سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از شکست تیمش برابر قشقایی شیراز با تاکید بر اینکه یک شرمساری بزرگ رقم خورده است گفت: حضور در جام حذفی بدون ملی پوشان تصمیم من بود و جای توجیه ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس درباره باخت به تیم قشقایی در جام حذفی در جمع خبرنگاران گفت: قبل از هر چیزی باید به تیم قشقایی تبریک بگویم که بازی را برد. آنها با قلبشان بازی کردند.

وی افزود: ما یک شرمساری بزرگ برای خودمان و باشگاهمان بوجود آوردیم و یک نا امیدی بزرگ برای هوادارانمان. از طرف خودم از هوادارانمان عذرخواهی می کنم و بسیار غمگینم. من مایوس شدم. حتی می توانم بگویم در تمام دوران مربیگری ام تا به حال این اتفاق رخ نداده بود که در جام حذفی اینطور ببازم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه گفته بود بدون ملی پوشان در جام حذفی بازی نمی کند ولی یکباره تصمیم عوض شد، گفت: این تصمیم بنده بود. من مسئولیتش را بر عهده می‌گیرم. به بازیکنانم اعتماد دارم. باید همین تیم هم برنده می شد بدون ملی پوشان و مصدومان. اصلا جای توجیه ندارد.

برانکو درباره احتمال غرور بازیکنانش در این مسابقه، تاکید کرد: برای همین بازی هم تمریناتی مثل بازی های لیگ داشتیم. فکر نمی کنم بازیکنانم تیم مقابل را دست کم گرفته باشند. شاید از لحاظ روحی صد درصد آماده نبودند. بخشی از این ماجرا هم گردن من است و من مقصر هستم ولی بچه ها هم خودشان را صد درصد از لحاظ روحی آماده نکرده بودند. بعضی از بازیکنان در پستهای غیر تخصصی بازی کردند ولی جای هیچ توجیهی ندارد.

برانکو درباره فاصله بازیکنان نیمکت نشین و بازیکنان اصلی پرسپولیس گفت: طبیعی است که فاصله باشد ولی نه زیاد. شاید بعضی از بازیکنان زیاد بازی نکرده باشند ولی تکرار می کنم همین تیم باید دیروز بازی را می برد. حتی کسانی که بازی کردند و بهتر بودند باید می بردیم.

وی در خصوص عملکرد رادوشوویچ دروازه بان کروات پرسپولیس و انتقاد به وی گفت: پنالتی که شانسی است. هرگز معلوم نیست چه اتفاقی رخ می دهد. رادو دیروز یکی از مطمئن ترین بازیکنان ما بود و خوب کار کرد ولی بعضی ها انتظار دارند از ۵ پنالتی، ۶ پنالتی را بگیرد! اولا حریف خیلی خوب پنالتی زد. دوم اینکه پنالتی ۵۰ به ۵۰ است. چه کسی می تواند تضمین کند پنالتی بگیرد؟ کدام دروازه بان در دنیا این را تضمین می کند؟ من این انتقادات در قبال رادو را درک نمی کنم.

برانکو درباره اینکه چقدر می تواند به این بازیکنانش برای ادامه لیگ اعتماد کند، گفت: این بازیکنان در لیگ زیاد بازی کرده اند. دیروز یک روز استثنایی بود. من سالها در فوتبال هستم و این مسائل را دیده ام. همین تیم ظرف یکسال اخیر در چند بازی باخته است؟ ما بیش از ۳۰ بازی کرده ایم و دو بار باخته ایم. دیروز هم در جریان بازی نباختیم؛ در پنالتی شکست خوردیم. نمی شود به خاطر چنین باختی کیفیت همه بازیکنان را زیر سئوال برد.

وی ادامه داد: ما باعث شرمندگی شدیم. هم باشگاه را شرمنده کردیم و هم هواداران را ناامید. ولی این ورزش است. همه جای دنیا جام حذفی نشان داده که چرا جام حذفی است. همیشه اتفاقات غیر منتظره رخ می دهد. ما الان قربانی این اتفاق شدیم که در همه جای دنیا هم رخ می دهد.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: دیروز روز بازیکنان ما نبود. نمی توانیم روی یک بازی ضعیف بعد از یکسال روی کیفیت بازیکنان شک کرد.

برانکو درباره فقر بازیکن در خط دفاع وسط و اینکه در صورت مصدومیت و محرومیت بازیکنان اصلی در ادامه لیگ و لیگ قهرمانان آسیا چه کار خواهد کرد؟ یادآور شد: شما راه حلی دارید؟ کدام بازیکن را باید بگذاریم؟ مدافع اوکراینی ما موقع گرم کردن مصدوم شد. اگر سیدجلال هم مصدوم شود، مشکل خواهیم داشت. او بازیکن ملی پوش ماست. بهرحال راه حل پیدا خواهیم کرد. وقتی مسی هم در بارسلونا مصدوم می شود، همه به هم می ریزند.

وی درباره اینکه جذب بازیکن پرسپولیس علمی نبوده است، گفت: می دانم شما چه می گویید. بعضی از بازیکنانی که می خواستیم قرارداد داشتند. بعضی ها هم نخواستند بیایند. همه چیز در اختیار ما نبود. بارسلونا ۱۵۰ میلیون یورو بازیکن خرید که همه آنها رزرو هستند. آنها چندماه دیگر زمان می خواهند تا فلسفه این تیم ملکه ذهن آنها شود.

برانکو افزود: آرسن ونگر می گوید بازیکن جدید وقتی به یک تیم می رود، ۱۰ ماه زمان می خواهد ولی در تیم ما بازیکنان جدید خیلی خوب بازی می کنند. این ساده نیست. ما هر بازیکنی که می توانستیم جذب کردیم.

وی تاکید کرد: ما آرام طبع را از صبا جذب کردیم. او آنجا بازیکن خوبی بود ولی ربیع خواه بهتر جواب داده است و دارد بازی می کند.

سرمربی پرسپولیس درباره دلایل تعویض امید عالیشاه و علی علیپور در جریان بازی با قشقایی گفت: امید که نیمه اول بازی کرد و او را با فرشاد احمدزاده عوض کردیم. اینجا مشکلی نیست. علیپور هم بینی اش شکست و نمی توانست به بازی ادامه بدهد. شهاب زاهدی هم به جای آرام طبع آمد. می خواستیم حمله خود را تقویت کنیم و با سه مهاجم حمله کنیم.

برانکو درباره غیبت‌های گولج مدافع استرالیایی و اینکه آیا باید او را جداشده از پرسپولیس تلقی کرد یا خیر؟ گفت: گولج با من و تیم درگیری و اختلاف ندارد. اصلا نمی دانستم او به استرالیا رفته است. فردا به باشگاه می روم که ببینم وضعیت او چطور است.

وی درباره اینکه تعامل باشگاه ها و تیم ملی باید دو طرفه باشد، تاکید کرد: نظر شما درست است. باید تعامل دوطرفه باشد ولی پرسپولیس قطعا باشگاهی نیست که بخواهد برنامه تیم ملی را به هم بریزد که فردا پرسپولیس را به خاطر نتایج بد احتمالی مقصر کنند. ما همه دوست داریم و انتظار داریم تیم ملی موفق باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.