مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای، به شدت علیه وزیر ورزش موضعگیری کرد. افشارزاده از محمود گودرزی به عنوان وکیل مدافع پرسپولیس نام برد و درباره اتفاقات پشت پرده افشاگری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام افشارزاده بعد از مصاحبه تند وزیر ورزش که روز گذشته در رسانه ها بازتاب زیادی داشت و در آن نسبت به افشارزاده و دیگر مدیران استقلال صحبتهای تندی مطرح شده بود، واکنش نشان داد و به شدت علیه گودرزی موضعگیری کرد.

بیانیه افشارزاده سراسر وزیر ورزش را هدف گرفته و از اتفاقات پشت پرده باشگاه استقلال و حتی باشگاه پرسپولیس پرده برداشته است؛ صحبت از وام‌های چند ده میلیاردی، پول صندوق پیشکسوتان به باشگاه پرسپولیس، قرارداد بازیکنان پرسپولیس، علاقه وزیر ورزش به تیم رقیب استقلال و حتی مذاکره رئیس هیات مدیره استقلال با فرهاد مجیدی برای جانشینی علیرضا منصوریان.

متن بیانیه افشارزاده در زیر می‌آید:

«بعد از جدایی از وزارت ورزش و استقلال بنا به صحبت نداشتم. هر چند خیلی صحبت ها مطرح و تهمت هایی زده شد اما من برای حفظ آرامش استقلال ترجیح دادم سکوت کنم اما ظاهرا این گونه بحث ها تمامی ندارد و من بر خود واجب می دانم که پاسخ این اتهامات را بند به بند و جمله به جمله بدهم.در ابتدا آقای گودرزی را به عنوان یک دکتر ، استاد دانشگاه و وزیر مملکت دعوت به رعایت اخلاق و صداقت می کنم:

* ایشان در صحبتهای خود گفتند افشارزاده به علت این که هزینه زیادی به بیت المال تحمیل کردند از او رضایت نداشتم. سئوال این است که من چه هزینه ای به بیت المال تحمیل کردم؟ تاکید در استفاده از بیت المال توسط آقای گودرزی صحبت جالبی است ! من در مورد بیت المال و عملکرد وزارت ورزش حرف های زیادی برای گفتن دارم که لزومی ندارد در اینجا به آنها بپردازم . جالب است پرداخت چندین فقره وام های چند ده میلیونی در وزارت ورزش در حالی که کمبود بودجه را داشتیم بیت المال نیست اما ۸۵۰ روز صادقانه و بدون دریافت حقوق برای استقلال زحمت کشیدن اینجانب جفا به بیت المال است ؟!!!

* ایشان گفتند من با ۲۸ میلیارد تیم بستم و پرسپولیس تیم خود را با ۱۵ میلیارد بسته است. این صحبت ها نشان دهنده علاقه گودرزی به پرسولیس است. لیستی که ما اعلام کردیم، حقیقت ماجرا است در حالی که باشگاه پرسپولیس بیش از ۲۲ میلیارد خرج کرده ( رسمی و غیررسمی) و رقم اعلام شده رسمی باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ ۱۸ میلیارد است اما جالب اینجاست که آقای گودرزی به دلیل تعصب و علاقه مندی بیش از حد به پرسپولیس ۱۸ میلیارد را در مصاحبه ۱۵ میلیارد یاد می کند. در مورد این رقم های اعلامی من قصد دخالت در امور پرسپولیس را ندارم اما شائبه های بسیار زیادی در مورد رقم های بازیکنان این تیم مانند وحید امیری، جلال حسینی، بیرانوند، علیپور، امید عالیشاه ، طارمی ، رضاییان بوده و آیا پول رضایتنامه گولچ ، طارمی و رضاییان در حساب ها آمده است یا خیر ؟ همگان قبول دارند که این ارقام، ارقام واقعی نیست. چگونه در پرسپولیس این ها دیده نمی شود و آقای گودرزی از رقم ۱۵ میلیاردی صحبت می کند. من حقیقت را گفتم و شان هوادار استقلال را جذب بهترین بازیکن و مربی می دانم. شک نکنید تیمی که پرسپولیس بسته اگر بیشتر از استقلال هزینه نکرده باشد، کمتر از ما نیست. مبالغ ثبت نشده پرسپولیس در حساب ها همان قرارداد استیل آذین ایرانیان در پشت پیراهن پرسپولیس است. نکته دیگر از ۲۸ میلیارد بودجه استقلال، میزان ۶ میلیارد هزینه جاری باشگاه شامل اردو، هتل، سفر، حقوق کارمندان و غیره است که قطعا پرسپولیس نیز این هزینه ها را دارد و باید در طول فصل هزینه کند و با اضافه کردن این ارقام به هزینه های پرسپولیس تفاوتی میان هزینه های دو تیم نخواهد بود. سوال بعد این است که آیا رضایت نامه مهدی طارمی از باشگاه ترکیه ای بدون هزینه بوده است؟ برای رضایت نامه گولچ مبلغ ۱۰۰هزار دلار را چه کسی پرداخت کرده است ؟ آقای گودرزی شما وزیری هستید که فقط در یک نقل عدد بودجه پرسپولیس ۲۰% تفاوت ایجاد کردید و رقم ۱۸ میلیاردی اعلام شده پرسپولیس را ۱۵ میلیارد اعلام کردید و هزینه های جاری این تیم را فراموش کردید پس اجازه بدهید در بسیاری دیگر از اعداد و نظرات شما تشکیک کنیم.

