بازیکن ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با نتایجی که فصل گذشته پرسپولیس گرفته و با حمایت پرشور هوادارنمان امسال چاره‌ای جز قهرمانی نداریم.

وحید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اتفاقاتی که در ورزشگاه اهواز رخ داد و همچنین دیدار این هفته پرسپولیس مقابل نفت آبادان و درخواست‌هایی که کارلوس کی‌روش برای تیم ملی فوتبال کشورمان داشته است صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

فارس: یک تساوی سخت در خوزستان مقابل استقلال به دست آوردید. درباره این بازی صحبت کن.

ما یک بازی سخت را در اهواز انجام دادیم و واقعا جو بسیار سنگینی در ورزشگاه حاکم بود اما به نظرم همین که توانستیم صدرنشینی‌مان را تداوم بخشیده و فاصله خود را با تیم‌های پایین‌تر حفظ کنیم برای ما خوب است.

فارس: این هفته هم با صنعت نفت دیگر تیم خوزستانی در تهران بازی دارید این بازی را چطور می‌بینی؟

این را همه می‌دانند که ما به این سه امتیاز نیاز مبرم داریم و می‌شود گفت بازی امروز پله مهمی برای ما خواهد بود تا بتوانیم بر صدر جدول تکیه بزنیم. از طرفی دیگر ما باید فاصله امتیازی خود را با تیم‌های پایین‌تر حفظ کنیم اما یک شرایط خوب هم داریم و آن این است که اکثر رقبای ما با یکدیگر بازی دارند و تساوی یا شکست آنها می‌تواند فاصله‌شان را با ما بیشتر کنند و این مسائل برای ما مهم است. یک موضوع دیگر هم هست و آن اینکه ما جمعه میزبان هستیم و باید در بازی‌های خانگی حداکثر امتیاز را بگیریم.

فارس: صنعت نفت در تهران استقلال را شکست داد و نشان داده که امسال شرایط خوبی دارد.

از روز اول که صنعت نفت را در لیگ امسال دیدم آنها نشان دادند که تیم خوبی هستند و می‌خواهند توانایی‌هایشان را ثابت کنند. به هر حال نفتی‌ها چند سال در لیگ برتر نبودند و حالا می‌خواهند آن غیبت را جبران کنند. از طرف دیگر تیم جوانی دارند و با مربیگری نادر دست‌نشان می‌توانند برای هر تیمی خطرساز باشند. ما می‌دانیم کار سختی روز جمعه مقابل نفتی‌ها داریم اما ما هم پرسپولیس هستیم و قطعا با حمایت هوادارانمان با وجود اینکه بازی سختی داریم اما می‌توانیم دست پر از زمین بیرون بیاییم.

فارس: در اهواز و روی سکوهای ورزشگاه اتفاقات تلخی رخ داد و عکس‌هایی منتشر شد که افراد زیادی با سر و صورت خونی در ورزشگاه حضور داشتند. این شرایط کار را برای شما سخت نمی‌کرد؟

به نظرم این مسائل فقط روی سکوها نبود. هر بازیکن پرسپولیس که می‌رفت کرنر بزند یا اوت بیندازد تماشاگران حریف سنگ‌بارانش می‌کردند و حتی این موضوع برای خود من هم پیش آمد. به نظرم باید این افراد شناسایی شوند و از ورود آنها به داخل استادیوم جلوگیری گردد چراکه اگر خدایی نکرده اتفاق بدتری رخ بدهد قابل جبران نیست. می‌دانم که قبل از ورود تماشاگران به استادیوم آنها را می‌گردند اما وجود آن همه سنگ در استادیوم عجیب است و اگر اتفاق بدی می‌افتاد به هیچ عنوان قابل جبران نبود. فوتبال ورزش قشنگی است اما اگر اتفاقی بیفتد زیبایی‌های خودش را از دست می‌دهد. به نظرم مسئولان باید چاره‌ای بیندیشند چراکه فصل گذشته هم پرسپولیس در اهواز زیر بارش سنگ قرار گرفت.

فارس: قرار است از اواسط آبان برای برگزاری یک اردو پرسپولیس به دبی برود. فکر می‌کنی برگزاری این اردو چقدر می‌تواند در رسیدن به اهداف مدنظر کادر فنی موثر باشد؟

در مدتی که تیم ملی اردو برگزار می‌کند پرسپولیسی‌ها هم تمرینات سختی را پشت سر می‌گذارند و به نظرم چنین اردویی می‌تواند از نظر روحی و روانی به تیم کمک کند. قطعا حضور بازیکنان در کنار یکدیگر رفاقت و برادری بازیکنان را بیشتر می‌کند. قطعا این اردو اردوی خوبی خواهد بود و امیدوارم که بتوانیم اثرات‌آن را در طی فصل ببینیم.

فارس: اما به هر حال غیبت ملی‌پوشان که جزو بازیکنان اصلی پرسپولیس هم هستند شاید کمی کار را سخت کند.

به هر حال نمی‌توان گفت که غیبت ملی‌پوشان تاثیر ندارد اما این راهی است که همه تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند باید بروند. امیدوارم با رفتن تیم ملی به جام جهانی و قهرمانی پرسپولیس این مسائل هم جبران شود و خستگی از تن همه بیرون برود. هرچند که می‌دانم برای رسیدن به این دو موفقیت کار بسیار سخت خواهد بود.

