سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: بیانیه‌ها و مصاحبه‌های تند هیچ سودی به ورزش و فوتبال نمی‌رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال سایپا با هدایت حسین فرکی نتایج بدی نگرفته اما انتظار مسئولان باشگاه و همچنین خود فرکی بیش از این‌هاست. با فرکی در مورد شرایط سایپا و مسائل روز ورزش و فوتبال گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم:

فارس: شرایط تیم سایپا چگونه است؟

مثل بقیه تیم‌های هم رده خودمان هستیم و ۷ امتیاز گرفته‌ایم. البته این امتیازات باب میل ما نیست و انتظار داشتیم نتایج بهتری می‌گرفتیم. به دنبال این هستیم که در بازی‌های‌ آینده وضعیت‌مان بهتر شود اما با وقفه‌هایی که برای لیگ پیش می آید شرایط برای همه سخت شده است.

فارس: مدیرعامل باشگاه سایپا از شرایط گله کرده بود و می‌گفت که انتظار بیشتری از تیم داشته است.

بله، خود ما هم از این نتایج راضی نیستیم. آنچه مدیرعامل محترم باشگاه گفته مورد تأیید من هم است. قطعا بازیکنان و کادر فنی تلاش می کنند که شرایط ما بهتر شود اما واقعیت آن است که وضعیت تیم سایپا هم خیلی ناامیدکننده نیست. اگر به جدول نگاه کنیم می‌بینید که برخی تیم‌ها که هزینه بیشتری هم نسبت به سایپا انجام داده‌اند و هماهنگ‌تر از ما هم بوده‌اند و بازیکنانی در سطح ملی جذب کرده‌اند هنوز نتایج خوبی نگرفته‌اند که بخشی از این مسئله به خاطر وضعیتی است که لیگ این فصل ما تجربه می‌کند و شاهد وقفه‌ها و تعطیلات زیادی در آن هستیم.

فارس: دلیل فشردگی جدول لیگ از نظر امتیازی را چه می‌دانید؟

هنوز تیم‌ها شکل واقعی خود را نگرفته‌اند. اکثر بازی ها مساوی می‌شود و یا تیم‌ها در دقایق پایانی یک گل می‌زنند. نتایج بر اساس معیارهای واقعی تیم‌ها رقم نمی‌خورد و بیشتر تصادفی و اتفاقی است.

فارس: جام حذفی را جدی می‌گیرید؟

بله، ما با تیم بادران نوین تهران بازی داریم. جام حذفی فرصت خوبی برای هر تیمی است و می‌خواهیم گام اول را محکم برداریم.

فارس: اینکه تیم‌های لیگ برتر از مرحله یک سی و دوم وارد مسابقات شده‌اند را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این اتفاق مثبت است اما به شرط اینکه قانونی که وضع می شود اجرا هم بشود. آنطور که من شنیده بودم همه تیم‌ها مجبور به حضور در جام حذفی بودند اما اکنون شاهد آن هستیم که برخی تیم‌ها از جام حذفی انصراف می‌دهند و این مسئله قضیه را لوث می‌کند و برخی تیم‌ها هم مجبور به شرکت در مسابقات می‌شوند که این شکل مسابقات وقت تلف کردن است.

فارس: در روزهای اخیر شاهد مصاحبه تندی از وزیر ورزش بودیم و پس از آن بهرام افشارزاده مدیرعامل سابق استقلال هم بیانیه تندتری منتشر کرد. ارزیابی شما از این اتفاقات چیست؟

این شرایط اصلا خوب نیست. وقتی در جایگاه‌های بالای فوتبال و ورزش این اتفاقات می‌افتد شاهد تأثیرات منفی بر کل ورزش و فوتبال که رشته ماست خواهیم بود. یکسری حرف‌ها وقتی زده می‌شود خوب نیست. شاید هر دو طرف هم درست بگویند اما این مسائل نباید رسانه‌ای شود. بیان این مسائل هیچ سودی برای ورزش و فوتبال ما ندارد. بهتر است این مسائل در اتاق‌های در بسته حل شود.

فارس: برخی می‌گویند وزیر ورزش پرسپولیسی است. نظر شما چیست؟

وقتی صحبت‌ها مطرح می‌شود هر کسی برداشت خود را دارد و نقطه نظرات زیادی مطرح می‌شود. بنابراین نمی‌توان به این نظرات ایراد گرفت. ایراد اول جایی دیگر است.

فارس: تیم ملی دو بازی سرنوشت‌ساز با کره و ازبکستان دارد.

ازبکستان و کره حریفان قدرتری نسبت به سوریه، قطر و چین هستند. این دو بازی برای ما خیلی مهم است. باید تیم ملی را از هر لحاظ مجهز کنیم. پیروزی مقابل این دو تیم دور از دسترس نیست. تیم ایران توانایی‌های زیادی دارد.

فارس: نظرتان در مورد موفقیت‌های تیم ملی فوتسال در جام جهانی چیست؟

صعود تیم ملی به نیمه نهایی جام جهانی را تبریک می‌گویم. تیم ملی زحمات زیادی کشید تا به این مرحله رسید. این تیم نتایج خوبی گرفته و شکست برزیل احساس خوبی به ما داد. امیدوارم تیم ملی فوتسال قهرمان شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.