مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: سازمان لیگ نباید اختیار فوتبال را به دست سه باشگاه بسپارد در غیر این صورت باید به حال فوتبال گریه کرد.

سعید آذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تیم ذوب آهن گفت: توانستیم در مسابقه اول در جام حذفی شاهین بوشهر را که تحت نظر شهرداری این شهر است، شکست بدهیم. جام حذفی جام غول کش‌هاست. دیدید که دیروز قهرمان و نائب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در جام حذفی، حذف شدند. مجتبی حسینی هم توانست توانایی‌هایش را به خوبی اثبات کند. او پیش از این هم فولاد خوزستان را در لیگ۲ بار شکست داد. بازی با شاهین بوشهر هم سخت بود. باید از محمد احمدزاده و مسئولان فوتبال بوشهر هم تشکر کنم و همچنین تماشاگران خونگرم این شهر که میزبانی خوبی از ما داشتند. تماشاگران بوشهری فرهنگ بالایشان را به نمایش گذاشتند و محمد احمدزاده هم تیم خوبی را آماده مسابقات کرده است.

وی در مورد شایعه سرمربیگری فرهاد کاظمی در ذوب آهن اصفهان گفت: نام‌های زیادی مطرح شدند که من برای همگی آنها احترام قائل هستم اما حضور هر مربی تحت هر عنوانی در ذوب آهن را تکذیب می‌کنم. مجتبی حسینی از مکتب فوتبال ذوب آهن است. کاپیتان این تیم بوده و کار هم دست او بوده است. خیلی از بازیکنان را او به تیم ما آورده و به عقیده من توان فنی او هم از مربیانی که در لیگ حضور دارند بالاتر است. توان مدیریتی‌اش را هم اثبات کرده است. البته من این حرفها را به عنوان یک عضو از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه که بالاترین مقام اجرایی است، می‌زنم. باید نظر سایر اعضای هیات مدیره را هم بدانم.

آذری تصریح کرد: مذاکره با برخی از این مربیان که با باشگاه‌هایشان قرارداد دارند هم غیر حرفه ای است. از شما رسانه ها هم می خواهم از نسل جوانی که به عنوان مربی در فوتبال ایران وارد شده‌اند و مثل مجتبی حسینی عاشق کارشان هستند، حمایت کنیم تا فرهنگ‌سازی خوبی در این زمینه انجام شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در مورد علت حذف تیم‌های قدرتمند لیگ برتر در جام حذفی گفت: شاید کمتر مدیری به این مسئله دقت کند که تیم های لیگ یک و لیگ دو در کوران مسابقات‌شان هستند در حالی که مسابقات لیگ برتر مدام قطع و وصل می‌شود و شاهد تعطیلی هستیم به همین خاطر تیم‌های لیگ یک و دو در شرایط خوب بدنی قرار دارند. اما وقفه های لیگ برتر به آمادگی تیم‌های لیگ برتری ضربه زده و شاید یکی از دلایل حذف تیم‌های بزرگ همین مسئله باشد.

آذری در مورد لغو قرارداد باشگاه ها با ۳۰۴۰ و توافق سازمان لیگ با ۳۰۹۰ گفت: هنوز به ما چیزی اعلام نشده است و نامه رسمی در این ارتباط دریافت نکرده‌ایم. ما با ۳۰۴۰ و فناپ قرارداد داریم. اگر قرار باشد سازمان لیگ متولی کار باشد و منافع سایر باشگاه ها را تامین کند، ما با این مسئله همراهی می‌کنیم اما اگر سازمان لیگ عنان و اختیار کار را به دست ۳-۴ باشگاه بگذارند و آنها بخواهند برای فوتبال تصمیم گیری کنند ما زیر بار این مسئله نمی‌رویم در آن صورت باید بگوییم باید به حال فوتبال گریه کرد که ۳-۴ باشگاه تصمیم ساز می‌شوند. سازمان لیگ باید حامی ۱۶ باشگاه لیگ برتری باشد نه آنکه فقط اختیار کار را به ۳-۴ باشگاه واگذار کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.