اولیور رابین، مدیر آموزش آژانس جهانی ضددوپینگ به ورزشکاران سراسر دنیا اطمینان داد که سیستم‌های اصلی وادا هیچ آسیبی در حمله هکرها ندیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اولیور رابین، مدیر آموزش آژانس جهانی ضددوپینگ به آسوشیتدپرس گفت: سیستم‌های اصلی وادا در حمله هکرها آسیبی ندیده و ورزشکاران نباید از چیزی ترسی داشته باشند.

وی در ادامه تأکید کرد: پایگاه داده‌های اطلاعاتی وادا به‌رغم شکسته شدن آن توسط هکرهای گروه «فانسی بیر» امن است. اگر نگاهی به اطلاعاتی که توسط هکرها منتشر شده‌اند داشته باشید، متوجه می‌شوید تمام آنها مربوط به المپیک ۲۰۱۶ ریوست. در واقع سیستم اصلی وادا آسیب جدی ندیده است. بیش از ده‌ها هزار ورزشکار که اطلاعات‌شان در پایگاه داده‌های وادا قرار دارد نباید ترسی از این بابت داشته باشند.

رابین در خاتمه اظهار داشت: البته ضروری است که ما برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی در آینده تصیماتی را اتخاذ کنیم و اجازه ندهیم حتی اندک اطلاعات محرمانه ورزشکاران توسط هکرها منتشر شود.

گروه هکرهای فانسی بیر تاکنون اسناد و مدارک زد و بندهای پشت پرده ورزشکاران مهم بین‌المللی را منتشر کرده‌اند که با اطلاع وادا و استفاده از مواد ممنوعه مدال‌های زیادی در المپیک‌های ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو کسب کرده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.