فضای دیدار تیم‌های روستوف و اتلتیکومادرید کاملا متفاوت بود و رنگ و بوی حرفه‌ای‌ در رفتار بازیکنان دو تیم نمود داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم از روسیه، فضا کاملاً متفاوت بود. به نظر ابهت شهر در یک شب کاملاً تغییر کرده بود. توپ بزرگ لیگ قهرمانان اروپا که نماد این بازی‌هاست، وسط ورزشگاه و البته تصاویر این توپ که در جای جای ورزشگاه المپیک شهر روستوف قرار داشت، رنگ و بوی خاصی به روستوف داده بود. انگار که چهارشنبه شب، روستوف یکی از برترین شهرهای جهان بود، دقیقا مانند هفت شهر دیگری که چهارشنبه شب در آن بازی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد.

با این حال، حال و هوای روستوف فرق داشت. اتلتیکومادرید به این شهر آمده بود؛ با تمام ستاره‌هایش. ستاره‌هایی که در این چند سال بسیار موفق عمل کرده‌اند و تیمشان فینالیست لیگ قهرمانان و در حضور رئال مادرید و بارسلونا صدرنشین فعلی لالیگاست. حضور چنین تیمی مقابل روستوف، آن هم روستوفی که دو بازیکن ایرانی در ترکیب خود دارد، حال و هوا را تغییر می‌دهد. هرچند سعید عزت‌اللهی، با سابقه عضویت در باشگاه اتلتیکومادرید فرصت بازی مقابل تیم سابقش را پیدا نکرد، اما با این حال این بازی فضای متفاوتی داشت.

خبرنگاران روسیه‌ای که بیشترشان در روستوف زندگی می‌کردند، از حضور اتلتیکومادرید در شهرشان بسیار خوشحال بودند. یک خوشحالی از جنس واقعی آن و البته یک سورپرایز هم برای آنها رقم خورده بود. اینکه رسانه‌ ایرانی پیگیر اخبار روستوف است و برای این بازی به روسیه سفر کرده‌. آنها در اولین برخورد و وقتی متوجه می‌شدند در جمع‌شان ایرانی هم حضور دارد، سریع از سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی نام می‌بردند که به عنوان بازیکنان ایرانی در این تیم حضور دارند.

***

ساعت ۲۱:۴۵ چهارشنبه شب به وقت روستوف. دمای هوای شهر ۳ درجه و دمای هوای ورزشگاه صفر درجه بود. هوای سرد روستوف همه را شال و کلاه پیچ کرده بود، اما این سرما هم باعث نشد گرمای ورزشگاه گرفته شود. همین کافی بود که سرود ویژه لیگ قهرمانان اروپا نواخته شود و توپ بزرگ وسط زمین توسط افرادی که دور آن را گرفته‌اند، به رقص در بیاید. در همین لحظه بود که گرمایی از میانه میدان به روی سکوها آمد و جو ورزشگاه به یک باره تغییر کرد. هواداران روستوف دیگر آرام نگرفتند تا دقیقه ۶۲ که یانیک کاراسکو موفق شد دروازه روستوف را باز کند. هوادارانِ تنها تیم فوتبال شهر روستوف برای لحظاتی سکوت کردند، اما بازهم تا پایان بازی از تشویق بی‌امان تیم‌شان دست نکشیدند. حتی شکست یک بر صفر هم باعث نشد روستوفی‌ها ناراحت شوند، بلکه ایستاده روی سکوها برای بازیکنان‌شان دست زدند تا از ناراحتی آنها کم کنند.

پایان بازی، شروع یک نمایش حرفه‌ای بود. یوفا با شعار «RECPECT» که به معنای احترام است، جایگاه‌های تعریف شده‌ای برای هرکسی تعیین کرده بود. نشست خبری، میکسدزون ورزشگاه، جایگاه خبرنگاران تلویزیونی، رادیویی، مکتوب و... مشخص شده بود و البته نکته مهم‌تر اینکه هواداری در جایگاه رسانه‌ها حضور نداشت که در کار خللی ایجاد کند. نظم یوفایی‌ها در برگزاری این بازی، ستودنی بود و البته احترام؛ احترامی که از سوی همه جاری شد. چه بازیکنان و کادرفنی روستوف و اتلتیکومادرید، چه مأموران حراست یوفا و مسئولان برگزاری بازی.

***

دیه‌گو سیمئونه در پایان بازی چهارشنبه شب، خوشحال‌ترین فرد بود. او و تیمش تاکنون در یکی از سخت‌ترین گروه‌های لیگ قهرمانان رکورد صددرصد پیروزی را از خود به جای گذاشته‌اند و در پایان دور رفت گروه D و در مصاف با PSV آیندهوون، بایرن مونیخ و روستوف با ۹ امتیاز صدرنشین هستند. همین مسئله باعث شد سیمئونه هنگام خروج از رختکن تیمش برای حضور در نشست خبری، نگاهی به خبرنگاران حاضر در میکسدزون بیندازد و با لبخندی به لب، مشت خود را به نشانه پیروزی گره کند. رضایت در چهره سرمربی آرژانتینی روخی بلانکو کاملاً مشهود بود.

بازیکنان دو تیم با اینکه می‌توانستند از راه مستقیم به بیرون ورزشگاه بروند و سوار اتوبوس شوند، اما با حرفه‌ای‌گری و البته قانون یوفا، از محوطه میکسدزون (منطقه ویژه مصاحبه) عبور کردند. آنهایی که قصد مصاحبه داشتند، مقابل خبرنگاران قرار گرفتند و آنهایی هم که نمی‌خواستند مصاحبه کنند در پاسخ به درخواست رسانه‌ها با یک عذرخواهی به سمت اتوبوس تیم حرکت می‌کردند. نه کسی از کسی طلبکار بود و نه کسی بی‌احترامی می‌کرد. رنگ و بوی حرفه‌ای‌گری در رفتار بازیکنان هر دو تیم کاملاً مشخص بود.

در این بین البته برخی بازیکنان اتلتیکومادرید هم شیطنت‌هایی کردند. آنها برای اینکه حتی درخواستی هم برای مصاحبه نگیرند، با گوشی خود بازی می‌کردند. اوج بازیگوشی و شیطنت هم بین بازیکنان اتلتیکومادرید، در رفتار مویا دروازه‌بان دوم این تیم بود که وقتی به میکسدزون رسید، تلفنش را کنار گوش خود گرفت که نشان دهد در حال مکالمه است و البته لبخند شیطنت آمیزی هم زد و از مقابل رسانه‌ها عبور کرد.

دیه‌گو سیمئونه و شاگردانش با خاطره‌ای خوب شهر روستوف را ترک کردند. هم سه امتیاز را کسب کردند و هم حسابی از سوی روستوفی‌ها تشویق شدند. شهری که چهارشنبه شب ابهت خاصی داشت و شاید مردم شهر از خوشحالی این اتفاق و البته ناراحتی شکست تیم‌شان تا صبح نخوابیدند. حالا روستوفی‌ها باید تا سوم آذرماه و بازی با بایرن مونیخ صبر کنند تا بلکه دوباره چنین شبی را تجربه کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.