌کنند، در بازی‌های پیش‌رو عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و شاید برای این دو تیم، چنین موضوعی تکرار شود. باید تا جمعه و شروع دیدار دو تیم صبر کنیم البته اگر قرار بر انجام بازی باشد!

پرسپولیس - صنعت نفت آبادان؛ برزیل در تونل وحشت یک تیم تکنیکی در این فصل به لیگ آمده به اسم صنعت نفت آبادان و درست مثل شعاری که می‌دهند، سرشار از بازیکنان برزیلی و تکنیکی است. در بازی با استقلال، آنها در ۶ دقیقه پایانی، بازی باخته را با برد عوض کردند تا نشان دهند چقدر انگیزه دارند و چه تیم خطرناکی هستند. آزمون بزرگ تیم زیاده‌خواه و بلندپرواز نادر دست‌نشان، بدون تردید تقابل با پرسپولیس به عنوان تیم صدرنشین و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی آن هم در ورزشگاه آزادی است. در یک روز تعطیل، می‌توان پیش‌بینی کرد تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس راهی ورزشگاه می‌شوند و این مسئله می‌تواند برای تیم آبادانی، یک تونل وحشت بسازد.

پرسپولیس در این فصل خود را به عنوان تیمی مدعی در صدر جدول نشاند و از این به بعد به دنبال افزایش اعتبار و امتیاز در لیگ است. آنها اگر از سد صنعت نفت بگذرند، با روحیه‌ای مضاعف وارد تعطیلات می‌شوند و چون از جام حذفی نیز کنار رفته‌اند، بازیکنان این تیم با خیالی آسوده، چند روزی به استراحت می‌پردازند. البته شرایط سرخپوشان کمی سخت شده زیرا علیرضا بیرانوند مچ دستش را گچ گرفت و به این بازی نمی‌رسد. با این حساب برانکو باید روی دروازه‌بان دوم تیمش حساب باز کند و امیدوار باشد بوژیدار رادوشوویچ با کمترین میزان اشتباهات از زمین خارج شود. می‌توانید عصر جمعه، شاهد این دیدار جذاب باشید. دیداری که انتظار می‌رود در آن، بازیکنان تکنیکی بتوانند اهالی فوتبال را حسابی سرگرم کنند.

ذوب‌آهن - استقلال خوزستان؛ خاطرات زنده می‌شود ذوب‌آهن، یکی از تاثیرگذارترین تیم‌ها در قهرمانی استقلال خوزستان در فصل قبل بود. ذوبی‌ها در دو بازی رفت و برگشت از پرسپولیس ۵ امتیاز گرفتند و در هفته پایانی لیگ، با حساب دو بر صفر به استقلال خوزستان باختند تا آبی‌های اهواز جام را بالای سر خود ببرند. حالا که این دو تیم در لیگ برتر به هم رسیدند، خاطرات آن دیدار دوباره احیا می‌شود. ذوب‌آهن در دقایق پایانی بازی هفته قبل خود، اسیر نفت شد و سه امتیاز را در تهران جا گذاشت. استقلال خوزستان با سرمربی جنجالی خود، سیروس پورموسوی که گفته همه ایران بسیج شده‌اند تا پرسپولیس را قهرمان کنند، باید در اصفهان یک چالش جدی دیگر را پشت سر بگذارند. پورموسوی هفته قبل جمله جنجالی دیگری را به زبان آورد و گفت: فقط تا بازی با ذوب‌آهن روی نیمکت تیم می‌مانم و چون مشکلات مالی استقلال خوزستان حل نمی‌شود، از این تیم جدا می‌شوم. با این حساب، شاید دیدار جمعه در اصفهان، آخرین باری باشد که این مربی جوان را روی نیمکت تیم قهرمان فصل قبل می‌بینیم.

به گزارش تسنیم برنامه دیدارهای هفته دهم به شرح زیر است:

پنجشنبه ۶ آبان ۹۵فولاد خوزستان – استقلال تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت ۱۸ محسن ترکی – محمدرضا منصوری – فرهاد مروجی – محمدحسین زاهدی فر – ناظر: مسعود عنایت

ماشین‌سازی تبریز – پیکان تهران- ورزشگاه یادگار امام تبریز ساعت ۱۴:۳۰ علی صفایی – علی میرزابیگی – سجاد طوری – شاهو اصلانی – بهرام مهرپیما

سایپا تهران – سپاهان- ورزشگاه پاس قوامین تهران ساعت ۱۶:۴۰ محمد ملکی – سعید علی نژادیان – امیر مبشر – سیدعلی میرغفاری – ناظر: هدایت ممبینی

صبای قم – پدیده خراسان – ورزشگاه یادگار امام قم ساعت ۱۶:۴۵ تورج حق وردی – رحیم شاهین – حمزه علی سلیمی – وحید کاظمی – ناظر: ابوطالب طاهریان

گسترش فولاد تبریز – تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه بنیان دیزل تبریز ساعت ۱۴:۴۵ سیدرضا مهدوی – آرمان اسعدی – علی دودانگه – سعید رحیمی مقدم – ناظر: فریدون اصفهانیان

جمعه ۷ آبان ۹۵ ذوب آهن اصفهان – استقلال خوزستان- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت ۱۶:۴۵ موعود بنیادی فر – قهرمان نجفی – حسن رحیمی پور – جواد رحمی زاده – ناظر: علیرضا یزدانی

سیاه‌جامگان مشهد – نفت تهران- ورزشگاه ثامن مشهد ساعت ۱۵ حمید حاج ملک – مهدی الوندی – اسد حاج محمد – حسین زیاری – ناظر: محمدعلی فروغی

پرسپولیس – صنعت نفت آبادان- ورزشگاه آزادی تهران ساعت ۱۶:۴۰ علیرضا فغانی – رضا سخندان – علیرضا ایلدروم – یاسر همرنگ – ناظر: ایرج نظری

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.