* ایشان گفته اند که زد و بندهایی از طرف من انجام شده تا مردم در برابر وزارت ورزش جمع شوند. من منظور ایشان را از این موضوع نمی فهمم و نمی دانم که این الفاظ چه معنایی دارد. اگر سند یا اعترافی دارند که من افراد را برابر وزارت ورزش جمع کرده ام باید منتشر کنند و این موضوع را اثبات کنند در غیر این صورت مطرح کردن این صحبتها تهمت های بی پایه و اساس است.

* گودرزی گفته است که گران ترین مربیان در استقلال جمع شده اند. آیا بر اساس رقم اعلام شده مربیان از سوی سازمان لیگ سرمربیان و کادر فنی استقلال گران تر از پرسپولیس است؟ سرمربی استقلال بر اساس اعلام سازمان لیگ حتی جز سه قرارداد گران لیگ نیز به شمار نمی رود و ای کاش ایشان پیش از مطرح کردن این صحبت ها جنبه انصاف را رعایت می کردند و با مطالعه بیشتری صحبت می کردند . هر چند مشاورانی که به ایشان مشورت می دهند سررشته ای از فوتبال و تیم داری ندارند .

* ایشان در مورد هیات مدیره استقلال صحبت کردند و گفته اند که هیات مدیره از قراردادها خبر نداشته است. تمام مصوبات هیات مدیره موجود است و تک تک قراردادهای ما با بازیکنان با آقای جهانیان هماهنگ می شد. جالب است بدانید که یک سری از بازیکنان مانند امید ابراهیمی، خسرو حیدری و بختیار رحمانی، وحید امیری و ... را شخص آقای جهانیان با آنها مذاکره داشته اما حالا ادعا می کنند که ما در جریان نبودیم. من استقبال می کنم آقای گودرزی این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند تا تکلیف این اتهام مشخص شود.

* ایشان گفته اند بازیکن ۱۲۰ میلیونی در استقلال ۹۰۰ میلیون پول گرفته است. آقای گودرزی از شما به عنوان وکیل مدافع پرسپولیس می پرسم باشگاه پرسپولیس وحید امیری ۲۰۰ میلیونی ( طبق اعلام آقای قنبرزاده -مدیر مورد تایید شما - به سازمان لیگ ) را با چه هزینه ای قرمز پوش کرده است؟ برای این بازیکن نزدیک به دو میلیارد خرج شده و البته که قرارداد این بازیکن ۹۵۰ میلیون تومان ثبت شده اما هرگز به ۱۰ برابر شدن این قیمت ها اشاره نمی کنید؟ آقای گودرزی بحث هایی را مطرح کرده که من می توانم اتفاقا سوالات خوبی از ایشان بپرسم.

* ایشان گفتند که در این بین اتفاقاتی رخ داده و افرادی در این میان از ارقام نجومی سود بردند. ما منتظر هستیم که ایشان این افراد را اعلام کند و بگویند که آیا در پرسپولیس نیز که ارقام قراردادها تا چند برابر افزایش یافته آیا افرادی سود برده اند؟ یا توضیح دهند پرونده بازیکنان اوکراینی که در برنامه ۹۰ نحوه ورود آنها به ایران مشخص شد، به کجا رسید؟

* آقای گودرزی گفته قرارداد را کم کنید و من فضایی را ساختم تا به ایشان توهین شود. آقای وزیر در ماجرای پرسپولیس و علی دایی نیز من بودم و افشارزاده باعث ناسزا گویی هواداران به شما شد؟ آیا در زمان اختلاف با کی روش که مردم به شما در صفحات مجازی رئیس جمهور ناسزا گفتند آنجا هم افشارزاده حضور داشت؟ من فکر می کنم این صحبت ها فرافکنی است و باز هم به مانند یک برادر بزرگ تر از نظر سنی به ایشان توصیه می کنم که اخلاق را رعایت کند.

