رئیس دپارتمان داوری در خصوص آنالیز داوری بازیهای هفته هفتم لیگ برتر به نکاتی اشاره کرد که یکی از آنها گرفته نشدن دو پنالتی برای نفت تهران بود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسن کامرانی فر گفت: با آنالیز داوری مسابقات لیگ برتر در هفته هفتم، دیدارهای تراکتورسازی –سیاه جامگان، استقلال تهران – ذوب آهن اصفهان، پدیده – نفت آبادان، گسترش فولاد تبریز – فولاد خوزستان، صبای قم – سایپا و سپاهان اصفهان – پرسپولیس تیم داوری با نمایش مطلوب تمامی قوانین را به درستی در زمین بازی اجرا کردند. بجز یک صحنه در بازی سپاهان و پرسپولیس که در نیمه اول کمک داور مسابقه به اشتباه حرکت مهاجم سپاهان را آفساید اعلام کرد.

وی درباره قضاوت تیم داوری در دیدار نفت تهران و ماشین سازی اظهار داشت: در مسابقه نفت تهران و ماشین سازی تبریز تیم داوری دچار اشتباهات تاثیرگذاری شد. در دقیقه ۳۸ پنالتی به نفع تیم نفت تهران (بدون جریمه شخصی برای بازیکن خطاکار) گرفته نشد. پس از آن در دقیقه ۴۸ داور مسابقه یک پنالتی دیگر به نفع نفت تهران اعلام نکرد و مدافع خطاکار ماشین سازی نیز باید از زمین مسابقه اخراج می شد.

رئیس دپارتمان داوران در ادامه افزود: با توجه به اینکه در این صحنه به علت جا ماندن داور و عوض شدن ناگهانی جریان بازی، کمک داور در این صحنه باید داور را در اعلام ضربه پنالتی یاری می کرد. در دقیقه ۶۱ کمک داور دوم این دیدار، گل سالم ماشین سازی را به اشتباه آفساید اعلام کرد. همچنین در دقیقه ۸۵ پنالتی گرفته شده برای تیم ماشین سازی نیز به اشتباه اعلام شد، در صورتی که باید خطای مهاجم ماشین سازی گرفته می شد. با توجه به اتفاقات صورت گرفته در این مسابقه، سرمربی نفت تهران به دلیل اعتراضات مکرر باید از روی نیمکت اخراج می شد.

کامرانی فر در ادامه بیان کرد: در مسابقه استقلال خوزستان و پیکان در دقیقه ۵۱ بازیکن تیم استقلال خوزستان به خاطر خطای شدید باید از زمین بازی اخراج می شد.

وی در پایان یادآور شد: دپارتمان داوران برنامه جوانگرایی داوری کشور را در دستور کار خود قرار داده است که می توان به قضاوت خوب حمید حاج ملک داور جوان استان گیلان در بازی استقلال و ذوب آهن اشاره کرد. در همین راستا از کلیه داوران فوتبال انتظار می رود که با شجاعت کامل به اجرای قوانین فوتبال در زمین مسابقه بپردازند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.