یک کارشناس فوتبال گفت: ۹۰ درصد دلیل حذف پرسپولیس در جام حذفی به خاطر کوچک و ضعیف شمردن حریف بود.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شکست پرسپولیس مقابل تیم دسته دومی قشقایی شیراز در مرحله یک سی‌ودوم جام حذفی گفت: پرسپولیس بدون ملی‌پوشانش مقابل این حریف بازی کرد و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، انگیزه بازیکنان تیم برای مقابله با حریف پایین می‌آید، زیرا آنها خود را از پیش برنده می‌دانند، وقتی مدیران و بزرگان باشگاه حاضر می‌شوند که بدون ملی پوشان خود به مصاف یک تیم دسته دومی بروند، این پیام را به بازیکنان دیگر می‌رسانند که حریف تیم قدرتمند و بااهمیتی نیست. ۹۰ درصد دلیل باخت و حذف پرسپولیس در جام حذفی به خاطر کوچک شمردن و از پیش برنده دانستن خود مقابل حریف بود.

وی در مورد اینکه می‌توان گفت که فاصله فنی بازیکنان فوتبال ما خیلی زیاد نیست، زیرا یک تیم دسته دومی پرسپولیس را حذف کرده، گفت: اصلاً چنین جیزی درست نیست، اگر پرسپولیس دو، سه ملی‌پوش خود را در اختیار داشت، برنده این بازی می‌شد. همان پنالتی آخری که بازیکن پرسپولیس زد را اگر یک ملی‌پوش این تیم می‌زند، قطعاً شرایط بازی تغییر می‌کرد.

ذوالفقارنسب با اشاره به وضعیت تیم قشقایی شیراز گفت: چنین تیم‌هایی ممکن است هر ۵ سال یکبار چنین بازی مهمی را برگزار کنند و به همین دلیل با تمام توان و انگیزه به میدان می‌آیند،‌ زیرا بازیکنان این تبم فرصت دیده شدن دارند و مسابقه‌شان به طور مستقیم پخش می‌شود. قطعاً اگر تیم قشقایی بتواند در همه بازی‌هایش این گونه بازی کند، خیلی زود به موفقیت می‌رسد، اما واقعیت آن است که بازیکنان این تیم نمی‌توانند در تمام مسابقات با چنین انگیزه‌ای در زمین حاضر شوند، این شرایط باعث شد قشقایی شیراز بهترین بازی خود را انجام بدهد و پرسپولیس ضعیف‌ترین بازی‌اش را به نمایش بگذارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.