* آقای گودرزی در ادعایی عجیب گفته اند پرسپولیس برای دولت هزینه نداشته است. آیا باشگاه پرسپولیس که گفته اید یک ریال هزینه برای دولت نداشته به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان از فصل گذشته بدهکار نیست؟ بدهکاری به این صندوق دولتی آیا بدهکاری به بیت المال نیست؟

* ایشان درباره بحث اسپانسرینگ باشگاه نیز موضوعاتی را مطرح کردند.اسپانسر سال اول حضور من در استقلال را خود شما به ما معرفی کردید که تمام و کمال به تعهدات خود عمل نکرد و برای ما دردسر ساز شد. رقم قرارداد ما با اسپانسر برای فصل های گذشته نیز با نظر هیات مدیره و نظر شخص جنابعالی و آقای سجادی عمل شده است.ما فقط بیش از ۳ میلیارد تومان از بدهی های گذشته به بازیکنان خارجی پرداخت کردیم . بیش از ۱۰ میلیارد تومان بدهی از گذشته به اشخاص و شرکت های داخلی پرداخت کرده ایم .

* در مورد نتیجه گرایی و برکناری مظلومی ما در نهایت متوجه نشدیم که آقای گودرزی نظر هیات مدیره را قبول دارد یا خیر . برکناری مظلومی نظر شخصی من نبود و اعضای هیات مدیره به آن رای دادند. ما در تمامی عزل و نصب مربیان با نظر شخص آقای گودرزی عمل کردیم. در برکناری آقای مظلومی من حتی عضو هیات مدیره نیز نبودم و اگر آقای گودرزی انتقادی دارند به هیات مدیره انعکاس بدهند زیرا رئیس هیات مدیره بارها می گفتند که نماینده تام الاختیار وزیر در استقلال است و حتی ایشان ابتدا در دفتر شخصی خویش در سعادت آباد با منصوریان جلسه پنهانی و محرمانه گذاشت و به وی پیشنهاد مربیگری استقلال را داد .

* ایشان از کمک به استقلال و منصوریان صحبت می کنند در حالی که رئیس هیات مدیره شما بود که بعد از باخت های منصوریان به دنبال استخدام و بازگشت فرهاد مجیدی بود و با برادر او برای بازگشت به استقلال جلسه گذاشت و حتی پیغام هایی به دوستان داده بودند .

* آقای گودرزی در مورد افرادی گفتند که با گعده و گپ به دنبال زمین زدن استقلال هستند. این ها همان افرادی هستند که رئیس هیات مدیره شما به دنبال حکم انتصاب این آقایان در استقلال است و آیا نباید قبل از رسانه ای کردن این صحبتها به این موضوعات توجه داشت؟آیا در اختلاف این آقایان با افتخاری که در مصاحبه اش به آنها اشاره کرده ، مقصر افشارزاده است ؟ !البته آقای گودرزی جز خودش هیچ کس را قبول ندارد و همه را متهم می کند . افشارزاده ، فتح اله زاده ، کفاشیان ، تاج ، اسلامیان ، رویانیان ، رحیمی ، نژادفلاح ، عابدینی ، هدایتی و ... همگی بد هستند و فقط آقای گودرزی خوب .این افکار عمومی هستند که درباره افراد قضاوت خواهند کرد و من قضاوت را به مردم می سپارم .

باز هم می گویم قصدی برای حرف زدن نداشتم اما زمانی که مصاحبه آقای وزیر را خواندم دیدم که تهمت ها و موارد نادرست زیادی مطرح شده و چون ایشان به مقایسه با پرسپولیس پرداختند مجبور به دفاع از خود، مجموعه استقلال و بیان واقعیت ها هستم. طاهری برای پرسپولیس زحمت کشیده و این ارقام حق تک تک بازیکنان پرسپولیس است وجوانان پرسپولیس لیاقت بهترین دریافتی ها را دارند و صحبت من این است که آقای وزیر همه واقعیت را مطرح کنند و در این میان هواداران عزیز استقلال را مایوس نکنند . بازیکنان استقلال لیاقت بهترین ها را دارند و این شائبه را ایجاد نکنیم که بازیکنان و مربیان استقلال شایستگی این قراردادها را ندارند اما دیگر بازیکنان در دیگر تیمها هر رقمی که خواستند می توانند بگیرند . زمانی که صحبت های ایشان را خواندم فکر می کردم یکی از اعضای هیات مدیره پرسپولیس این سخنان را به زبان آورده و نکات زیاد دیگری نیز وجود دارد که در صورت پاسخ آقای گودرزی و هر یک از دوستان ایشان در وزارت ورزش آنها را بازگو خواهم کرد. نکاتی که در جلسات مختلف و شورای معاونین توسط ایشان گفته می شد و ... ».

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۲ )