رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تنها برای سفر تیم ملی به چین پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهدی تاج شامگاه امروز در مجمع عمومی هیئت فوتبال فارس با اشاره به اینکه معتقدیم نباید برخی از سامانه‌ها ایجاد و پول‌های آنچنانی از آن برداشت شود اظهار داشت: تنها در یک دربی پایتخت ۱۴ میلیارد تومان نصیب یک سامانه شد که از آنها شکایت کردیم.

وی بیان کرد: در موضوع تبلیغات فوتبال نیز سامانه ۱۰۹۰ ایجاد شده و تبلیغات محیطی زمین‌های ورزشی نیز به فروش رسیده که امید است با این طرح‌ها درآمد خوبی نصیب فوتبال شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌ها در مورد وضعیت مالی این فدراسیون، گفت: فوتبال اگر سامانه‌ای مناسب در مسائل مالی نداشته باشد چرخش به‌خوبی نچرخیده و اگر همین حقوق به رسمیت شناخته شده و پرداخت شود، اداره آن به‌خوبی امکان‌پذیر است.

وی حق پخش را یکی از این حقوق دانست و با بیان اینکه در حال گفت و گو با مدیران رسانه ملی در این مورد هستیم، خاطرنشان کرد: پرداخت ارزش افزوده‌ای که فوتبال در تبلیغات ایجاد می‌کند به دیگر بخش‌ها حرام است، این پول را که حق فوتبال است به ما نمی‌دهند آن وقت ما از جاهای دیگر به‌دنبال پول هستیم.

تاج با بیان اینکه دنیا این حقوق را به رسمیت شناخته است،‌ گفت: مگر می‌شود گفت که دنیا موضوع را نفهمیده و عاقلانه عمل نمی‌کند، حقوق فوتبال را بدهند،‌ چرخ سیستم به‌خوبی می‌چرخد، البته صدا و سیما هم مشکلات جدی دارد و این نشان می‌دهد که چرخ معیوب است و باید عیوب آن شناخته شده و رفع شود.

تاج با بیان اینکه فدراسیون فوتبال ایران ۶ میلیون دلار ازAFC و فیفا طلبکار است، گفت: همه راه‌ها را رفته‌ایم و به شکل‌های مختلف موضوع را دنبال کرده‌ایم اما به نتیجه مناسب نرسیده‌ایم اگرچه در یک مورد مسائل شاید تا هفته آینده به نتیجه‌های مطلوبی برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون با توجه به ایرادهایی که تمام آن مربوط به هیئت فوتبال نیست نتوانستیم مشکلات مالی را به‌خوبی مدیریت کنیم گفت: از سال گذشته تاکنون ۳ میلیارد تومان از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده‌ایم، اما بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تنها برای سفر تیم ملی به چین پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های فارس در بازیکن‌سازی و معرفی چهره‌های علمی و تاثیرگذار در حوزه داوری و مربی‌گری به کشور، اظهار داشت: امروز نیاز داریم در تمام بخش‌های فوتبال، از داوری، مربی‌گری، باشگاه‌داری و ورزشکاران، نگاهی واقع‌گرایانه به فوتبال فارس داشته باشیم.

حیدرعلی کامیاب افزود: باید دست سرمایه‌گذاران حوزه ورزش و باشگاه‌داران را که در شرایط سخت اقتصادی حاضر به حضور در این عرصه شده و پای کار مانده‌اند را به‌گرمی فشرد و آنان را حمایت کرد.

وی با بیان اینکه فارس در دوره‌ای پرچم‌دار آسیاویژن بود و ده‌ها لوح تقدیر کشوری و جهانی در این زمینه دریافت و از این استان مدرسانی از فارس برای تدریس به سایر استان‌ها اعزام می‌شدند، تصریح کرد: زمانی ما ۲ تیم لیگ برتری، ۲ تیم دست یک، ۲ تیم فوتسال دست یک و یک تیم دسته سومی داشتم اما امروز به جایی رسیده‌ایم که خودمان هم سردرگم هستیم.

براساس این گزارش، در این نشست که ناظم الشریعه سرمربی شیرازی تیم ملی فوتسال و غلامحسین پیروانی نیز حضور داشتند فعالان هئت فوتبال استان فارس در بخش‌های مختلف به ارائه مسائل و مشکلات این رشته ورزشی پرداختند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.