فارس: فکر می‌کنی پرسپولیس امسال با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند قهرمان لیگ شود؟

ما بازیکنان هر باری که می‌خواهیم وارد زمین شویم می‌دانیم که یک فینال پیش رو داریم. از طرفی خوشبختانه هواداران پرشوری داریم و با حمایت آنها چاره‌ای جز فکر کردن به قهرمانی نداریم. همه بازیکنان تلاش می‌کنند تا دل هواداران را شاد کنند اما به هر حال همه چیز دست خداست. ما با همه توان تلاش می‌کنیم تا قهرمان شویم. از طرفی با توجه به عملکرد پرسپولیس در فصل گذشته هواداران از ما انتظار قهرمانی دارند و باید قهرمان شویم.

فارس: به تیم ملی برسیم. برخی از مربیان و حتی بازیکنان از تعطیلات لیگ به دلیل اردوهای تیم ملی ناراضی هستند. تو به عنوان یک ملی‌پوش چه پاسخی به این انتقادها داری آن هم در حالی که همه می‌دانند تیم ملی هر کشور مهم‌ترین تیم آن کشور است.

باور کنید من در حدی نیستم که به مربیان لیگ چیزی بگویم اما خوشبختانه تیم ملی شرایط خوبی دارد و همه دیده‌اند که هرگاه تیم ملی به اردو رفته سود و ثمره آن را دیده است. مطمئن باشید اگر تیم ملی به جام جهانی برود سود آن برای چند نفر نخواهد بود بلکه تمام مردم ایران از آن خوشحال شده و نفع می‌برند. از طرف دیگر اگر خدایی نکرده به جام جهانی نرویم چند نفر ضرر نمی‌‌کنند بلکه همه مردم ایران ضرر می‌‌کنند. خوشبختانه شرایط تیم ملی بسیار خوب است و الان جای انتقاد نیست و به جای این کارها باید برای موفقیت تیم ملی دعا کرد. من برای تک تک بازیکنان و مربیان فوتبال کشورم آرزوی موفقیت می‌ کنم و امیدوارم در نهایت تیم ملی به جام جهانی برود تا شیرینی آن برای همه مردم باشد.

فارس: تیم ملی در حال حاضر صدرنشین گروه و ۱۰ امتیازی است و این موارد باعث شده تا خیلی‌ها معتقد باشند صعود ما به جام جهانی قطعی است. تو در این باره چه صحبتی داری؟

قطعا نمی‌توان از الان با قاطعیت این حرف را زد. من در یک برنامه تلویزیونی دیدم که همین اتفاق پیش از این هم افتاده و تیم ملی صدرنشین بوده اما یا به جام جهانی نرفته یا کارش گره خورده است حتی ۴ سال قبل هم کره جنوبی همین شرایط را داشت و صدرنشین بود اما در روز آخر شرایط‌شان سخت شد. همه چیز دست خودمان است و ما باید با تلاش و تمرکز بازی‌هایمان را انجام دهیم.

فارس: در بازی بعد هم که باید به مصاف سوریه برویم.

از طرف دیگر بازی با سوریه برای ما بسیار مهم است. اگر این بازی را ببریم ۱۳ ا متیازه می‌شویم و خرج‌مان از ۴ تیم دیگر جدا می‌شود اما تا روز آخر و تا زمانی که صعودمان به جام جهانی قطعی نشود چیزی قطعی نیست و باید با همه توان بجنگیم.

فارس: معتقدی کدام تیم‌ها اصلی‌ترین حریف ایران در راه صعود به جام جهانی هستند؟

با توجه به اتفاقاتی که افتاده به نظرم کره جنوبی اصلی‌ترین حریف ماست اما ما همیشه مقابل تیم‌های عربی مشکل داریم. مطمئن باشید اگر قطر عدم صعودش به جام جهانی هم قطعی شود باز هم با جنگندگی بسیار زیادی به مصاف ما می‌آید. به همین دلیل معتقدم که همه بازی‌ها سخت است و حریف آسانی نداریم اما به هر حال واضح است که ازبکستان و کره جنوبی رقبای سخت ما دراین گروه خواهند بود.

فارس: مارچلو لیپی که ایتالیا را در جام جهانی ۲۰۰۶ قهرمان جهان کرد سرمربی چین شده و ۸ فروردین باید در تهران به مصاف این تیم برویم. بازی مقابل چنین مربی بزرگی برای شما بازیکنان انگیزه خاصی خواهد داشت؟

در اینکه لیپی از بزرگ‌ترین مربیان دنیاست و هر بازیکنی دوست دارد مقابل او فوتبال بازی کند شکی نیست اما ما با تیم ملی چین بازی داریم نه مارچلو لیپی. ما باید در خانه و مقابل هواداران خود بازی کنیم و فقط به سه امتیاز بیندیشیم. بقیه مسائل برای ما مهم نیست چراکه همه تمرکز ما روی فوتبال خودمان و نتیجه‌گیری تیم ملی است.

فارس: کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جدیدترین انتقادهایی که مطرح کرده عنوان داشته مدیریت خارج از زمین تیم ملی باز هم شکست خورده و گلایه‌هایی عنوان کرده است.

ببینید کی‌روش اگر حرفی می‌زند برای فوتبال ایران است و هیچ گاه حرفی نزده که پای منافع خودش در میان باشد. او تا به حال هر اقدامی انجام داده برای فوتبال ایران بوده و باید خواسته‌هایش فراهم شود چراکه خواسته‌های کی‌روش در راستای منافع تیم ملی است. همه می‌بینند که تیم ملی چقدر سختی می‌ کشد و با این شرایط نتیجه گرفته است. امیدوارم در ادامه راه خواسته‌های کارلوس کی‌روش فراهم شود تا در نهایت تیم ملی به جام جهانی رفته و همه ایران را خوشحال کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )