به نظر می‌رسد صحبت‌های تند کی‌روش علیه ویلیامز و کفاشیان فدراسیون فوتبال را وارد چالش جدیدی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بعد از بازگشت کاروان تیم فوتبال از چین کارلوس کی‌روش در فرودگاه امام خمینی (ره) مقابل خبرنگاران قرار گرفت و یکی از مصاحبه‌های تند و جنجالی خود را انجام داد. سرمربی تیم ایران در این مصاحبه به شدت علیه بنجامین ویلیامز داور استرالیایی که از سوی مقامات برگزار کننده بازی‌های مقدماتی جام جهانی به عنوان داور ایران و ازبکستان در بازی سوم این رقابت‌ها انتخاب شده موضع گیری کرد و به شدت به AFC بابت انتخاب این داور خرده گرفت.

کی‌روش از زمان جام ملت‌های آسیا که این داور قضاوت بازی ایران و عراق را انجام داد از این داور شاکی بود و به همین دلیل بعد از اینکه متوجه می‌شود داور بازی ایران با ازبکستان ویلیامز استرالیایی است با عصبانیت از این انتخاب صحبت کرد. صحبت‌های کی‌روش فقط به انتقاد از ویلیامز و مسئولان انتخاب کننده منتهی نشد و سرمربی تیم ملی به شدت علیه علی کفاشیان که در AFC نائب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست موضع گیری کرد و به او خرده گرفت چرا در حالی که نماینده ایران در AFC است کاری برای ایران انجام نداده است.

به گزارش فارس، در شرایطی که برخی در ایران صحبت‌های کارلوس کی‌روش را مورد حمایت قرار دادند و حتی فدراسیون فوتبال این صحبت‌های سرمربی پرتغالی را نشان از حساسیت بازی‌ها و دقت نظر کی‌روش نسبت به شرایط ایران اعلام کرد اکنون طبق اخباری که از رسانه‌های استرالیایی واصل شده فیفا فدراسیون فوتبال ایران را به پاسخگویی در خصوص چرایی صحبت‌های کی‌روش ملزم کرده است.

فیفا در نامه‌ای که به AFC ارسال کرده و همچنین این نامه در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار داده خطاب به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده چرا کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی ایران به انتخاب ویلیامز ایراد گرفته و همچنین چرا علیه علی کفاشیان که نایب رئیس AFC و عضو کمیته فوتسال فیفا هم هست، موضع گیری کرده است. فیفا در این نامه از فدراسیون ایران خواسته است پاسخ شفافی در قبال این اعتراض‌ها اعلام کند.

رسانه‌های استرالیایی با توجه به انتخاب یک داور از این کشور برای بازی ایران و ازبکستان صحبت‌های کارلوس کی‌روش را بازتاب دادند و این بازتاب در اختیار فیفا قرار گرفته است. رسانه‌های استرالیایی همچنین نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران را پوشش دادند و در گزارش‌های خود به این اشاره کرده‌اند که فیفا خواستار توضیح از فدراسیون فوتبال ایران است که چرا کی‌روش نسبت به ویلیامز واکنش منفی نشان داده است. حالا مهدی تاج باید بابت موضع گیری کی‌روش پاسخ شفافی به فیفا ارائه دهد.

تیم ملی ایران تاریخ ۱۵ مهر باید سومین بازی خود در راه مقدماتی جام جهانی را مقابل ازبکستان در این کشور برگزار کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.