رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان، گفت: اتفاقات بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان از سوی افراد معدودی رخ داد و نباید کل استان خوزستان را مورد انتقاد قرار دهیم.

کاظم طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اقدامات مسئولان خوزستانی برای جلوگیری از تکرار اتفاقات دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان و مسابقه استقلال و فولاد عنوان کرد: روز گذشته جلسه‌ای با حضور فرمانداری اهواز برگزار کردیم تا نسبت به اقداماتی که در گذشته صورت گرفته بازنگری داشته باشیم و بر اساس اشکالات قبلی شرایط بهتری را برای مسابقه‌های آینده به وجود بیاوریم.

وی افزود: به این نتیجه رسیدیم که در بحث ورود و خروج و بازرسی هواداران باید دقت عمل بیشتری صورت بگیرد و مراقب آوردن اشیای خطرناک به ورزشگاه باشیم. هر ارگان باید به وظایف خود به بهترین شکل عمل کند تا بتوانیم از حداکثر گنجایش ورزشگاه به خوبی استفاده کنیم و فوتبال را در فضایی به دور از تنش مشاهده کنیم. از هواداران دو باشگاه هم می‌خواهم خویشتن‌داری کنند و نسبت به علایق و تفکرات گروه مقابل ارزش قائل باشند.

وی در مورد اینکه آیا بلیت‌فروشی بازی استقلال و فولاد محدود قائل شد، گفت: بلیت‌فروشی بازی بر عهده باشگاه فولاد است و ما نقشی در آن نداریم. اگر قرار باشد محدود شود یا شرایط خاصی به وجود بیاید در این مورد باید در جلسه هماهنگی تصمیم‌گیری کنند اما منعی از طرف ما برای حضور هواداران وجود ندارد.

رئیس هیأت فوتبال خوزستان در مورد اینکه ‌آیا روز پنج‌شنبه جایگاه بیشتری از ۱۰ درصد قانونی به هواداران تیم میهمان استقلال اختصاص داده می‌شود، گفت: این موضوع به پیگیری باشگاه و تصمیم سازمان لیگ مربوط می‌شود و من نمی‌توانم در مورد آن اظهارنظر کنم.

وی در رابطه با اینکه خیلی‌ها معتقدند اظهارنظرات سیدسیروس پورموسوی قبل از برگزاری مسابقه مبنی بر اینکه ایران بسیج شده تا پرسپولیس قهرمان شود باعث به وجود آمدن حساسیت بین هواداران شد، تصریح کرد: هر دو طرف می‌توانند با صحبت‌های خود باعث تحریک هواداران شوند. باید باشگاه‌ها از بیان این مسائل صرفنظر کنند و از بیان موضوعاتی که باعث تحریک هواداران می‌شود بپرهیزند. اینکه هواداران یک طرف این فکر را داشته باشند که طرف مقابل به هر نحوی برنده خواهد شد کار را سخت می‌کند و باعث می‌شود که حساسیت‌هایی به وجود بیاید. انتظار ما این است که در اظهارنظرات دقت بیشتری صورت بگیرد.

طالقانی در مورد اینکه در کمتر از ۶ ماه بعد از اتفاقات بازی پرسپولیس و استقلال اهواز برای دومین بار هم باز هم سنگ‌پرانی در دیداری که میزبان یکی از نماینده‌های خوزستان است اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: این بحث فقط مربوط به خوزستان نیست بلکه در سایر استان‌ها هم چنین اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی هم چند نفر آسیب دیدند و خون‌آلود شدند اما اینقدر که به این مسأله در اهواز پرداخته شد در ‌آنجا پرداخته نشد. پرداختن به این موضوعات خوب است و باعث فرهنگ‌سازی می‌شود ولی نباید این مسائل به شکلی بیان شود که یک استان را خوار کنی. این رفتارها از سوی عده‌ای معدود صورت می‌گیرد که باید با شناسایی آنها مانع از حضورشان در ورزشگاه شد و برخورد لازم را صورت داد. باید بدانیم که فوتبال و این ورزشگاه‌ها مکانی برای لذت بردن است و این اجازه را به خودمان ندهیم که به اموال عمومی که برای استفاده همه مردم است خسارت وارد کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.