دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در اقدامی قابل تقدیر از داوران و کمک داوران جوان در مرحله سوم جام حذفی استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، فصل جدید جام حذفی چند ویژگی جالب دارد یکی از آنها حضور تیم‌های لیگ برتری از مرحله یک سی و دوم است که باعث شده تیم‌های لیگ دسته دومی که حریفان لیگ برتری‌ها هستند با انگیزه‌ای مضاعف در این مسابقات شرکت کنند.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی این مسابقات استفاده از داوران و کمک داوران جوان است. از روز پنجشنبه شاهد قضاوت داورانی جوان و با انگیزه در میدان خواهیم بود. دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال، مدار بسته داوران را تغییر داده و به داوران جوان میدان داده‌، داورانی که شاید تا امروز کمتر فرصتی برای دیده شدن پیدا می‌کردند.

کافی است فهرست داوران جام حذفی را یکبار مرور کنید. امیر عرب براقی، علی قاسمی، پیمان فرخی‌مهر، سعاد وفاپیشه،عباس صادقی و... همگی اسامی جدیدی هستند. داورانی که شاید تا امروز اسم‌شان را هم نشنیده بودید از این هفته در میدان قضاوت می‌کنند.

حسن‌کامرانی‌فر که یکی از پرافتخارترین کمک‌داوران بین‌المللی فوتبال ایران است و در دو جام جهانی حضور داشته اکنون در مدیریت داوری فوتبال جسارت به خرج داده و عرصه را برای داوران و کمک‌داوران جوان باز گذاشته است. کامرانی‌فر تیم‌های داوری را برای مسابقات انتخاب کرده و اسامی آنها را اعلام کرده است.

در دو مسابقه مهم جام حذفی که به طور مستقیم از تلویزیون هم پخش می‌شود شاهد حضور داوران و کمک داورانی جوان هستیم. محمدحسین زاهدیفر داور دیدار پرسپولیس و قشقایی شیراز است و دو کمک داور ۲۰ تا ۲۲ ساله یعنی جلیل شعرانی – علی احمدی در این بازی پرچم می‌زنند.

در دیدار استقلال و ملوان نوین انزلی هم علی صفایی سوت می‌زند و دو کمک داور جوان دیگر به نام‌های رحیم حاجیلو – محمدعلی پورمتقی در این بازی حضور دارند.

این داوران و کمک‌داوران جوان باید قدر فرصت ایده‌آلی که به آنها شده را بدانند و بتوانند با قضاوت خوب پاسخ شایسته‌ای به اعتماد مسئولان دپارتمان داوری فوتبال بدهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.