مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با بیان اینکه ورزشگاه نقش جهان بزودی افتتاح خواهد شد، گفت: البته برخی عملیات اجرایی این ورزشگاه هنوز تمام نشده که تا ٥ آذرماه تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری که امروز یکشنبه برگزار شد، اظهارداشت: صندلی گذاری آزادی، نقش جهان و زمین چمن یادگار امام سه اولویت ما در پروژه ها از ابتدای امسال بود. بر این اساس آزادی اولین پروژهای بود که کار صندلی گذاری آن را به خاطر جام جهانی زودتر از دیگر پروژه ها آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بعد از عملیات اجرایی، طی سه ماه ٤١١٦ صندلی نصب کردیم و تعداد صندلی های این مجموعه را به ٧٨١٦ رساندیم. حدود دو میلیارد هزینه از این بابت انجام شد و طبق قول مان ورزشگاه را برای بازی ایران و قطر آماده کردیم.

مدبر با بیان اینکه با صندلی گذاری انجام شده کیفیت ورزشگاه ارتقا پیدا کرد، تاکید کرد: از ابتدای امسال و بعد از اتمام بازی های لیگ اقدامات لازم برای چمن ورزشگاه یادگام را آغاز کردیم. به خاطر ١٧ سال استفاده مداوم از این زمین چمن، حدود ٦٠ سانتی متر خاکبرداری کردیم، جدیدترین تکنولوژی زه کشی و همچنین سیستم گرمایش از کف را تعبیه کردیم.

مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ادامه داد: به خاطر موقعیت (محل) ورزشگاه و بنا به پیشنهاد پیمانکار قرار بود چمن این ورزشگاه از ترکیه وارد شود اما به خاطر برخی مشکلات این کار انجام نشد و در داخل کشور رول چمن را با بذر هلند آماده کردیم، برای این ورزشگاه هم دو میلیارد تومان هزینه شد و در حال حاضر آماده تحویل است. از هفته آینده زمین چمن یادگار امام آماده استفاده در لیگ برتر است.

وی در مورد ورزشگاه نقش جهان که به زودی با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح می شود، اظهارداشت: این ورزشگاه طی سال های گذشته فراز و نشیب های زیادی داشته است. همین اواخر هم مشکلاتی پیش آمد، قرار بود این ورزشگاه برای لیگ برتر آماده شود اما مشکلات مالی اجازه نداد این برنامه به موقع اجرایی شود. البته شرکت فولاد مبارکه به موقع ما را کمک کرد اما مسئولان این شرکت هم اواخر سال گذشته نتوانستند هزینه ها را به موقع پرداخت کنند.

مدبر با بیان اینکه در حال حاضر ایمنی طبقه دوم ورزشگاه در حال تست شدن است، گفت: بعد از این مرحله چادر را نصب می کنیم. ٣٠ هزار متر چادر لازم است که ١٠ هزار متر تهیه شده است. برای نصب کامل چادر قرارداد ٦ ماهه داریم. در کل اینکه سازه و زمین چمن نقش جهان کاملا آماده است. کار مربوط به کف سازی ضلع غربی، ورودیه تماشاگران، موتورخانه، پله های ورودی به طبقه دوم و ... تمام شده است.

وی با بیان اینکه کمتر از یک هفته دیگر ورزشگاه نقش جهان با حضور معاون رییس جمهور و با یک بازی دوستانه که سپاهان یک طرف آن است، افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: البته برخی کارهای عمرانی باقی مانده است که به مرور به آنها رسیدگی می شود. در کل این کارها هم برای بازی ٥ آذرماه انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با بیان اینکه در دیدار دوستانه سپاهان برای افتتاح ورزشگاه نقش جهان ١٠ تا ١٥ هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور خواهند داشت، از افرادی که در این زمینه و برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان کمک حال بودند، گفت: گودرزی وزیر مستعفی وزارت ورزش، مدیر کل ورزش اصفهان، مدیریت کارخانه فولاد، استانداری اصفهان از جمله این افراد بودند که باید از آنها تشکر کرد.

مدبر در ادامه نشست خبری خود در مورد ساختمان ویژه فدراسیون ها یادآور شد: زمین این ساختمان مشخص و ستونگذاری آن در حال انجام است، البته مشکلات مالی وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.