مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که برخی منتقدان تیم ملی حرف حق را نمی‌زنند و تأکید کرد که نمی‌داند ریشه برخی انتقادها از کجاست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سردار آزمون چند هفته‌ای است که فروغ همیشگی را ندارد. شاید به این دلیل که انتظارها را بالا برده و حتی گل ساختن او مقابل آیندهوون هم باعث شده تا خودش نیز چندان از این وضعیت راضی نباشد. مهاجم جوان تیم ملی فوتبال کشورمان و ستاره تیم روستوف ناراحت است که چند هفته موفق به گلزنی نشده و دوست دارد هرچه زودتر از این شرایط خارج شود.

شاید یک گل بتواند روحیه سردار را تغییر دهد تا او با انگیزه و توان بیشتری به بازی‌های پیش‌رو نگاه کند. سردار آزمون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم پاسخگوی سؤالاتی بود که در چند وقت اخیر در خصوص خودش، تیم ملی، روستوف و... به‌وجود آمده است که مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

تسنیم: بعد از اینکه چند هفته‌ای گل نمی‌زدی یا پاس گل نمی‌دادی، در بازی با آیندهوون یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیمت بودی و توانستی پاس گل بدهی. در خصوص این بازی و اینکه اولین امتیاز را در لیگ قهرمانان اروپا کسب کردید، صحبت کن.

دیدار با آیندهوون بازی خوبی برای ما بود. به نظرم تیم حریف هم بسیار حرفه‌ای عمل کرد و تیمی حرفه‌ای مقابل ما قرار گرفت. با این حال ما توانستیم دو بار از آیندهوون پیش بیفتیم، اما متأسفانه هر دو بار، دو گل بد خوردیم تا فقط یک امتیاز از این بازی کسب کنیم.

تسنیم: در این بازی علاوه بر دادن پاس گل دوم، یک پاس کلیدی هم روی گل اول داشتی که منجر به گل شد. از عملکردت راضی بودی؟

خدا خواست که در این بازی مهم بتوانم پاس گل بدهم و خوشحالم که توانستم کمی در گرفتن این امتیاز تأثیرگذار باشم.

تسنیم: به نظر می‌رسد خودت از عملکردت چندان رضایت نداشتی، اما روند بازی با آیندهوون طوری بود که به نظر می‌رسید نسبت به بازی‌های قبلی با فکر راحت‌تری بازی می‌کردی و چند بار هم به خوبی در موقعیت گلزنی قرار گرفتی. درست است؟

خب من چند هفته‌ای بود که عملکرد آماری اینچنینی نداشتم و فشار زیادی روی من بود. واقعاً این فشار من را اذیت می‌کرد و به همین دلیل در بازی با آیندهوون هم نتوانستم تمرکز لازم را داشته باشم و شاید توپ‌ها به نوعی هدر رفت. امیدوارم بتوانم با گلزنی به این فشارها پایان بدهم.

تسنیم: شاید خیلی‌ها منتظر درخشش تو مقابل بایرن مونیخ بودند، اما کمی در آن بازی سردرگم بودی. هرچند بازیکن رودرروی تو متس هوملس بود که یکی از بهترین مدافعان حال حاضر جهان است. این مسئله به نظر رسید در بازی با آیندهوون رفع شده بود و با ذهنیت بزرگ‌تری در ترکیب قرار گرفتی. درست است؟

خب بازی با بایرن مونیخ متفاوت بود. می‌دانید که آنها تیمی قدرتمند هستند، قهرمان اروپا شده‌اند و بازیکنان بزرگی در اختیار دارند. من هم برای اولین بار بود که در آن سطح بازی می‌کردم و کمی طبیعی بود که شرایط برای من سخت‌تر باشد. با این حال قول می‌دهم در بازی برگشت با بایرن مونیخ عملکرد بهتری داشته باشم و به نوعی جبران کنم.

تسنیم: این‌طور به نظر می‌رسد که در چند بازی گذشته بازیکنان حریف ابتکار عمل را از تو می‌گیرند. خودت فکر نمی‌کنی چون در چند وقت اخیر در چشم بودی و باتوجه به گلزنی‌هایی که مقابل اندرلخت، آژاکس و... داشتی به بازیکن تأثیرگذار روستوف تبدیل شدی تا حریفان بیشتر تو را پرس کنند؟

خودم هم چنین احساسی دارم و به هر حال این مسئله هم جزو طبیعت فوتبال است. هر تیمی سعی دارد بازیکنان حریف را خنثی کند و شاید این اتفاق برای من هم افتاده باشد.

تسنیم: فکر می‌کنی چطور بتوانی از این موضوع رها شوی تا دوباره همان عملکرد سابق را داشته باشی؟

من که نمی‌توانم به بازیکنان حریف بگویم با من یارگیری نکنند یا آزاد بگذارند کار خودم را انجام دهم. باید خودم تمریناتم را بیشتر کنم تا قوی‌تر شده و عملکردی بهتر از این داشته باشم. فقط امیدوارم پای من دوباره به گلزنی باز شود تا این فشارها را پایان دهم.

تسنیم: در این شرایط کادرفنی روستوف از تو نخواسته بیشتر مدافعان حریف را درگیر خودت کنی تا پولوز راحت‌تر در خط حمله گلزنی کند؟ ارسال‌هایی که می‌شود و پاس‌هایی که تو با سر به پولوز می‌دهی، این‌طور نشان می‌دهد که تاکتیک روستوف کمی تغییر کرده و تو قرار است همه را منحرف کنی تا دیگر بازیکنان ابتکار عمل بیشتری داشته باشند.

