سرپرست کمیته جوانان گفت: نباید در دیدار مرحله نیمه نهایی خیلی هم به عربستان فکر کنیم زیرا باعث می‌شود خودمان ضعیف شویم.

فریدون معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد پیروزی تیم ملی جوانان ایران مقابل ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا گفت: امسال اتفاقات خوبی در تیم‌های پایه رقم می‌خورد و این نتیجه توجهات فدراسیون به بخش پایه است. یکی از عوامل مهم برنامه‌ریزی دقیقی بوده که در این راستا صورت گرفته است. پیگیری‌های دائم کمیته جوانان و فنی و تلاش‌های کادر فنی تیم ملی جوانان در کسب این موفقیت تأثیر به‌سزایی داشت. یکی از مسائلی که در کسب این موفقیت بسیار مهم است و ما را امیدوار می‌کند طی شدن سلسله مراتب است. تیم ملی زیر ۱۴ سال ایران در تاجیکستان با قدرت به قهرمانی رسید تیم ملی نوجوانان با پیگیری‌ها و تغییراتی که صورت گرفت توانست به شکل مطلوب هدایت شود و در نهایت به عنوان نایب قهرمانی آسیا برسد.

وی افزود: قبل از این در مصاحبه‌هایم بیان کرده بودم که امیرحسین پیروانی مدیریت بسیار خوب و مطلوبی دارد و کارش را بسیار منظم پیش می‌برد و از افراد قوی مشاوره می‌گرفت. هر وقت که در کمیته جوانان و فدراسیون صحبت می‌کردیم می‌گفتم او مربی بسیار شایسته و روشنفکری است و بنده هیچ دغدغه‌ای بابت این تیم ندارم بارها این مسئله را به علی کفاشیان، مهدی تاج و محمدرضا ساکت اعلام کرده بودم و گفته بودم ما باید کارمان را به خوبی انجام دهیم چرا که تیم ملی جوانان و امیرحسین پیروانی کارشان را به خوبی پیگیری می‌کنند و نگرانی از بابت آنها نداریم.

سرپرست کمیته جوانان در مورد اینکه این تیم نسبت به نوجوانان بازی‌های دوستانه کمتری داشته است، عنوان کرد: تقریباً می‌توانیم بگوییم بازی‌های تیم ملی جوانان نسبت به نوجوانان کمتر بوده است. ما برای بودجه‌بندی شاخص خاصی نداریم و هر وقت شرایط برای برگزاری اردو و بازی دوستانه مهیا باشد اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. در این راستا شانس تیم ملی زیر ۱۶ سال نسبت به جوانان بیشتر بود و آنها در تورنمنت‌های مختلفی که مقابل راه‌شان قرار می‌گرفت شرکت می‌کردند باور کنید دائم از طریق کمیته جوانان این مسئله را پیگیری می‌کردیم تا بازی‌های دوستانه مختلفی برای این تیم فراهم کنیم ولی با بدشانسی‌های زیادی روبه‌رو می‌شدیم.

معینی در رابطه دیدار جوانان ایران مقابل عربستان در مرحله نیمه‌نهایی اظهار داشت: اعتقاد من این است که ما نباید خیلی روی عملکرد حریف تمرکز کنیم و بیشتر باید به خودمان فکر کنیم. اینکه ما بخواهیم خیلی به حریف فکر کنیم باعث می‌شود بیش از پیش ضعیف شویم. ما مربیان بسیار خوبی داریم که با تفکر عالی تیم‌شان را هدایت می‌کنند. من بارها گفتم پیروانی اعتماد به نفس بسیار خوبی دارد و می‌تواند به موفقیت‌های بسیار زیادی برسد. با شرایط خوبی که تیم ملی جوانان دارد به موفقیت این تیم در ادامه مسابقات بسیار امیدوارم.

سرپرست کمیته جوانان در رابطه با اینکه آیا قرار است مسئولین فدراسیون برای دیدارهای نیمه‌نهایی و فینال به بحرین سفر کنند، گفت: احتمالاً محمدرضا ساکت و علی کفاشیان به همراه یکی دو تن دیگر از مسئولان در بحرین حاضر می‌شوند.

وی در پایان گفت: جا دارد از اتمامی افرادی که برای تیم ملی جوانان زحمت کشیدند تشکر کنم. باید به رسانه‌ها هم که به خوبی از این تیم حمایت کردند خسته‌نباشید بگویم. ما اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و بتوانیم طبق اصول پیش برویم خیلی زود فوتبال آسیا را رد خواهیم کرد و با شرایط بهتر و باکیفت‌تری می‌رسیم. اما این کار مستلزم برنامه‌ریزی قوی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.