تیم ملی فوتسال ایران در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی مقابل روسیه شکست تلخی خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتسال ایران در دیدار نیمه‌نهایی جام جهانی فوتسال از ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه کولیسیئو ایوان شهر مدلین کلمبیا به مصاف روسیه رفت.

شاگردان ناظم‌الشریعه در حالیکه بازی برتری مقابل حریف خود به نمایش گذاشتند اما در پایان شکست تلخی مقابل روس‌ها خوردند و با نتیجه ۴ بر ۳ بازی را واگذار کردند و از راهیابی به فینال بازماندند.

گل‌‌ها: لیسکوف ۱۴، آبراموف ۲۳، شایاخماتوف ۳۰ و چیشکالا ۴۰ برای روسیه و احمد اسماعیل‌پور ۱۷، علی‌اصغر حسن‌زاده ۳۰ و مهدی جاوید ۴۰ برای ایران

نیمه اول:

تیم ایران با ترکیب علیرضا صمیمی، احمد اسماعیل‌پور، حمید احمدی، اصغر حسن‌زاده و مهدی جاوید وارد زمین مسابقه شد. در ابتدای بازی دو تیم محتاطانه بازی را آغاز کردند و به ارزیابی یکدیگر پرداختند. در اواسط نیمه نخست محمد کشاورز کاپیتان با اخلاق کشورمان برخوردی با بازیکن روس داشت که همین موضوع باعث شد او احساس درد کند و بازی برای دقایقی متوقف شد. مصدومیت کشاورز جدی بود و متاسفانه کاپیتان خوش‌تکنیک ایران نتوانست در ادامه مسابقه به میدان برود.

در ادامه مسابقه لیسکوف بازی تیم فوتسال روسیه با حرکت در عرض میدان و شوت سنگین به سمت دروازه توانست گل اول این بازی را وارد دروازه ایران کند. در دقیقه ۱۶ اشتباهات مکرر بازیکنان ایران توپ را در اختیار بازیکنان روسیه قرار داد که ضربه آنها خوشبختانه به گل تبدیل نشد.

در دقیقه ۱۷ ایران صاحب ضربه ایستگاهی شد که احمد اسماعیل‌پور با شوتی زیبا و سنگین توانست دروازه روس‌ها را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند و نیمه نخست این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.

نیمه دوم:

در نیمه دوم ایران با همان ترکیب ابتدایی نیمه نخست وارد زمین مسابقه شد. شاگردان ناظم‌الشریعه بازی را طوفانی آغاز کردند و چندین موقعیت را روی دروازه حریف خلق کردند. در دقیقه ۲۳ ضربه احمد اسماعیل‌پور به تیرک عمودی دروازه روسیه برخورد کرد. ثانیه‌هایی بعد روسیه توانست توسط آبراموف به گل برسد.

شاگردان ناظم‌الشریعه پس از این گل بار دیگر به حملات خود ادامه دادند. اما در یک ضدحمله این بار روس‌ها توپ را به تیرک دروازه ایران زدند. حملات ایران تداوم داشت تا اینکه در دقیقه ۳۰ اصغر حسن‌زاده توانست گل تساوی‌بخش بازی را به ثمر برساند. اما این نتیجه زیاد دوام نداشت و تنها ۱۳ ثانیه پس از گل ایران، روس‌ها بار دیگر به گل رسیدند. این بار شایاخماتوف در دقیقه ۳۰ دروازه ایران را برای بار سوم باز کرد.

در ادامه توپ و میدان در اختیار ایران بود و شاگردان ناظم‌الشریعه فشار زیادی را روی دروازه روسیه آوردند. در حالیکه ۴ دقیقه به اتمام بازی باقی مانده بود ایران از سیستم پاورپلی استفاده کرد. در ثانیه‌های پایانی حسن‌زاده در این سیستم توپ را از دست داد و بازیکن روسیه دروازه خالی ایران را برای بار چهارم باز کرد. در حالیکه ۱۱ ثانیه به اتمام بازی باقی مانده بود مهدی جاوید گل سوم ایران را به ثمر رساند اما کار خیلی دیر شده بود و بازی با نتیجه ۴ بر سه به اتمام رسید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )