مربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: تعطیلات پی‌درپی لیگ و اهمیت ندادن به خواسته بازیکنان و مربیان تیم‌های باشگاهی ذهنیت آنها را در مورد سرمربی تیم ملی تغییر داده است.

محسن خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد شرایط تیمش اظهار داشت: بعد از بازی خوبی که مقابل ماشین‌سازی ارائه دادیم و سه امتیاز ارزشمند این بازی را کسب کردیم تا روز یکشنبه به بازیکنان استراحت دادیم و از حالا خودمان را برای دیدار با تیم دره‌شهر در رقابت‌های جام حذفی آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تعطیلات لیگ به ضرر تیم نفت تمام شد، تصریح کرد: تیم ما در هفت هفته سپری شده از لیگ نتایج غیرقابل تصوری کسب کرد و این روند روبه رشدمان حاصل کار تیمی موفق همراه با رفاقت و اتحادی است که در تیم وجود دارد. شرایط‌مان خوشبختانه روزبه‌روز بهتر می‌شود. تعطیلی مسابقات لیگ بدترین اتفاقی بود که برای ما و شاید خیلی از تیم‌های دیگر رخ داد. این تعطیلات جز اینکه به لیگ ضربه بزند، فایده دیگری ندارد.

خلیلی یادآور شد: خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که تعطیلات پی در پی و طولانی مدت به لیگ‌مان ضربه می‌زند و دلیلش هم این است که بازیکنان باید مجدد بدنسازی کرده و شرایط تمرینی خود را تغییر دهند. این جابه‌جایی روش تمرینات تاثیر منفی روی هر بازیکنی می‌گذارد و هیچ جای دنیا هم به این شکل عمل نمی‌شود. اگر قرار باشد این روند ادامه پیدا کند، نه تنها سطح لیگ‌مان از لحاظ کیفی پایین می‌آید بلکه این ذهنیت برای مربیان و بازیکنان لیگ برتری به‌وجود می‌آید که سرمربی تیم ملی اصلاً توجهی به مسابقات لیگ ندارد و فقط به لژیونرها فکر می‌کند.

مربی تیم نفت در ادامه خاطرنشان کرد: اعتراض‌ها و انتقادات مربیان و کارشناسان در زمینه تعطیلی مداوم لیگ بی‌فایده است و به‌نظر می‌آید مسئولان برگزاری بازی‌های لیگ و همچنین مربیان تیم ملی کوچک‌ترین اهمیتی به این مسائل نمی‌دهند. درست است که بازی‌های تیم ملی اهمیت زیادی دارد، اما رفتن به جام جهانی به هر قیمتی خوب نیست. هدف همه ما این است که با برگزاری لیگی پویا سطح کیفی بازیکنان را بالا ببریم نه اینکه بخواهیم با نابود کردن لیگ‌مان تحت هر شرایطی راهی جام جهانی شویم. اگر این راه درست بود همه از آن الگو می‌گرفتند، اما خیلی وقت است که دیگر اردو‌های بلند مدت برای تیم‌های ملی برگزار نمی‌شود.

وی در واکنش به این پرسش که شاید کی‌روش تمرینات تیم‌های باشگاهی را قبول ندارد، عنوان کرد: با شرایط موجود طبیعی است که همه مربیان و بازیکنان لیگ این تفکر را داشته باشند که کی‌روش لیگ‌مان را قبول ندارد. این تفکر به سود فوتبال کشورمان نیست و بهتر است تعامل بیشتری بین مربیان تیم ملی و باشگاهی وجود داشته باشد.

خلیلی در پایان در مورد مشکلات مالی پیرامون باشگاه نفت نیز، گفت: مشکلاتی وجود دارد و علی دایی با جلساتی که با سرپرست و همچنین مالک باشگاه می‌گذارد در حال برطرف کردن آنها هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت ما تا اینجای بازی‌های لیگ آرامشی است که در تیم وجود داشته و حیف است این آرامش با حل نشدن مشکلات از بین برود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.