پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: حتما ًباید مثل رضا احدی بمیریم تا کسی از ما بگیرد؟

شاهرخ بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط استقلال، اختلاف بین بهرام افشارزاده و محمود گودرزی و ... صحبت کرد.

* تسنیم: چرا برای زندگی به ترکیه رفتید؟

برای اینکه این مدت همیشه استرس و دغدغه داشتم و باید در کنار خانواده‌ام استراحت می‌کردم. خودتان می‌دانید که چند سال با امیر قلعه‌نویی در استقلال کار کردم و فشار زیادی به ما وارد شد. نه پول می‌دادند و نه چیزی سر جایش بود. به خاطر همین، تصمیم گرفتم دور از فوتبال باشم. باور کنید این اواخر تا مرز سکته رفته بودم.

* تسنیم: یعنی از حضور در فوتبال ایران دل‌چرکین شده‌اید؟

دقیقا همینطور است. دوست داشتم جایی بروم که استراحت کنم.

* تسنیم: نظرتان در مورد اظهارات محمود گودرزی و بهرام افشارزاده علیه یکدیگر چیست؟

این اختلافات از قبل بوده و موضوع جدیدی نیست. متأسفانه هر فردی که به استقلال می‌آید، دنبال اهداف خودش است. نه تنها پول من، بلکه مطالبات خیلی از پیشکسوتان پرداخت نشده، اما پول کسانی که زحمت نکشیده‌اند، داده شده است. هر فردی که مدیرعامل می‌شود، صحبت از انجام این کار و آن کار می‌کند. به غیر از چند نفر که دلسوز بودند، سایر افراد به فکر باشگاه نبودند. چه کسی افشارزاده را در باشگاه استقلال می‌دید؟ من که سی سال از عمرم را در استقلال گذرانده‌ام، نتوانستم او را ببینم. افشارزاده یا در وزارت ورزش بود یا کمیته ملی المپیک.

روز اولی که آمدند، اعلام کردند فلان قدر داریم و تعهد می‌دهیم مشکلی بوجود نیاید. در صورتی که آقایان صد میلیون تومان نتوانستند جور کنند و به بازیکنان بدهند، بعد خودشان به آمریکا سفر کردند. ببینید کار به کجا کشید که لَنگ صد میلیون تومان بودیم. بازیکن در این شرایط روحیه نداشت بازی کند. باور کنید استقلال را دوست داریم و نمی‌‌توانیم همه چیز را بگوییم. آقایان، کاری برای استقلال نکردند. در این چند سال چند مدیرعامل تغییر کرده و چه کارهایی کرده‌اند که به جا مانده باشد؟

* تسنیم: افشارزاده گفته وزیر ورزش به علت اینکه پرسپولیسی است، هوای این تیم را دارد.

اصلا فرض کنیم وزیر ورزش پرسپولیسی بوده، چه ربطی به بودجه دارد؟ استقلال و پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش هستند و بودجه یکسانی دارند. تا وقتی بودجه دولتی باشد، همه چیز برابر است. شناختی از وزیر ورزش ندارم و شاید هم او پرسپولیسی باشد، اما به طور حتم به افشارزاده بودجه داده است.

* تسنیم: در مورد استقلال این فصل چه نظری دارید که تنها یک پیروزی داشته است؟

شرایط استقلال اصلا خوب نیست. استقلال تیمی نیست که هواداری که روی سکو نشسته به آن دل ببندد. علیرضا منصوریان این موضوع را به خوبی می‌داند.

* تسنیم: پورحیدری بار دیگر به علت بیماری در بیمارستان بستری شده است.

به منصور خان گفتم دیگر در فوتبال نباش و استراحت کن. به او گفتم افتخار بیشتر از این می‌خواهی؟ پورحیدری سیاه همین آقایان شد. الان که نصرالله عبداللهی سرپرست شده، چه اتفاقی افتاده است؟ آقایان! به فکر سلامتی منصورخان باشید. کاری که شما می‌کنید، محبت نیست، ظلم است. من چهل سال شاگرد منصورخان بودم و او را می‌شناسم. منصورخان باید امسال استراحت می‌کرد. با پروازهای بد، با هتل‌های بد، ورزشگاه‌های بد، آدم سالم بیمار می‌شود چه برسد به فردی که بیماری دارد. آدم سالم روی نیمکت استقلال به مرز سکته می‌رسد، بعد کاری کردند که پورحیدری با بیماری‌اش روی نیمکت بنشیند. آقای افشارزاده! چرا به پورحیدری و خانواده‌اش ظلم کردی؟ یک بار روی نیمکت بنشین تا ببینی چه حالی می‌شوی. آقای افشارزاده! چرا طلب ما را پرداخت نکردی؟ حتماً باید مانند رضا احدی بمیریم تا با دسته گل سراغ ما بیایید؟ آقایان! تا زنده هستیم، سراغ ما را بگیرید.

* تسنیم: چه نظری در مورد مدیرعاملی رضا افتخاری دارید؟

افتخاری هم مانند افشارزاده است. افتخاری را می‌شناسم و آدم خوبی است، اما اینکه یک نفر از فوتسال به استقلال بیاید، چه معنی می‌دهد؟ افشارزاده را از وزارت ورزش مدیرعامل استقلال کرد و اکنون افتخاری از فوتسال آمد. پس تحصیل‌کرده‌های ما کجا هستند؟ این همه آدم‌های فوتبالی تحصیل کرده داریم. چرخه مدیران عامل در ما مربیان هم وجود دارد. چند نفری در فوتبال ما مدام هستند و تنها تیم‌های‌شان تغییر می‌کند. فلانی از سایپا به پیکان می‌آید و دوباره به فولاد می‌رود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.