مدیر آکادمی باشگاه نفت تهران گفت: وقتی یک شرکت خصوصی پیدا شده و از جیبش برای باشگاه نفت هزینه می‌کند، چرا نباید اسناد باشگاه توسط هیئت واگذاری به نام آنها زده شود؟!

ناصر فریادشیران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره مشکلات موجود در این باشگاه اظهار داشت: من از بطن مشکلات باشگاه نفت آگاهی کامل دارم. فصل گذشته پول‌های هنگفتی صرف قراردادهای بازیکنان، مربیان و دیگر عوامل باشگاه نفت شد و وزارت نفت تهران ۲۰ میلیارد بودجه در اختیار داشت و تمام مسئولیت‌ها بر عهده رکن‌الدین جوادی، مدیرعامل شرکت نفت بود. تیم نفت نه فقط از لحاظ فنی بلکه از لحاظ استعدادیابی و بازیکن‌سازی یکی از بهترین باشگاه ایران بود، اما عدم مدیریت مدیران و اعضای هیئت مدیره این باشگاه باعث شد با تصمیم وزیر نفت، این باشگاه به فروش گذاشته شود.

وی در ادامه افزود: بهنام پیش‌رو یکی از متقاضیان جدی خرید باشگاه نفت شد و مبلغ ۱۲ میلیارد تومان پیشنهاد که به عقیده من قیمت واقعی باشگاه همین حدود بود. متأسفانه شرایطی به وجود آمد که یک خریدار سوری مثل باشگاه ملوان پیدا شد و مبلغ ۲۲ میلیارد تومان برای خرید باشگاه نفت پیشنهاد داد. این درحالی است که همین تیم ملوان الان در لیگ یک با مشکلات عدیده مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

ملوانی‌ها برای شرکت در مزایده خرید امتیاز باشگاه نفت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان که این مبلغ به صورت چک تضمینی بوده یا شکل دیگری اطلاع ندارم، هزینه کرده‌اند و الان به‌دنبال پول‌شان هستند. اعضای هیئت واگذاری باشگاه نفت از جمله آقایان هندی، عماد‌حسینی و تاجیک باید در مورد این موضوع پاسخگو باشند. آنها به ملوانی‌ها اعلام کرده‌اند که بروند برای دریافت پول‌شان شکایت کنند. این در حالی است که خود این اعضا به دادستانی شکایت کرده‌اند چرا شرکت بهنام پیش‌رو مابقی پول خرید امتیاز نفت را به آنها نمی‌دهد. واقعیت امر این است که باشگاه ملوان قصد خرید امتیاز نفت را نداشت و فقط به این خاطر در مزایده شرکت کرد که وقت را بخرد. آنها دنبال این بودند با وقت‌ تلف کردن شرایط را طوری پیش ببرند که در مرحله آخر مشتری برای خرید امتیاز نفت با آن قیمت پیشنهادی آنها پیدا نشود و باشگاه نفت به مرحله انحلال برسد تا آنها صاحب این باشگاه ۱۷ میلیاردی شوند.

مدیرآکادمی باشگاه نفت یادآور شد: شرکت بهنام پیش‌رو یک میلیارد به حساب وزارت نفت ریخته است و متعهد شده بدهی ۱۵ میلیاردی باشگاه نفت به بازیکنان، مربیان و دیگر عوامل فصل گذشته خود را بدهد، اما الان نمی‌دانم چرا ساختمان فروخته شده را به نام شرکت بهنام پیش‌رو سند نمی‌زنند. هدف وزارت نفت و اعضای واگذاری این باشگاه از این کار چیست؟ در این شرایط بازیکنان و مربیان فصل پیش نفت حق دارند که دنبال مطالبات خود باشند و شرکت بهنام پیش‌رو هم منتظر است تا اسناد به نامش بخورد. نیاز به یادآوری است که وزرای ورزش و نفت در روزی که نفت در اولین بازی خود در لیگ پانزدهم به میدان می‌رفت با تماس با مهدی تاج از او می‌خواهند جلوی این بازی را بگیرد!

فریادشیران با بیان اینکه نفت در شرایط خوبی در لیگ به سر می‌برد، عنوان کرد: تیم با تمام مشکلاتی که داشت با سرمربیگری علی دایی توانسته نتایج غیرمنتظره‌ای را کسب کند. این در حالی است که شرکت بهنام پیش‌رو حدود شش تا هفت میلیارد تومان برای باشگاه هزینه کرده و تا الان نزدیک به ۲۵ درصد مطالبات بازیکنان و مربیان پرداخت شده است. در این شرایط اعضای هیئت واگذاری باشگاه نفت تمایلی برای انتقال دائمی باشگاه نفت به شرکت بهنام پیش‌رو ندارند و اینکه چه اهدافی را از این کار دارند، مشخص نیست. طبق دستور رهبر معظم انقلاب و اصل ۴۴ قانون اساسی، واگذاری بخش دولتی به خصوصی باید انجام گیرد. نمی‌دانم چه افرادی دنبال نابود کردن و انحلال باشگاه نفت هستند و چه دست‌هایی در کار است که این اتفاق رخ دهد.

وی با حمایت از بخش خصوصی تصریح کرد: اینکه یک نفر پیدا می‌شود هفت میلیارد از جیب خود برای تیم نفت هزینه کند، چرا باید مورد حمایت قرار نگیرد؟ تا چه زمانی قرار است بودجه باشگاه از دولت تأمین و بیت‌المال هزینه شود؟ چرا نمی‌گذارند بخش خصوصی جان بگیرد؟ من بعد از واگذاری باشگاه تا حالا مصاحبه‌ای نکرده بودم، اما اگر نخواهند باشگاه را واگذار کنند آن وقت افشاگری خواهم کرد. چیز‌هایی از پشت پرده انتقال باشگاه نفت می‌دانم که اگر مجبور شوم آنها را عنوان خواهم کرد. نمی‌گذارم آنهایی که دنبال منافع خود هستند به هدف‌شان برسند. نفت تهران بر خلاف دیگر تیم‌های وزارت نفت در شهرهای مختلف الان با حمایت بخش خصوصی جان گرفته و در رده سوم جدول است. چرا باید مانع موفقیت باشگاه نفت تهران شوند؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.