سایت فیفا به بررسی مسابقه تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتسال جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا از بامداد فردا (چهارشنبه) با دیدار ایران - روسیه آغاز می‌شود. سایت رسمی فیفا درباره این بازی حساس، گزارشی منتشر کرده که در آن آمده است:

این مسابقه می‌تواند یک فینال سرگرم‌کننده باشد که در آن قهرمان آسیا باید با نایب قهرمان اروپا مقابله کند. هر دو تیم، حریفان سرشناسی را شکست داده‌اند تا به این مرحله رسیده‌اند. ایران توانست مدعی اصلی قهرمانی، یعنی برزیل را که پیش‌تر پنج بار قهرمان این مسابقات شده بود، حذف کند. ایران در این مسابقه، سه بار عقب افتاد که دو بار آن با اختلاف دو گل بود.

تیم ایران برنامه‌ریزی کرد که مسابقه را به وقت‌های اضافی و پنالتی بکشاند، جایی که این تیم توانست با حفظ خونسردی و نیز تسلط بر اعصاب خود، نماینده آمریکای جنوبی را شکست دهد. ایران چنین وضعیتی را در مرحله بعد مقابل پاراگوئه نیز تجربه کرد و در حالی که پاراگوئه دو مرتبه مقابل ایران پیش افتاد، اما ایران به بازی بازگشت و در وقت‌های اضافه، پیروز میدان شد.

در آن سوی میدان، روسیه باید مطمئن باشد که پس از پیش افتادن در بازی، می‌تواند این برتری را حفظ کند. این تیم در بازی نخست خود مقابل تایلند در حالی که با سه گل پیش افتاده بود، در مدت زمان کوتاهی نتیجه را از دست داد، هرچند در نهایت پیروز شد. روسیه در سایر مسابقات خود، به‌راحتی حریفانش را از پیش رو برداشته است. این تیم توانست به شکست‌های پیاپی خود مقابل اسپانیا خاتمه دهد و در حالی که مقابل این تیم در جام جهانی گذشته و نیز مسابقات یورو ۲۰۱۶ شکست خورده بود، ماتادورها را شکست داد و حذف کرد. روسیه اکنون اعتمادبه‌نفس زیادی برای کسب نخستین عنوان جهانی خود دارد.

* بازیکن مسابقه: ادر لیما آقای گل جام جهانی ۲۰۱۲ تایلند که با ۹ گل به این عنوان رسیده بود، در آغاز مسابقات در فرم خوبی نبود. به‌نظر می‌رسد این مهاجم ۳۲ ساله روسی اکنون به روزهای اوج خود بازگشته است. او دو گل به اسپانیا زد و تعداد گل‌هایش در این مسابقات را به عدد شش رساند. ایران برای زنده ماندن مقابل روسیه باید با لیما مقابله کند.

* غایبان بازیکنان ایران با ۱۰ کارت زرد، بیشتر از هر تیم دیگری اخطار دریافت کرده‌اند. این تیم خوش‌شانس بود که کارت‌های زرد مراحل قبلی جام جهانی بخشیده شده است و فقط توکلی دو کارته، نمی‌تواند مقابل روسیه بازی کند. این خبر فیفا باعث شد تا هیچ بازیکنی به خاطر کارت زرد دوم و خطر محرومیت در مسابقه فینال، با ترس بازی نکند. این در حالی است که روسیه، روملو را به‌خاطر کارت قرمزی که مقابل اسپانیا دریافت کرد، به همراه ندارد.

* اظهارنظر مهم محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درباره این دیدار حساس گفت: ما می‌دانیم مقابل روسیه چگونه بازی کنیم، چون دیدارهای دوستانه زیادی با این تیم برگزار کرده‌ایم. تیم ما باید آرامش خود را تا لحظه سوت پایان بازی حفظ کند و استراتژی بازی تیم را در زمین پیاده کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )