رؤیای کسب میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ توسط رم، پس از مخالفت شهردار این شهر از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نظر می‌رسد شهر رم دیگر جایی در بین نامزدهای میزبانی المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ نداشته باشد، چرا که «ویرجینیا راگی» شهردار رم به طور رسمی با این موضوع مخالفت کرد.

این در حالی است که «جیوانی مالاگو» رئیس کمیته المپیک ایتالیا قرار است روز سه شنبه هفته جاری با «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار کند، اما قرار نیست فعلاً حرفی از کنار رفتن رم بزند.

در همین خصوص «لوکا کوردِرو دی‌مونتزمولو» رئیس پروژه «رم ۲۰۲۴» گفت: بحث درباره المپیک بسته شده است. می‌توانم بگویم که متاسفم، چرا که این یک موقعیت خاص و از همه مهمتر یک فرصت فوق العاده برای شهر رم بود. برای رم، رمی‌ها و به ویژه برای جوانان این شهر متاسفم.

وی افزود: مالاگو برای بازدید از کمیته بین‌المللی المپیک یک نقش نهادی دارد. آنچه می‌توانم بگویم اینکه همه ما متقاعد شده‌ایم که بحث در این باره بسته شده است.

با وجود این موضع‌گیری، یک مقام مسئول دیگر در ایتالیا گفت که همچنان به کسب میزبانی امیدوار است. وی عنوان کرد: اظهارات کاملاً روشن است، اما هنوز ارتباط رسمی در این خصوص گرفته نشده است. هنوز هم امیدوار به پیدا کردن یک راه حل هستیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.