نه، این‌طور نیست و ما در روستوف چنین تاکتیکی نداریم. اگر هم پولوز در چند بازی خوب گلزنی کرده، به دلیل توانایی‌های خودش است. او به مهاجم خیلی خوبی تبدیل شده و متوجه است که چه کار می‌کند و در حال بازی کردن در کجاست. پولوز متوجه است که کجا فرار کند، کجا صاحب موقعیت شود و چگونه گل بزند.

تسنیم: موضوعی که در خصوص روستوف وجود دارد، عملکرد شما در چند بازی اخیر است. با اینکه بردیف همچنان در تیم حضور دارد و تصمیم‌گیری هم می‌کند، اما خیلی‌ها معتقدند اگر او نقش سرمربی را داشته باشد، کیفیت تیم شما بالاتر می‌رود. به‌عنوان بازیکن این تیم چقدر با این مسئله موافقی؟

قطعاً همین‌طور است. ما با قربان بردیف نتایج خوبی گرفتیم و شرایط با این مربی کاملاً متفاوت است. با این حال صلاح خود او چیز دیگری است و شاید موضوعی بوده که تصمیم گرفته به این شکل عمل کند.

تسنیم: اوسینوف، یکی از پیشکسوتان باشگاه روستوف گفته بود تو متفاوت‌ترین بازیکن این تیم هستی. در این باره نظری داری؟

از این پیشکسوت باشگاه ممنونم که از من تعریف کرد و این صحبت‌ها انگیزه خاصی به من داد تا بیشتر تلاش کنم.

تسنیم: در آستانه بازی‌های حساس تیم ملی هم قرار داریم و باید دو بازی سخت مقابل ازبکستان و کره جنوبی را پشت سر بگذاریم. تیم ملی هم اخیراً به اردوی ارمنستان رفته بود و با تعطیلی لیگ انتقادهای زیادی به کی‌روش صورت گرفت. برخی هم می‌گویند تیم ملی خوب بازی نمی‌کند و کی‌روش فقط دنبال امتیاز گرفتن است. خودت فکر می‌کنی این انتقادها از کجا نشأت می‌گیرد؟

به نظرتان ما در بازی با چین خوب بازی نکردیم؟ ما در یک مسابقه خارج از خانه کاملاً منطقی بازی کردیم، اما توپ‌های ما تبدیل به گل نشد و موقعیت‌های زیادی از دست دادیم. انتقاد صورت بگیرد و به نظرم انتقاد درست چیز بدی نیست. با این حال پشت سر آدم‌های بزرگ حرف و از این مدل انتقادها زیاد است، بگذارید هرکسی می‌خواهد اینگونه انتقاد کند.

تسنیم: تیم ملی با یک بازی خانگی و یک بازی خارج از خانه موفق شده چهار امتیاز کسب کند که حساب شده است. با این حال به نظر می‌رسد پس از برد خارج از خانه ازبکستان مقابل قطر و شش امتیازی شدن این تیم انتقادها بیشتر شد.

من نمی‌دانم این انتقادها از کجا می‌آید و چه ریشه‌ای دارد، اما برخی واقعاً حرف حق را نمی‌زنند. پس اگر این‌طور باشد و ما اصلاً خوب بازی نکرده‌ایم، چگونه نتیجه می‌گیریم؟ مطمئن باشید تیم ملی وقتی نتیجه می‌گیرد، مزد زحماتی را می‌گیرد که کشیده شده و بازی خوبی است که انجام می‌دهد.

تسنیم: بهتر نیست در آستانه بازی‌های حساس با ازبکستان و کره جنوبی به تیم ملی روحیه بدهند تا تاریخچه خوب ما مقابل این دو تیم بهتر از این شود؟

بازیکنان تیم ملی آنقدر حرفه‌ای هستند که از همین لحظه خودشان را آماده این دو بازی حساس کرده‌اند. به نظرم نباید به حاشیه‌ها توجه داشت و ما هم برای موفقیت تیم ملی و بالا رفتن پرچم ایران تمام تلاش‌مان را می‌کنیم.

تسنیم: خیلی‌ها می‌گویند از بین این دو بازی، ما کار سختی مقابل کره جنوبی داریم که کاملاً متحول شده است. تو هم آخرین بازیکنی هستی که توانستی مقابل کره جنوبی برای ایران گل بزنی. نسبت به این موضوع چه نظری داری و آیا می‌توانی دوباره برای تیم ملی گلزنی کنی؟

بازی سختی با هر دو تیم داریم. نباید تیمی را دست کم بگیریم و می‌بینید که در این گروه حتی سوریه موفق می‌شود از کره جنوبی امتیاز بگیرد. من هم تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم برای تیم ملی موفق عمل کنم. اگر هم بتوانم گلزنی کنم، خوشحال می‌شوم.

تسنیم: درباره قهرمانی «سریک» هم در مسابقات اسب‌سواری لیگ تهران هم صحبت کن. قصد نداری اسبی که داری را به مسابقات بین‌المللی هم بفرستی؟

این دومین بار بود که سریک در مسابقات شرکت می‌کرد و هر دو بار هم قهرمان شد. خیلی از این موضوع خوشحالم. برای مسابقات بین‌المللی هم برنامه داریم، اما از حالا خیلی زود است که بخواهیم از این حرف‌ها بزنیم.

تسنیم: موضوعی هست که بخواهی بگویی؟

امروز، ۱۰ مهرماه تولد سعید عزت‌اللهی است. می‌خواهم تولد او را تبریک بگویم که یکی از دوستان خیلی خوب من است. امیدوارم در بازی فردا هم بتوانیم مقابل زسکا مسکو به برتری برسیم تا همه این پیروزی را به سعید تقدیم کنیم.

گفت‌وگو از علیرضا محرمی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.