سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: ما موفقیتی را که به دست آوردیم و توانستیم در جمع ۴ تیم برتر جام جهانی حاضر شویم را به تیم ۹۲ و محمد مایلی‌کهن تقدیم می‌کنیم.

محمد ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تیم ملی فوتسال ایران با حضور این تیم در جمع ۴ تیم برتر جام جهانی صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

فارس: ابتدا در خصوص بازی مقابل پاراگوئه صحبت کنید. این بازی نفس‌گیر در ثانیه‌های پایانی نتیجه‌اش مشخص شد.

به هرحال بازی در مرحله حذفی سخت و دشوار است. ما برای لحظه به لحظه هر بازی برنامه داشتیم. از تمام بازیکنان در تمامی بازی‌ها راضی هستم اما در این بازی استثنا بودند. بازیکنان ۵۰ دقیقه صبورانه بازی کردند و مزد این صبر خود را هم در ثانیه‌های پایانی گرفتند. این خیلی مهم بود که آنها اصلا تحت تاثیر حریف قرار نگرفتند و کار خودشان را انجام دادند. ما توپ و میدان را در اختیار داشتیم و حق‌مان این بود که در همان وقت‌های قانونی به برتری برسیم اما این اتفاق رخ نداد. البته خوشبختانه کار به ضربات پنالتی هم کشیده نشد.

فارس: موقعیت‌های زیادی را در این دیدار به دست آوردیم اما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. علت این موضوع چه بود؟

درست است ما توپ و میدان را در اختیار داشتیم و حتی گل‌هایی که پاراگوئه به ما زد به گونه‌ای بود که توپ به تور دروازه نرسید اما ما در کارهای ایستگاهی و حرکات تاکتیکی به گل رسیدیم. متاسفانه توپ‌های ما به گل تبدیل نشد و ۲ توپ هم به تیرک دروازه اصابت کرد.

فارس: در خصوص حضور در جمع ۴ تیم برتر جام جهانی صحبت کنید.

من خودم در این موضوع آخرین نفری هستم که قرار دارم. همه بازیکنان تلاش کردند و خوشبختانه توانستیم پس از ۲۴ سال در جمع ۴ تیم برتر صعود کنیم. این موفقیت را به فوتسالی‌های ۹۲ و محمد مایلی‌کهن تقدیم می‌کنم. آنها در سال ۹۲ باعث افتخار ایران شدند و ما هم توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم. همچنین این را هم باید بگویم که افتخار می‌کنم یک بسیجی هستم و در هفته دفاع مقدس این برد را به شهدا و خانواده آنها تقدیم می‌کنیم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا لبخند بر لب‌های خانواده این جامعه بنشیند. پس از افتخاری که محمد مایلی‌کهن و تیمش به دست آوردند سالیان سال نتوانستیم به این مهم دست بیابیم که خدا را شکر ما وسیله‌ای برای این موفقیت شدیم.

فارس: تیم ایران از لحاظ اخلاقی هم در این دوره از مسابقات کارهای خوبی انجام داد از جمله اینکه پس از پایان دیدار مقابل برزیل بازیکنان فالکائو را روی دستان خود قرار دادند و جشن خداحافظی برای او برگزار کردند.

فوتسالیست‌های ما نجیب‌ترین افراد ورزشی هستند. آنها بدون هیچ ادعا و با کمترین درآمد امرار معاش می‌کنند. افراد قانعی هستند و تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام می‌دهند. به هر صورت کاری که انجام دادیم وظیفه‌ بوده است. کار بزرگی نکرده‌ایم. فرهنگ ما اینگونه است. جهان فوتسال برایش این اتفاق عجیب بود اما برای ما این مسئله یک موضوع معمولی بود. چرا که در اسلام و ایران به اینگونه رفتارها سفارش شده است. خدا را شکر توانستیم کاری انجام دهیم که جهان به اخلاق و معنویات ما توجه کند. این هم تنها کار خدا بوده است. ما هیچ برنامه‌ریزی از قبل نکرده بودیم. حکمت خدا بوده که ما در این مسیر قرار بگیریم. شاید اگر ما در مسیر دیگری قرار می‌گرفتیم شاهد اینگونه نتایج نبودیم. خدا خواسته در مسیر سختی قرار بگیریم تا به بازیکنان هم عزت بدهد.

فارس: عملکرد علیرضا صمیمی در دروازه ایران بسیار خوب بود. فکر می‌کردید که او بتواند اینقدر مؤثر واقع شود؟

در کنار صمیمی گلری نجیب و دوست‌داشتنی به نام سپهر محمدی وجود دارد و اگر صمیمی درخشید به خاطر حضور محمدی بوده است. ارتباط آن دو با یکدیگر بسیار خوب و صمیمانه است که هیچ وقت در تاریخ فوتسال سابقه نداشته است. هر دو دروازه‌بان آماده هستند تا هر زمانی درون دروازه تیم ملی قرار بگیرند.

فارس: در مورد بازی مقابل روسیه صحبت کنید. آیا می‌توانید به فینال مسابقات راه یابید؟

باید حمایت‌های کافی از سوی مسئولان فدراسیون صورت گیرد. پس از دیدار مقابل پاراگوئه وزیر ورزش تماسی با من گرفت و شخصا اعلام کرد که اقدامات لازم را انجام می‌دهد. به هر حال بازیکنان هم دوست دارند دیده شوند. آنها یک عمر بازی کردند برای چنین روزی که ثمره آن را ببینند. باید بهترین کارها را برای آنها انجام دهیم. بازیکنی مثل محمد کشاورز چهارمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند و باید با بهترین کیفیت با این گونه بازیکنان رفتار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.