عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ گفت: قبول داریم که اگر لیگ پیوسته باشد بهتر است و آرزو داریم که این چنین باشد اما باید شرایط تیم ملی را هم مدنظر داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته برگزار شد و طی برگزاری آن تصمیمات مختلفی گرفته شد. هر چند که فوتبال ایران نیز آن چنان طی روزهای گذشته کم سروصدا و بی‌حاشیه نبوده تا بر همین اساس به سراغ یکی از اعضای هیأت رئیسه یعنی هدایت‌الله مؤمنی رفته و در خصوص مصوبات جلسه روز گذشته و همچنین اتفاقات روز فوتبال ایران با او گفت‌وگویی را انجام دهیم.

فارس: ابتدا در خصوص جلسه روز گذشته هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال صحبت کنید؟

جلسه خوبی بود و کارها خدا رو شکر خوب پیش می‌رود.

فارس: تیم‌های ملی نوجوانان و فوتسال نیز موفقیت‌های خوبی را کسب کردند.

درست است. تیم ملی نوجوانان با یک برد پرگل صعودش را به جام جهانی قطعی کرد و تیم ملی فوتسال نیز کار بزرگی کرده و با یک مشت جوان و با امکانات محدود و مشکلاتی که برای اردوها و بازی‌های تدارکاتی داشت با تمام توان مایه گذاشته و کار خارق‌العاده‌ای انجام داد. این تیم توانست بعد از ۲۴ سال دوباره به نیمه نهایی جام جهانی صعود کند و امیدوارم این موفقیت منجر به صعود به فینال جام جهانی شود.

فارس: از مصوبات جلسه روز گذشته صحبت می‌کنید.

صحبت‌های مختلفی شد اما مصوبات همان‌هایی بود که از طریق سایت فدراسیون اعلام شد. در هر صورت ماه‌های اخیر، ماه‌های حساسی به شمار می‌رود. تیم ملی دو بازی حساس پیش‌رو دارد اگر چه با دیدگاه حرفه‌ای کی‌روش و کارهایی که او با تیم انجام داده اردوی خوبی به منظور آماده‌سازی برای این دیدار در ارمنستان در حال برگزاری است. امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانیم امتیازات خوبی از این دو بازی کسب کنیم تا به این ترتیب راه برای صعود به جام جهانی هموار شود. با تلاشی که کادر فنی به خرج می‌دهد و بازی‌های خوبی که بازیکنان طی دو بازی گذشته انجام دادند می‌توان به این مهم امیدوار بود. این در حالی است که تیم ملی ایران بدون بازی تدارکاتی خاصی وارد مسابقات شد و از سوی دیگر می‌دانیم که حریفان ما با تجهیزات کامل به مقابله می‌آیند و واقعاً رقبای خطرناکی محسوب می‌شوند هر چند که ما هم یک مربی فهیم داریم که با وجود او توانسته‌ایم بازی خوبی انجام دهیم و امتیازات مناسبی را کسب کنیم. در هر صورت امیدوارم در دو بازی بعدی نیز امتیازات لازم را به دست بیاوریم تا راهمان برای صعود به جام جهانی هموار شود.

فارس: از تیم ملی و اردوی این تیم در ارمنستان خبر دارید. گویا همچنان مشکلات برای پیراهن تیم ملی ادامه دارد.

ارتباط لازم را با ارمنستان داریم. لباس‌ها نیز می‌رسد. البته چون کار فوری بود یک مقدار مشکلاتی پیش آمد اما در مجموع کادر فنی و بازیکنان از اردوی ارمنستان راضی هستند و با توجه به شباهت آب وهوایی ارمنستان و ازبکستان معتقدم که اردوی ایده‌آلی در حال سپری شدن است و امیدوارم با یک آمادگی کامل به مصاف حریف بعدی برویم. کی‌روش برنامه‌ریزی خوبی کرده و فوتبال قابل قبولی را در دو بازی قبل شاهد بودیم و امیدوارم همین روند در دو بازی بعدی هم ادامه داشته باشد.

فارس: بحث غرامت ۲.۵ میلیون یورویی جیووا از فدراسیون فوتبال به کجا رسید. این موضوع نگران‌کننده نیست؟

قبلاً در این مورد صحبت شده بود. طرفین یکسری مستندات از یکدیگر دارند اما کارهای قانونی ما از طریق وکیلی که فدراسیون فوتبال به خدمت گرفته در حال انجام است. این نیست که بگوییم نگران نیستیم اما حواسمان هم است چون افرادی هستند که پیگیر این موضوع بوده و امیدوارم از پرونده جیووا نیز موفق بیرون بیاییم.

ما در زمینه میزبانی مشکلی نداریم، اگر کشوری مشکلی دارد این دیگر مشکل خودش است و باید خودشان آن را حل کنند. ما تا آخر پای این خواسته‌مان می‌ایستیم تا در نهایت این موضوع را به AFC و فیفا تفهیم کنیم.

فارس: شما سابقه داوری هم در کارنامه‌تان دارید. با توجه به انتخاب بنیامین ویلیامز به عنوان داور دیدار ایران و ازبکستان ارزیابی‌تان از این انتخاب چیست؟

من ناظر فیفا هستم و در این مورد صحبت نکنم بهتر است. ما باید با قدرت خودمان در زمین برتری‌مان را به حریف دیکته کنیم. باید در زمین تمرکز داشته باشیم و باید به داوران اطمینان کنیم تا ان‌شاءالله قضاوت خوبی داشته باشند.

