مهاجم گلزن تیم فوتبال جوانان کشورمان گفت: در آخرین روزهای آماده‌سازی تیم جوانان به اردوی این تیم آمدم و برای عنوان آقای گلی پا به مسابقات قهرمانی آسیا گذاشتم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم جوانان ایران با پیروزی ۲ بر صفر مقابل ازبکستان موفق شد جواز صعود به جام جهانی ۲۰۱۷ کره جنوبی را کسب کند. هر دو گل تیم جوانان را در این مسابقه رضا جعفری به ثمر رساند. نکته جالب توجه اینکه این بازیکن تا قبل از بازی دوستانه تیم جوانان با سایپا جایی در تیم جوانان ایران نداشت و بعد از درخشش در این بازی دوستانه در ترکیب تیم سایپا با پادرمیانی حسین فرکی به اردوی آخر تیم جوانان دعوت شد و در لیست نهایی این تیم نیز جای گرفت. مهاجم تیم جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم به سؤالات مختلف پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

تسنیم: بازی با ازبکستان چطور بود؟

ما از قبل می‌دانستیم که چه بازی سختی در انتظار‌مان است و به این خاطر با آمادگی کامل به مصاف حریف رفتیم. ضمن اینکه مربیان هم به خوبی حریف را آنالیز کرده بودند و این مورد به ما کمک زیادی کرد تا برنده از میدان خارج شویم. برنامه ما این بود که ابتدا خوب دفاع کنیم و روی ضدحملات به دروازه آنها برسیم که خدا را شکر در این امر موفق عمل کردیم.

تسنیم: راجع به دو گلی که زدی و به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شدی، صحبت کن.

برای درخشش در این بازی خیلی انگیزه داشتم و تمام هدفم این بود که بازیکن مؤثری برای تیم ملی بوده و از کوچک‌ترین فرصت برای گلزنی بهره ببرم. خوشحالم که دو گل زدم و به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شدم. من در بازی قبل هم می‌توانستم گلزنی کنم، اما ضربه‌ام به تیر دروازه تیم یمن برخورد کرد.

تسنیم: تو در شرایطی در بازی با ازبکستان درخشیدی که تا قبل از بازی دوستانه تیم جوانان با سایپا جایی در تیم پیروانی نداشتی و حسین فرکی خواستار دعوت تو به جمع ملی‌پوشان شده بود!

من با تیم نوجوانان در جام جهانی بازی کردم و بعد از آن مصدومیت اجازه نداد برای تیم جوانان بازی کنم. در یک مقطع هم که به اردوی این تیم دعوت شدم بین من و مربیان تیم سوءتفاهماتی پیش آمد تا اینکه بعد از مدت‌ها در اردوی آخر با پادرمیانی فرکی به تیم جوانان دعوت شدم. جا دارد در اینجا از فرکی هم تشکر کنم که باعث این کار شد و هیچ وقت محبتش را فراموش نخواهم کرد. الان خوشحالم که هم فرکی را سربلند کردم و هم جواب اعتماد پیروانی را دادم.

تسنیم: استارت تو در زمان زدن گل دوم به ازبکستان خیلی‌ها را یا گل مهدوی‌کیا به آمریکا انداخت ...

زمانی که در تیم نوجوانان ایران بودم علی‌ دوستی‌مهر همیشه به من می‌گفت تو مثل شاگرد خودم مهدی مهدوی‌کیا هستی. باعث افتخار من است که مرا با مهدوی‌کیا مقایسه می‌کنند و امیدوارم لیاقت این مقایسه را داشته باشم.

تسنیم: سطح بازی‌ها چطور است؟

واقعاً سطح بازی‌ها خیلی بالاست و همه تیم‌ها برای صعود به جام جهانی وارد مسابقات شدند. تیم عراق که گفته می‌شد بهترین تیم رقابت‌هاست مقابل عربستان باخت و حذف شد. یا تیم بحرین از آن طرف از گروهش صعود کرد، اما کره جنوبی حذف شد. این یعنی که در رده‌های پایه همه تیم‌های آسیایی قدر هستند و با بهترین تدارک وارد مسابقات شدند. صعود ما به جام جهانی یک اتفاق و موفقیت بزرگ بود که جای خوشحالی زیادی دارد.

تسنیم: فکر می‌کنی ایران بتواند قهرمان رقابت‌ها شود؟

کار سخت است و ما بازی به بازی پیش می‌رویم. عربستان تیم قدری است و ما بعد از صعود به جام جهانی با شرایط بهتر و استرس کمتری به مصاف حریف‌مان می‌رویم. از اینجا به بعد راحت‌تر بازی خواهیم کرد و می‌خواهیم با کسب عنوان قهرمانی موفقیت بزرگی را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

تسنیم: حتماً می‌دانی که رابطه ایران و عربستان از لحاظ سیاسی اصلاً خوب نیست و همین مسئله حساسیت بازی را بالا می‌برد.

صددرصد همین‌طور است. همه ما از حساسیت بالای این بازی آگاهی داریم و به این خاطر با انگیزه‌ای متفاوت به مصاف عربستان خوهیم رفت.

تسنیم: دنبال کسب عنوان آقای گلی هم هستی؟

من برای آقای گلی به این رقابت‌ها آمدم، اما در دو بازی ابتدایی در ترکیب اصلی قرار نداشتم و در بازی با یمن هم بدشانسی آوردم که ضربه‌ام به تیر دروازه برخورد کرد. زدن دو گل به ازبکستان و صعود به جام جهانی انگیزه و اعتمادبه‌نفس مرا چند برابر کرد و امیدوارم با اعتماد مربیان بتوانم در بازی با عربستان هم بازیکن مؤثری برای تیم ملی باشم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.