نایب رئیس فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتقاد دارد که برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر فرصتی برای نشان دادن چهره واقعی اسلام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی کفاشیان که نامزد حضور در شورای فیفا شده و اکنون برای حضور در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا در هند حضور دارد، گفت: چه من و چه همکارانم اگر قرار است به عنوان عضو شواری فیفا انتخاب شویم، باید روی یکسری برنامه‌های مشترک تمرکز کنیم. ما به عنوان بزرگ‌ترین قاره در جهان باید با دیگر قاره‌های دست به دست تا اعتبار را به فیفا بازگردانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قطر می‌تواند در جام جهانی ۲۰۲۲ میزبانی خوبی داشته باشد و به نظر شما اهداف دومین میزبانی جام جهانی در قاره آسیا و اولین میزبانی خاورمیانه باید چه مسائلی باشد، اظهار داشت: قطر به عنوان یک جامعه نوپا با سرعت فوق‌العاده‌ای در حال تغییر است. این به آن معناست که شاید آنها مرتکب یکی دو اشتباه هم بشوند، اما با این حال قطری‌ها خودشان را آماده رویارویی با چالش‌های مختلف می‌کنند. آنها به انتقادات سازنده گوش فرا می‌دهند و تغییرات مثبت را پیاده می‌کنند. به نظرم جام جهانی ۲۰۲۲ فرصتی طلایی، نه تنهای برای قطر بلکه برای منطقه خاورمیانه است. تمام کشورهای مسلمان و پرجمعیت منطقه در این جام جهانی می‌توانند چهره واقعی اسلام را نشان دهند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص جام جهانی زیر ۱۷ سال که قرار است سال ۲۰۱۷ در هند برگزار شود، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم شجاعت فدراسیون فوتبال هند را بابت اعلام میزبانی این مسابقات توصیف کنم. این رویداد در سال آینده می‌تواند روح پیشتازی تاریخچه غنی فوتبال هند را بیدار کرده و جوانان را به زمین‌های فوتبالی و حتی فوتبال را به خیابان‌های هند بازگرداند.

کفاشیان که با یک سایت هندی گفت‌وگو کرده یادآور شد: مسابقات قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا را که در حال حاضر در گوا در حال برگزاری است پیگیری می‌کنم. زمانی که بازی تیم هند مقابل ایران را دیدم، به نظرم هند اکنون نسبت به مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا پیشرفت زیادی کرده است.

وی در خصوص اینکه چه برنامه‌هایی برای پیشرفت فوتبال در آسیا دارد، گفت: پیش از هر چیز باید کاری کنیم که کودکان ما به خیابان‌ها بیایند و از انجام بازی فوتبال لذت ببرند. سپس باید مراکز استعدادیابی که نیاز است با باشگاه‌های حرفه‌ای در ارتباط باشند را به منظور یافتن استعدادها راه‌اندازی کنیم. فراتر از این‌ها ما فرمولی برای برنامه پیشرفتی برای این جوانان به منظور تمرین دادن و رقابت در مسابقات رسمی در نظر خواهیم گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.