فارس: بحث زمان برگزاری دیدار ایران و کره جنوبی از شب عاشورا نیز حساسیت‌هایی را به همراه داشته و حتی مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع ورود کرده است.

زمانی که تاریخ این بازی مشخص شد و مقرر شد تا این بازی در شب عاشورا برگزار شود دست به کار شده و مکاتباتی را با نهادهای ذیربط آغاز کردیم و حساسیت این روز را یادآور شدیم و البته پیشنهاداتی را برای جابه‌جایی بازی انجام دادیم که در نهایت مورد موافقت قرار نگرفت. البته فیفا نیز محدودیت‌هایی دارد و به همین دلیل این موضوع مورد قبول واقع نشد. ما قرار است در این شب کار فرهنگی‌مان را انجام دهیم و برنامه‌هایی برگزار می‌شود که هواداران در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت کنند. ما مکاتباتی را انجام دادیم و مستندات آن هم موجود است. تلاش‌های ما برای تغییر زمان مسابقه فراوان بود اما یک طرف قضیه هم فیفا و AFC بودند که در نهایت موافقت نکردند. با این حال امیدواریم در این دیدار یک هیأت عزاداری صد هزار نفره را در استادیوم آزادی و در شب عاشورا شاهد باشیم و امیدوارم در حین مسابقه نیز حفظ حرمت‌ها انجام شود.

فارس: تلاش‌های جدیدی برای از دست ندادن میزبانی ایران مقابل برخی تیم‌های آسیایی انجام شده و در این خصوص مکاتباتی نیز از سوی فدراسیون ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده است. به یاد دارید که در این زمینه سعودی‌ها شیطنت‌های زیادی کرده و در نهایت بازی‌های باشگاهی دو کشور به کشور ثالث انتقال پیدا کرد. در این زمینه چه صحبتی دارید؟

این بحث در جلسات قبلی هیأت رئیسه مطرح بود. با AFC مکاتبه کرده و به آنها اعلام کردیم که مشکلی برای میزبانی نداریم چون شواهد نشان می‌دهد که امنیت لازم در ایران برای برگزاری مسابقات وجود دارد. ما تنها کشوری هستم که در یک روز میزبان سه دیدار ملی بودیم و از این لحاظ هیچ کشوری در دنیا امنیت ما را ندارد. فیفا هم به این امر واقف است و دلیلی ندارد مسابقاتمان را در خارج از کشور برگزار کنیم. ما در این زمینه مشکلی نداریم، اگر کشوری مشکلی دارد این دیگر مشکل خودش است و باید خودشان آن را حل کنند. ما تا آخر پای این خواسته‌مان می‌ایستیم تا در نهایت این موضوع را به AFC و فیفا تفهیم کنیم.

ما باید با قدرت خودمان در زمین برتری‌مان را به حریف دیکته کنیم؛ باید در زمین تمرکز داشته باشیم و باید به داوران اطمینان کنیم تا ان‌شاءالله قضاوت خوبی داشته باشند.

فارس: روز گذشته محمود شیعی عضو هیأت رئیسه در جلسه شرکت نکرد و گفته می‌شود که او از برخی تصمیمات ناراحت است.

هنوز با شیعی صحبت نکردم چون موبایلش خاموش بود اما در اسرع وقت با او صحبت خواهم کرد و پس از آن بهتر می‌توانم در این مورد نظر بدهم اما شیعی یکی از نیروهای فنی و ارزشی هیأت رئیسه است و همیشه راهکارهای خوبی ارائه می‌دهد و امیدوارم مثل سابق در جلسات حاضر شده چون حضور او لازم و ضروری است ضمن اینکه شیعی خدمات خوبی را به فوتبال کشور ارائه کرده است.

فارس: بحث انتخاب نایب رئیس دوم به کجا رسید؟

هنوز صحبتی نشده و فکر می‌کنم در جلسات آتی نایب رئیس دوم هم انتخاب شود.

فارس: شنیده می‌شود عزیز خادم در نهایت برای این پست انتخاب خواهد شد؟

نمی‌دانم. در این مورد با من صحبتی نشده است.

با این حال امیدواریم در دیدار مقابل کره‌جنوبی یک هیأت عزاداری صد هزار نفره را در استادیوم آزادی و در شب عاشورا شاهد باشیم و امیدوارم در حین مسابقه نیز حفظ حرمت‌ها انجام شود.

فارس: تعطیلات لیگ برتر نیز دوباره انتقاداتی را به همراه داشته است.

قبول داریم که اگر لیگ پیوسته باشد بهتر است و آرزو داریم که این چنین باشد اما باید شرایط تیم ملی را هم مدنظر داشته باشیم چون امسال سال خاصی است و وقتی رقبایی مثل کره و چین را با این همه تدارک پیش رو داریم ما هم با توجه به محدودیت‌ها و کمبودهایی که داریم ضروری است که به خاطر تیم ملی و جام جهانی تعطیلات را داشته باشیم.

فارس: داوری‌های لیگ برتر راضی‌کننده است؟

از نظر کلی خوب بوده اما نقاط ضعفی هم بوده که برطرف خواهد شد.

فارس: ارزیابی‌تان از عملکرد کامرانی‌فر رئیس جدید دپارتمان داوری چیست؟

زود است تا عملکرد او را ارزیابی کنیم اما در این مدت کوتاه کارهای خوبی انجام شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.