سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بدون هیچ توجیهی به این نکته اذعان کرد که شکست مقابل قشقایی شیراز در مرحله سوم جام حذفی باعث شرمندگی سرخپوشان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، برانکو ایوانکوویچ در پایان تمرین امروز (شنبه) پرسپولیس گفت: تبریک به تیم قشقایی که بازی را برد. آنها واقعاً با دل‌شان بازی کردند که این مسله مهم است. ما شرمساری بزرگ برای خودمان و باشگاه و ناامیدی برای هواداران به‌وجود آوردیم که بابت آن از هواداران عذرخواهی می‌کنم. شرمسارم از اینکه این اتفاق افتاده، به‌جرأت می‌گویم در عمر مربیگری‌ام این یکی از تلخ‌ترین شکست‌هایی بود که تجربه کردم و اصلاً انتظار چنین باختی را نداشتیم.

مسئولیت این شکست را بر گردن می‌گیرم سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه گفته می‌شود حضور این تیم در جام حذفی تصمیمی از سوی باشگاه بوده است، یادآور شد: این تصمیم به‌عهده من بود و مسئولیت این شکست را نیز بر گردن می‌گیرم. من به این بازیکنان اعتقاد و اطمینان کامل دارم و به همین خاطر هم می‌گویم باید بدون ملی‌پوشان و یانسکی این بازی را می‌بردیم و به همین دلیل اصلاً دنبال توجیه نیستم.

هرگز دنبال توجیه نیستم برانکو درباره اینکه گفته می‌شود بازیکنان پرسپولیس و از جمله خود او این بازی را دست‌کم گرفته بودند و به همین دلیل هم چند روز تمرینات خود را تعطیل کردند، یادآور شد: نه، این‌طور نیست، ما برای بازی با قشقایی تمرینات خود را مثل زمان لیگ برتر انجام دادیم. فکر نمی‌کنم حریف خود را دست‌کم گرفته باشیم، شاید بازیکنان قبل از این بازی از لحاظ روحی روانی صددرصد آماده بازی نشده بودند و بخشی از این موضوع به‌گردن من است. کلاً نظر من است که دلیل اصلی شکست ما آماده نبودن بازیکنان از لحاظ روحی روانی برای این بازی بود، ضمن اینکه برخی بازیکنان‌مان در پست‌های غیرتخصصی به میدان رفتند و روز خوب‌شان نبود، اما تأکید می‌کنم هرگز دنبال توجیه نیستم.

بهانه‌ای وجود ندارد ما باید قشقایی را می‌بردیم وی ادامه داد: بین بازیکنانم فاصله هست، اما این فاصله زیاد نیست. شاید بعضی از بازیکنان مدت زیادی است که بازی نکرده‌اند، اما اینها بهانه است و همین تیم باید دیروز بازی را می‌برد، تکرار می‌کنم ما باید بازی را می‌بردیم.

انتقادات از رادوشویچ را درک نمی‌کنم سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص عملکرد رادوشویچ، سنگربان روز گذشته پرسپولیس اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم پنالتی ۵۰-۵۰ است و معلوم نیست چه اتفاقی در آن می‌افتد. میکی دیروز یکی از مطمئن‌ترین‌های ما بود، اما خیلی جالب است برخی‌ها انتظار دارند او از پنج پنالتی، شش پنالتی را بگیرد! حریف روز گذشته خوب بازی کرد و خوب هم پنالتی زد، حالا من از شما سؤال می‌پرسم چه کسی یا چه دروازه‌بانی می‌تواند تضمین کند که پنالتی‌ها را بگیرد؟! چه کسی می‌تواند تضمین بدهد که پنج پنالتی را بگیرد؟! اینگونه انتقادات را در قبال او درک نمی‌کنم.

درست نیست به خاطر یک باخت کیفیت کل بازیکنان را زیر سؤال ببریم برانکو در پاسخ به این پرسش که «ادامه لیگ را با حضور این بازیکنان چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا آنها می‌توانند کمکی به پرسپولیس کنند؟»، گفت: این بازیکنان در لیگ زیاد بازی کرده‌اند، اما دیروز یک روز استثنایی بود. البته این‌جور بازی‌ها پیش می‌آید. همین پرسپولیسی که دیروز بازی را واگذار کرد فکر می‌کنید در یک سال اخیر در چند بازی باخته است؟ در یک سال اخیر ما بیش از ۳۰ بازی انجام داده‌ایم که تنها در یک بازی باختیم، باخت دیروز هم در جریان رقابت نبود و ما در پنالتی مغلوب شدیم. فکر می‌کنم درست نیست که به خاطر یک باخت کیفیت کل بازیکنان را زیر سؤال ببریم.

