دوستی افسانه‌ای سرپرست پیشین استقلال و وزیر ورزش و جوانان این روزها به واسطه مصاحبه‌ و بیانیه طرفین به دشمنی باورنکردنی تبدیل شده است؛ موضوعی که بررسی بیشتر ادعاهای طرفین را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیانیه بهرام افشارزاده علیه محمود گودرزی سروصدای بسیاری به پا کرده است، این سرو صدا البته بعد از حرف های گودرزی علیه افشارزاده هم به اوج رسیده بود و طرفین این روزها با طرح مسائل خاص و افشاگری ها علیه یکدیگر، در حال حمله و دفاع هستند و همه ایران هم ناظر آنها است.

در واقع این دو مدیر که یکی وزیر است و دیگری رخ ۵۰ ساله در شطرنج ورزش، طی دو روز گذشته نمایی جدید از خود نشان دادند که تاکنون از هیچکدام به این شدت ندیده بودیم. آنها قضاوت را به جای قاضی، به مردم سپرده اند و سعی دارند شکست استقلال از دوران پسا فتح الله زاده را به گردن هم بیاندازند اما آیا یکی از این دو مدیر مقصر است یا هر دو اشتباهات زیادی داشته اند؟

پرسش ها و نکات در مصاحبه گودرزی و بیانیه افشارزاده به این ترتیب است:

۱-افشارزاده از وام های چند ده میلیونی در وزارت ورزش حرف زده آن هم در حالی که خودش سرپرست حوزه وزارت بوده است و نمی تواند این حرف ها، حرف‌های بیجایی باشد. این ادعا وقتی مهمتر می‌شود که به یاد بیاوریم گودرزی از افشارزاده به دلیل هدر دادن بیت المال حرف زده و البته حتی از دولت هم انتقاد کرد که چرا به وزارت ورزش بودجه نداده است.

بهرام افشارزاده (نفر سمت راست) در کنار محمود گودرزی در سالهای دور

۲- افشارزاده از اسپانسرهایی نام برده که وزیر به استقلال معرفی کرده است! این موضوع واقعا جای بحث و بررسی دارد که آیا معرفی اسپانسر در شان و حد وزیر است؟ آن هم برای یک باشگاه؟

۳- افشارزاده رسما گودرزی را متهم کرده به پرسپولیسی بودن کرده است. البته روابط علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس و گودرزی خوب به نظر می رسد اما پرسش اصلی این است که آیا رابطه افشارزاده با گودرزی بد بوده است؟ آیا همین افشارزاده نبود که برای وزیر نامه های عجیب و غریب می نوشت و در آن ها گودرزی را هر روز بالا و بالاتر می برد؟

بخشی از متن یکی از نامه ها که همین دو ماه قبل نوشته شده چنین است: « نظر به تدبیر هیات دولت و آقای محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، افق دیگری پیش روی جوانان برومند این آب و خاک مقدس گشوده شد. فرزاندان میهن عزیزمان که دلاورانه در عظیم‌ترین رویداد ورزشی جهان، باعث ترنم سرود گوشنواز و بالارفتن پرچم خوشرنگ جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، به لطف دوراندیشی هیات دولت و وزیر ورزش و جوانان، برای خلق حماسه‌های ماندگار و تاریخی، مصمم‌تر خواهند شد»!

۴- اتفاقا محمود گودرزی هم چنین ادبیاتی را برای افشارزاده خرج کرده بود او در سخنرانی سه سال قبلش گفته بود: امیدوارم افشارزاده مدیریت عاملی باشگاه استقلال را بپذیرد»! بعدها عکسی از گودرزی و افشارزاده منتشر شد که نشان می داد این دو نفر بیست سال قبل هم با هم کار می کرده اند و با یکدیگر دوست بوده اند که البته به لطف استقلال این دوستی عظیم به دشمنی عجیبی تبدیل شده است.

۵- ادعاهای افشارزاده در مورد رقم های کذایی بازیکنان پرسپولیس و بدهی به صندوق قهرمانان به نظر درست می‌رسد مخصوصا آنجا که در مورد طارمی، امیری و رضائیان حرف می‌زند و البته در مورد رقم قرارداد برانکو اصلا حرفی هم نمی‌زند. هرچند نمی‌توان از هزینه زیاد استقلال چشم پوشی کرد و ننوشت که در هر سه نقل و انتقالات اخیر، استقلال گران ترین تیم لیگ برتر را بسته و البته بر خلاف پرسپولیس با هزینه زیاد نتیجه خوبی هم نگرفته است. «پرسپولیس و طاهری که مورد تایید گودرزی هستند هم هنوز جام نگرفته اند اما از استقلال بهتر عمل کرده اند».

۶- گودرزی از گران بستن قراردادها توسط افشارزاده حرف زده که این حرف اصلا غلط نیست و در بیانیه افشارزاده هم توضیحی معقول برای این مهم دیده نشده است چرا که پیش از این با رقم هایی کمتر، تیم هایی پر از ملی پوش و بازیکنان با کیفیت‌تری نسبت به محمدحسین کنعانی زادگان و امین حاج محمدی و آرش افشین بسته می‌شد. به عنوان مثال قراردادهای حاج محمدی یا باقری و قربانی مشمول توضیح نشده اند.

۷- گودرزی اگر حساسیتی را که امروز نسبت به استقلال پیدا کرده نسبت به پرسپولیس هم داشت شاید طاهری هم امروز در صف افشارزاده قرار می گرفت اما رضایت فعلی هواداران از پرسپولیس و برانکو موجب شده طاهری هنوز در دوران دوستی با وزیر باقی بماند و فعلا به مرحله دعوا با وزیر نرسد. با این وجود باید گفت با توجه به اینکه گودرزی با خیلی ها از جمله افشارزاده، تاج، فتح الله زاده، کی‌روش و .... به چالش رسیده، روزی هم با طاهری به چالش خواهد رسید.

۸- گودرزی انتقادات جدی به افشارزاده وارد کرده اما آیا تا کنون از خود پرسیده که چرا این همه انتقاد از استقلالی‌ها، هواداران تیم ملی، از پرسپولیسی ها (در دوران مدیران قبل) و سایرین دارد و تقریبا با هیچکس رابطه خوبی ندارد؟

۹- اصالتا آیا انتقاد از مدیری که توسط خود گودرزی آن هم به شکلی بسیار با احترام انتخاب شده انتقاد درستی محسوب می‌شود یا اینکه این انتقاد به نوعی نرتبط با خود گودرزی است که انتخاب بدی داشته است؟

۱۰- گودرزی مدعی شده که هیات مدیره استقلال از قراردادهای افشارزاده خبر نداشته است. این موضوع اگر هم صحت داشته باشد آیا عیب افشارزاده است یا منتخبین خود گودرزی که در استقلال فقط تماشاچی بوده اند و تجربه مدیریت در این سطح را نداشته اند؟

موارد دیگری هم وجود دارد که هر دو طرف را تکذیب می کند کافی است روی مصاحبه و بیانیه بیشتر تمرکز کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.