قائم مقام باشگاه دبیری تبریز از بی‌توجهی‌های فدراسیون‌نشین‌ها به اعتراض‌های او و تیمش به شدت انتقاد کرد.

فرزین دبیری درباره اتفاقات دیدار نیمه‌تمام روز جمعه بین تیم‌های شهروند ساری و دبیری تبریز به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: در این بازی، داور ابتدا به نشانه خطا سوت زد اما سپس گل اعلام کرد. من روز گذشته (شنبه) به فدراسیون فوتبال رفتم و با آقایان کامرانی‌فر و کفاشیان دیدار کردم. کفاشیان که می‌گوید نمی‌دانم و همه چیز را به شوخی می‌گیرد. کامرانی‌فر هم گفت داور به ما هم گفته که من سوت زدم، ولی این یک اشتباه داوری بوده، در حالی که این اشتباه داوری نیست و نقض قانون داوری است. کمیته داوران هم قبول داشت که داور سوت زده است.

قائم مقام باشگاه دبیری تبریز با بیان اینکه شاید اگر بازی ادامه می‌یافت، دبیری شکست می‌خورد، عنوان کرد: در این دیدار با نتیجه ۱-۴ عقب بودیم و بازی را ۴-۴ مساوی کردیم، احتمال این بود که نتیجه را واگذار کنیم، اما چرا داور در آن صحنه سوت زد؟ زمانی که داور خطا اعلام می‌کند، وارد زمین می‌شود و حتی اگر تیمی گل زد، داور باید روی خط طولی بایستد، اما داور چرا وارد زمین شد؟ همه اینها بیانگر این است که داور قبل از گل، خطا اعلام کرده بود. همچنین زمانی که یک تیم در فوتسال از بازی کنار می‌کشد، ۱۰ دقیقه بعد ناظر داوری به رختکن تیم معترض می‌آید و قضیه را جویا می‌شود، اما هیچکس در ساری چنین کاری نکرد.

وی افزود: علاوه بر آن، ما در ورزشگاه سید رسول حسینی ساری اصلاً امنیت نداشتیم. تماشاگران آب معدنی به زمین پرتاب می‌کردند و فحش‌های رکیکی هم به داور می‌دادند. همانطور که در گزارش بازی نوشته شده، تماشاگران به داور پس گردنی زدند. ما بارها به فدراسیون فوتبال نامه فرستادیم که این سالن غیرقانونی است و بین هواداران و خط طولی زمین فقط ۲۰ سانتی‌متر فاصله وجود دارد، اما به خاطر شمالی بودن نجاریان -عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال و مدیرعامل شهروند- و بهروان، توجهی به این اعتراض‌ها نمی‌شود. به کفاشیان گفتم ما هشت سال است نسبت به این سالن غیراستاندارد اعتراض می‌کنیم اما او می‌گوید من مسئول رسیدگی نیستم و باید نامه می‌زدید. ما ۱۰ بار برای این موضوع نامه فرستادیم که نتیجه‌ای نداشت.

دبیری با اشاره به این نکته که داور از ترس جو سالن مجبور شد گل اعلام کند، گفت: آقای نجاریان به من گفت اگر داور گل اعلام نمی‌کرد، جو ورزشگاه خیلی برایش بدتر می‌شد و این بازی اگر در تبریز هم برگزار می‌شد و چنین جوی بر ورزشگاه حاکم بود، باز هم گل می‌گرفت. پس از سومی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ امیدوار شدیم که شرایط فوتسال ما رو به بهبودی است. فدراسیون فوتبال بهترین داوران مانند وحید عرض‌پیما را که در جام جهانی قضاوت کرد، کنار گذاشته و افرادی مانند غفاری‌نژاد در لیگ برتر داوری می‌کنند که در حد محلات سوت می‌زند و معلوم است با رابطه به این حوزه آمده‌ است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.