پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: از طاهری گله دارم؛ چراکه باید به مراسم دورهمی پیشکسوتان می‌آمد و اگر شکایتی هم بود بعداً آن را انجام می‌دادند.

علی پروین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص مراسم جشن تولدش که شب گذشته توسط عده‌ای از پیشکسوتان پرسپولیس برگزار شد و همچنین گلایه‌ای که از علی‌اکبر طاهری بابت نیامدن به این مراسم دارد، صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

فارس: شب گذشته تولد خوبی برای شما توسط شاگردان و دوستانتان برگزار شده است.

باور کنید اگر می‌دانستم که قرار است برایم تولد بگیرند به این مراسم نمی‌رفتم. امسال خیلی از رفقایم می‌خواستند برایم تولد بگیرند، اما برای سن و سال من دیگر بد است که بخواهم هر سال جشن بگیرم. سعید شیرینی روز یکشنبه با من تماس گرفت و گفت یک دورهمی است که شما هم بیایید و من گفتم اگر وقت کنم به این مراسم می‌آیم. البته یک کیک هم گرفتند و کنار این مراسم برایم تولد برگزار کردند و باید بگویم همه‌چیز خیلی خوب و قشنگ برگزار شد و از مالک باغی که دیشب آنجا بودیم، تشکر می‌کنم. به‌هرحال حدود ۲۰۰ نفر دیشب آنجا بودند و من هم خوشحال می‌شوم شاگردانم و بچه‌های قدیمی پرسپولیس را کنار هم می‌بینم.

فارس: شما در حالی به این مراسم رفتید که روز گذشته سایت باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای داد که این مراسم قانونی نیست و اگر کسی از نام پرسپولیس سوءاستفاده کند، از آنها شکایت خواهند کرد. هرچند که به نظر می‌رسد حضور شما در این مراسم به آن وجاهت داده بود.

من که از این گوشی‌ها ندارم که در آن برایم خبرهای اینترنتی بیاید، هیچ خبری هم از اطلاعیه پرسپولیس نداشتم، هرچند که فکر می‌کردم طاهری به این مراسم می‌آید. اینکه گفته‌اند این مراسم قانونی نیست یا هر چیز دیگری به خودشان برمی‌گردد، اما چیزی که من می‌دانم این است که این شرکت به نام پرسپولیس کهن ثبت شده است. با این‌ همه اگر دعوایی هست، خودشان می‌دانند، اما به اعتقاد من طاهری باید به این مراسم می‌آمد. شما ببینید چه کسانی در پرسپولیس زحمت کشیده‌اند و از سال ۴۷ تابه‌حال این تیم را سرپا نگه داشته‌اند. این بچه‌ها سال‌ها جوانی و عمرشان را برای پرسپولیس گذاشتند و طاهری باید به این مراسم می‌آمد و اگر بحث شکایت یا چیز دیگری بود، می‌شد امروز به آن رسیدگی کرد، هرچند که در کشور ما مد شده و هر کسی تا تکان می‌خورد از او شکایت می‌کنند! برای پرسپولیس امثال مرحوم بهزادی، مرحوم شیرزادگان، مرحوم ایرانپاک و بزرگانی مثل حسین کلانی، حمید جاسمیان و... زحمت کشیده‌اند و باید به آنها احترام گذاشت.

فارس: البته خیلی‌ها فکر می‌کردند با توجه به رابطه خوب شما و علی‌اکبر طاهری، به این مراسم نمی‌روید.

مطمئن باشید طاهری به خودش اجازه نمی‌دهد که به من بگوید به مراسمی بروم یا نه، همه حاضران دیشب، شاگردان خوب من بودند. اصلاً مگر کسی می‌تواند به من بگوید که جایی بروم یا نروم؟ اختیار من درست خودم است، هر چند که با طاهری رفیق هستم و با او همکاری‌های لازم را کرده‌ام. خود من فکر می‌کردم طاهری به این مراسم می‌آید، البته این به آن معنا نیست که اگر می‌دانستم طاهری نمی‌آید،‌من هم نمی‌رفتم. به نظر من خیلی بهتر بود طاهری به این مراسم می‌آمد.

فارس: باشگاه پرسپولیس معتقد است که برند نام پرسپولیس در اختیار این باشگاه است و شاید به این دلیل آن بیانیه روز گذشته صادر شد.

این شرکت پیشکسوتان پرسپولیس کهن است که چند سال قبل به‌صورت قانونی ثبت شده است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از سر راه بردارد. دورهمی دیشب هم با مسئولیت حمید استیلی و ضیا عربشاهی بوده و حتی بهروز سلطانی ۱۰ بار با من تماس گرفت که علی آقا حتماً به این مراسم بیا.

فارس: عکس جالبی هم از شما منتشر شد که گویا از ترکیدن مواد آتش‌زا حسابی ترسیده بودید!

دقیقاً! سروصدا واقعاً زیاد بود و من یک لحظه شوکه شدم! باید بگویم واقعاً مکان برگزاری مراسم زیبا بود و واقعاً دست صاحبش درد نکند، من حتی نمی‌دانم صاحب آنجا کیست، اما جای بسیار خوبی درست کرده بود و حتی همان‌جا از حوضی که داشت، ماهی صید می‌کردند و همان‌جا ماهی را کباب می‌کردند. باور کنید دیدن جمشید شاه‌محمدی، عباس کارگر، مجتبی محرمی، بهروز رهبری‌فرد، علیرضا عزیزی، محمود کلهر و خیلی‌های دیگر که شاگردانم بودند، مرا خوشحال کرد. البته کارگر شکم بامزه‌ای آورده که هر بار او را می‌بینم، می‌خندم!

فارس: یعنی معتقدید که اگر مسئولان باشگاه پرسپولیس به این مراسم می‌آمدند، بهتر بود؟

دقیقاً همین‌طور است. من از طاهری گله دارم؛ چراکه باید به این مراسم می‌آمد. حتی بچه‌ها به او احترام گذاشتند و به این مراسم دعوتش کردند و او باید به پیشکسوتان احترام می‌گذاشت و به این مراسم می‌آمد. حالا اگر دعوایی یا حرف‌وحدیثی هست، بعداً آن را پیگیری می‌کردند.

فارس: از وضعیت منصور پورحیدری پیشکسوت خوشنام استقلال هم باخبر هستید؟

بله، پیگیر وضعیت او هستم و از همه مردم می‌خواهم برای منصورخان دعا کنند؛ چراکه او بزرگ استقلالی‌هاست و از دوستان قدیمی و صمیمی من به‌حساب می‌آید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.