هواداران را ناامید کردیم، باخت‌مان باعث شرمندگی است وی افزود: این باخت باعث شرمندگی است. ما هواداران را ناامید کردیم همچنین باشگاه را شرمنده کردیم، ولی در هر صورت همان‌گونه که از نام این رقابت مشخص است این جام حذفی است و جام حذفی هم همین است و در تمام دنیا به همین‌گونه بوده است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطر نشان کرد: دیروز روز تیم ما نبود. نمی‌توان به خاطر یک بازی که دستخوش شرایط خاصی بوده است، همه چیز را حساب کرد و نمی‌توان به خاطر یک بازی کیفیت کل را زیر سوال برد.

برانکو در خصوص خط دفاع پرسپولیس و اینکه به نظر می‌رسد این تیم در دفاع مشکل دارد، یادآور شد: ما بازیکنان‌مان را جذب کرده‌ایم، اما هفته گذشته پلی یانسکی مصدوم شد. البته همیشه همین خطر برای بازیکنان وجود دارد و ممکن است خدای ناکرده سیدجلال هم مصدوم شود، ما مشکل داریم اما فوتبال هم همین است، وقتی که مسی هم مصدوم می‌شود تیم بارسلونا به مشکل می‌خورد.

فکر می‌کنید ما روی هر بازیکنی دست بگذاریم می‌توانیم آن را به خدمت بگیریم؟! وی در واکنش به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا پرسپولیس در جذب بازیکن ضعیف عمل کرده است و فاصله زیادی بین بازیکنان اصلی و ذخیره این تیم دیده می‌شود، تصریح کرد: نمی‌دانم شما چرا این حرف را می‌زنید! نکند فکر می‌کنید ما روی هر بازیکنی دست بگذاریم می‌توانیم آن را به خدمت بگیریم! در فصل نقل‌وانتقالات برای جذب بازیکن تلاش کردیم، اما بعضی از بازیکنان به خاطر قراردادی که با باشگاه خود داشتند و مسائل دیگر به پرسپولیس نیامدند. ما هم دوست داریم هر بازیکنی که علاقه داریم به خدمت بگیریم.

ما بر حسب توان مالی‌مان بازیکن گرفتیم این مربی کروات خاطر نشان کرد: تیم بارسا ۱۵۰ میلیون یورو برای جذب بازیکن هزینه کرد، اما همه این نفرات الان در این تیم ذخیره هستند، چرا که آنها نیاز به زمان دارند تا با فلسفه این باشگاه بزرگ آشنا شوند و خیلی چیزها ملکه ذهن‌شان شود. آرسن ونگر اعتقاد دارد وقتی یک بازیکن جدید به تیم می‌آید ۸ تا ۱۰ ماه زمان نیاز خواهد داشت تا در آن تیم جا بیفتد، اما ما از جمله تیم‌هایی هستیم که بلافاصله بازیکنان جدید خود از جمله سیدجلال حسینی، وحید امیری، علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی را در همان بازی اول به بازی فرستادیم و اتفاقاً هم آنها هم خوب بازی کردند. این کار ساده نیست. واقعاً نمی‌شود هر بازیکنی که دوست داریم به خدمت بگیریم و ما بر حسب توان مالی‌مان بازیکن گرفتیم.

دفاع برانکو از تعویض‌هایش در دیدار مقابل قشقایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تعویض‌هایش در بازی با قشقایی اشتباه نبود، گفت: تعویض اول ما امید عالیشاه بود که یک نیمه بازی کرد و نیمه دوم جایش را به فرشاد احمدزاده داد و فکر نمی‌کنم عملکرد فرشاد بد بود. علیپور به‌خاطر مصدومیت بینی و شکستگی از این ناحیه نمی‌توانست به بازی ادامه دهد و به این خاطر او را با علوان‌زاده تعویض کردیم. شهاب زاهدی را هم جای آرام‌طبع آوردیم تا بازی تهاجمی‌تر شود.

واقعاً نمی‌دانم گولچ به چه دلیل برنگشته است برانکو در مورد وضعیت آنتونی گولج و اینکه آیا او به پرسپولیس باز خواهد گشت یا نه، عنوان کرد: گولچ با من یا تیم هیچ مشکلی ندارد و من واقعاً نمی‌دانم او به چه دلیل برنگشته است و بین او و باشگاه چه گذشته به این خاطر فردا به باشگاه خواهم رفت تا ببینم ماجرا چیست.

برنامه تیم ملی را برهم نمی‌زنیم تا در صورت ناکامی بگویند پرسپولیس مقصر است! وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا او هم این عقیده را دارد که فقط باشگاه‌ها به تیم ملی کمک می‌کنند و به‌نظر می‌آید تیم ملی کمکی به باشگاه نمی‌کند، اظهار داشت: من هم با این نظر موافقم، اما نمی‌خواهم پرسپولیس تنها باشگاهی باشد که برنامه تیم ملی را برهم بزند تا آن وقت در صورت ناکامی احتمالی تیم ملی بگویند پرسپولیس مقصر بوده است! همه ما تیم ملی را دوست داریم انتظار داریم که این تیم موفق باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )