مشاور امور بین‌الملل فدراسیون می‌گوید که حضور تیم فوتبال جوانان ایران در بحرین پاسخ روشنی به آنهایی بود که در خصوص ایران ادعاهای بی‌پایه و اساس مطرح می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا آصفی، مشاور امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال پس از صعود تیم فوتبال جوانان به جام جهانی ۲۰۱۷ کره‌جنوبی به سایت رسمی این فدراسیون گفت: پیروزی جوانان عزیز کشورمان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی جوانان ۲۰۱۷ بسیار غرور آفرین و لذت‌بخش بود. این جوانان آینده فوتبال کشور ما را می‌سازند. نوجوانان و جوانان مقدمه‌ای برای تشکیل تیم‌های بزرگسال در رده‌های سنی بالاتر هستند و کسب این موفقیت‌ها با چنین دیدگاهی خوشحالی‌ها را مضاعف می‌کند.

مشاور امور بین‌الملل فدراسیون خاطرنشان کرد: در برهه‌ای از زمان شاهد فضاسازی برخی رسانه‌های خارجی بودیم که علاقه‌ای به حضور ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا نداشتند. حتی اعزام این تیم با چنین شرایطی با مشکلاتی همراه بود و به هر حال ریسک بزرگی بود که فدراسیون پذیرفت. چون احتمال بعضی فضاسازی‌ها در صورت شکست وجود داشت که فدراسیون می‌توانست با آن مواجه شود لذا حضور تیم جوانان ایران در مسابقات و صعود آنها به جام جهانی باتوجه به شرایط خاصی که وجود دارد، اهمیت این پیروزی را نشان می‌دهد و خوشحالی ملت ایران را دو چندان می‌کند.

آصفی ادامه داد: حضور ما در بحرین می‌تواند جواب محکمی به کشورها و محافلی باشد که دوست داشتند کارشکنی کنند و رابطه با ایران را بهانه می‌کردند تا در ایران بازی نکنند. همچنین علامت روشنی به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفاست که توجه کنند ادعاهای آنها در این زمینه بسیار بی پایه و اساس است و می‌توان از این حیث به موضوع نگاه کرد که چنین رویدادی می‌تواند راهی برای خنثی کردن و مقابله با توطئه‌های آنها باشد.

مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال تأکید کرد: انصافاً در ماه‌های اخیر فوتبال ایران با شادمانی، پیروزی و توفیقات زیادی همراه بوده و حافظه من یاری نمی‌کند که بدانم پس از انقلاب، یک فدراسیون و مدیریت ورزشی یک کشور در یک زمان چنین توفیقاتی را کسب کرده و این خودش بسیار قابل توجه است. نوجوانان ایران با کسب عنوان دوم آسیا به جام جهانی رفتند. جوانان ما طی مسابقات اخیر پس از ۱۶ سال جزو چهار تیم برتر آسیا قرار گرفته و جواز حضور در جام جهانی را نیز کسب کرده‌اند. در مسابقات ساحلی بین قاره‌ای، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد. ضمن اینکه این تیم عنوان ششم آسیا را هم‌اکنون در اختیار دارد. در فوتسال هم که مقام سوم جهان را کسب کردیم و این بهترین مقامی است که در این رشته ورزشی تاکنون به دست آورده‌ایم. پیش از این مقام چهارم جهان را نیز در فوتسال کسب کرده بودیم و امیدواریم که تیم ملی بزرگسالان ما هم همین راه را طی کرده و به جام جهانی صعود کند و این موفقیت‌ها تکمیل شود. ضمن اینکه این توفیق نشان داد که فوتبال ما فراتر از آسیاست.

وی گفت: کسب چنین موفقیت‌هایی حادثه نبوده است. ما در فوتسال، فوتبال ساحلی، فوتبال نوجوانان و جوانان‌مان موفقیت‌های چشمگیری کسب کردیم و این نشان می‌دهد که فوتبال‌مان فراگیر شده است. لذا علی‌رغم مشکلاتی که ما به دلایلی با آن مواجه هستیم و رقیبان ما چنین مسائلی را ندارند، نشان می‌دهد عزم و اراده جوانان کشور ایران قوی بوده و شرایط را به هر نحوی به نفع خودشان تغییر می‌دهند. البته توفیقی که در فدراسیون فوتبال متبلور شده حاصل تلاش خیلی‌هاست و حتی به زحمات افراد زحمتکش در دوره‌های قبل مدیریتی و مربیگری نیز باز می‌گردد و باید از آنها قدردانی و سپاسگزاری کرد. کار به تدریج شکل می‌گیرد و در یک زمان به ثمر می‌رسد و باعث خوشحالی می‌شود.

آصفی خاطرنشان کرد: به نظرم این توفیقات همان فرمایش بلند مدیریت ارشد نظام است که فعل «می‌توانیم» را باید صرف کرد و از جوانان و فوتبال پایه باید این کار را شروع کرد تا خودباوری و اعتماد به نفس بیشتر شود. به هر حال این توفیقات با همت ارکان فوتبال کشور، فدراسیون و مدیریت ارشد نظام صورت گرفته تا جمهوری اسلامی ایران در همه میدان‌ها سرافراز باشد.

مشاور بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: از رسانه‌های موافق و منتقد نیز در راستای تلاش و حمایت‌شان قدردانی می‌کنیم. موافقان باعث دلگرمی و منتقدان نیز با ارائه راهکار باعث پیشبرد اهداف فدراسیون در راستای رفع نواقص بودند. علاوه بر رسانه‌ها، باشگاه‌ها نیز نقش بزرگی در توسعه این امر داشتند. همچنین تلاش مدیران مختلف، مسئولان فنی، مربیان و اعضای کادر فنی نیز قابل ستایش بوده و از همه مهم‌تر حمایت مردم که همیشه حرف اول و آخر را می‌زنند نیز مؤثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم این فضا باید حفظ شود و به روزهای بهتر فکر کرد. ظرفیت جمهوری اسلامی ایران فراتر از این حرف‌هاست و با خودباوری و توجه به جوانان علاقمند که بسیار بی شمارند می‌توان روزهای بهتری را برای ورزش کشور و به خصوص فوتبال رقم بزنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.