سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان عملکرد شاگردان ناظم‌الشریعه در دیدار مقابل روسیه را ستود و تأکید کرد که آنها در این بازی شجاعانه و دلاورانه عمل کرده‌اند.

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ضمن ابراز تأسف از شکست تیم ملی فوتسال کشورمان مقابل روسیه در مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتسال جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا گفت: بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران واقعاً شجاعانه و دلاورانه بازی کردند و صد افسوس که این تیم شایسته روسیه را نبرد و به فینال نرسید.

وی در ادامه افزود: متأسفانه تیم ایران هنوز روز ضربات کرنر ضعف دارد. در نخستین بازی مقابل اسپانیا روی ضربات کرنر به‌ویژه کرنرهای بلند از خود ضعف نشان دادیم و تا دیدار نیمه نهایی مقابل روسیه نیز این ضعف با ما همراه بود و تدبیری برای رفع آن اندیشیده نشد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان همچنین به تمجید از شاگردان ناظم‌الشریعه پرداخت و اظهار داشت: اینکه بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران به هیچ عنوان پا پس نمی‌کشند و تا آخرین ثانیه بازی تلاش می‌کنند، جای تقدیر دارد. شاگردان ناظم‌الشریعه در بازی مقابل روسیه صرف‌نظر از برخی اشتباهات خیلی خوب بازی کردند. آنها شایسته تحسین هستند.

شمس با انتقاد از عملکرد داور قرقیزستانی دیدار ایران - روسیه خاطر نشان کرد: گلایه و تعجب من از فیفاست که چطور برای دیدار قضاوت دیدار روسیه، داوری روس زبان از کشوری که تا چندین سال پیش جزوی از این کشور بوده را انتخاب کرد! این داور با اشتباهات فاحش خود روی نتیجه بازی تأثیر گذاشت. در نیمه دوم که تعداد خطاهای تیم روسیه به عدد پنج رسیده بود، داور حداقل در دو صحنه می‌توانست، خطای ششم را به ضرر این تیم اعلام کند که در این صورت اسماعیل‌پور بازهم دروازه روس‌ها را از روی نقطه پنالتی دوم باز می‌کرد. واقعاً فیفا با انتخاب این داور کج‌سلیقگی کرد.

وی مصدومیت محمد کشاورز را در شکست تیم ملی فوتسال کشورمان تأثیرگذار دانست و افزود: قطعاً اگر محمد مصدوم نمی‌شد نه تنها به سادگی گل نمی‌خوردیم و حتی می‌توانستیم در لحظاتی که پنج نفره بازی می‌کردیم دروازه روس‌ها را باز کنیم.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان در این زمینه همچنین یادآور شد: در اینجا لازم است به غیبت فرهاد توکلی نیز اشاره کنم. او بازیکن ارزشمندی است که در غیابش دفاع ما آسیب‌پذیر نشان می‌داد. توکلی بهترین عقب‌گیر آسیاست که با حضورش در میدان داستان بازی ایران - روسیه متفاوت‌تر بود. البته تیم روسیه نیز روملو را نداشت که فکر نمی‌کنم عدم حضورش تأثیری بر بازی روس‌ها گذاشته بود.

شمس در ادامه تأکید کرد: تیم ما به روسیه باخت، آنهم در عین شایستگی. با این شرایط کسی حق ندارد این تیم را سرزنش کند. این تیم از حالا باید خود را برای کسب عنوان سومی دنیا آماده کند که برای فوتسال ایران عنوانی مهم است. با سومی دنیا هم تیم شایسته ناظم‌الشریعه می‌تواند اتفاقی تاریخی را رقم بزند.

وی در خاتمه تصریح کرد: در اینجا لازم است به نکته‌ای اشاره کنم. در این جام جهانی تیم ما دو چهره عجیب و غریب داشت، مهدی جاوید و احمد اسماعیل‌پور که به عقیده من فراتر از حد انتظار ظاهر شدند. نظیر این دو را فکر نمی‌کنم فوتسال آسیا تا سال‌ها به خود ببیند. به عقیده من جاوید و اسماعیل‌پور به همراه اصغر حسن‌زاده می‌توانند در تیم منتخب جام جهانی حضور داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.