انتخابات شورای فیفا که امروز در هندوستان و با حضور رئیس فیفا برگزار شد، با رای منفی ۴۲ عضو، به جلسات بعدی موکول شد تا علی کفاشیان یکی از نامزدهای این انتخابات در انتظار بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات شورای فیفا امروز در هندوستان و با حضور شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و اینفانتینو رئیس فیفا برگزار شد ولی این جلسه زمان زیادی طول نکشید چرا که ۴۲ عضو حاضر در آن با برگه‌های «خیر» به برگزاری انتخابات پاسخ منفی دادند.

پیش از برگزاری این جلسه، فیفا صلاحیت سعود المهندی نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر را به خاطر مسائلی که بی ارتباط به گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ بود، رد کرد. به این ترتیب شائبه تبانی و رایزنی برای تعویق این انتخابات با لابی قطری‌ها مطرح شده است؛ موضوعی که خوشحالی رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند تاییدی برایش باشد.

این جلسه فقط ۲۷ دقیقه طول کشید و در پایان، شیخ سلمان خطاب به اینفانتینو رئیس فیفا گفت: «این یک صبح پرحادثه بود. امروز کنگره با یک صدا سخن گفت و این کاملا برای همه شفاف و روشن است. جناب اینفانتینو، من مطمئن نیستم که پیش از این در جلسه‌ای به کوتاهی این جلسه بوده باشید ولی مطمئنم که شما می‌توانید قدرت نظرات را در این اتاق ببینید».

شیخ سلمان اضافه کرد: «امروز AFC و فوتبال آسیا یکپارچگی و اتحادش را نشان داد. پیام برای افراد داخل آسیا و خارج از آن روشن بود. فوتبال در آسیا یکپارچه و متحد است.»

علی کفاشیان که به همراه یک چینی و یک سنگاپوری نامزدهای حضور در شورای فیفا بودند، حالا باید منتظر جلسه بعدی باشند. هنوز زمان بعدی مشخص نشده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.