سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی فوتسال ایران با کمترین امکانات و توجه به جام جهانی رفت و به جمع ۴ تیم برتر صعود کرد آنها خیلی نجیب هستند.

محمد مایلی‌کهن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد صعود تیم ملی فوتسال ایران به جمع ۴ تیم برتر جهان در جام جهانی گفت: واقعاً به آنها دست مریزاد می‌گویم من با وجود آنکه شب‌ها نمی‌توانم تا دیر وقت بیدار بمانم و خیلی هم خسته بودم اما بازی ایران و پاراگوئه را تماشا کردم. تیم ملی فوتسال ایران زیبا و مردانه و با متانت بازی کرد. دست گل ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال درد نکند، به صانعی عزیز هم تبریک می‌گویم. تیم ملی فوتسال ایران با کمترین امکانات و توجه به جام جهانی اعزام شد و توانست افتخارآفرینی کند و به جمع ۴ تیم برتر دنیا راه پیدا کند. از این افتخارآفرینی خیلی خوشحال شدم. این گروه چقدر نجیب هستند. واقعاً ملی‌پوشان فوتسال نجیب هستند آنها شایسته هر گونه تقدیر و پاداش هستند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران که قبلاً توانسته بود فوتسال ایران را به جمع ۴ تیم برتر دنیا برساند در مورد اینکه از شکسته شدن رکوردش ناراحت نمی‌شود، گفت: رکورد من فدای یک تار موی ملت ایران، آنچه برای من مهم است ایران عزیز است من به افتخارآفرینی فوتسالیست‌ها بالیدم، هر چند گزارشگر مسابقه حرف‌های جالبی زد. این آقای گزارشگر تلویزیونی مدام می‌گفت تیم ملی فوتسال ایران برای اولین بار است که به جمع ۴ تیم صعود کرده است و اگر ما در گذشته به جمع ۴ تیم رفته بودیم مقررات فوتسال با امروز خیلی فرق می‌کرده، باید خدمت این آقای گزارشگر چند نکته را بگویم اول اینکه من در دومین دوره جام جهانی فوتسال تیم ملی ایران را به جمع ۴ تیم بردم نه اولین دوره؛ دوم اینکه آقای گزارشگر اکنون فوتسال را ۱۰ نفر بازی می‌کنند؟! خب مقررات در فوتبال هم تغییراتی داشته است، فوتسال هم همین شرایط را دارد.

وی در مورد اینکه با توقعات و انتظارات مربی مثل کارلوس کی‌روش افتخارآفرینی فوتسالیست‌های ما در ذهن نمی‌گنجد، گفت: بله، دقیقاً همین طور است ببینید اردوهای تیم ملی فوتسال ما چگونه بوده است، تیم ملی ما مظلومانه به مسابقات رفت، دستشان هم درد نکند که نام ایران را سربلند کردند. من به آنها درود می‌فرستم واقعاً زیبا بازی کردیم.

مایلی‌کهن در مورد اینکه تیم ملی فوتسال ایران می‌تواند روسیه را شکست بدهد و به فینال برود، گفت: همه بازی‌ها در جام جهانی سخت است پاراگوئه هم یک تیم قدرتمند بود. در زمان سرمربی‌گری من در فوتسال ما پاراگوئه را ۱۰ بر ۶ بردیم. پاراگوئه جزو کشورهای آمریکای جنوبی است و فوتبالی نزدیک به آرژانتین و برزیل دارد. در آن دوره که من سرمربی تیم ملی فوتسال بودم روسیه هم فوق‌العاده تیم خوبی بود که نتوانست به جمع ۴ تیم بیاید. در بازی با روسیه کار سختی داریم اما بازیکنان ایران و کادر فنی تیم ملی فوتسال نشان دادند که اگر بخواهیم می‌توانیم چه کارهای بزرگی انجام بدهیم. امیدوارم بتوانیم روسیه را شکست بدهیم و به فینال برسیم که این مسأله هم حقشان است.

سرمربی تیم فوتبال ملوان در مورد شرایط مالی این باشگاه، گفت: از شرایط مالی باشگاه ملوان نگویید و نپرسید، آنقدر خوب است که نمی‌دانید! تیم ما هم تاکنون فراتر از انتظار ظاهر شده است. همانطور که می‌دانید من یک هفته قبل از شروع لیگ یک افتخار سرمربی‌گری ملوان را پیدا کردم. قبل از من این پیشنهاد را به برخی از مربیان داده بودند که آنها ‌آن را نپذیرفتند اما من با افتخار سرمربی ملوان شدم. الان هم خوشحالم که در ملوان هستم البته مشکلات و تنگناهای مالی داری و با وجود این مشکلات بازیکنان خوب کار می‌کنند. در حال حاضر فقط دنیامالی است که برای باشگاه زحمت می‌کشد و تلاش می‌کند تا مشکلات مالی کم شود البته مجموعه باشگاه هم تمام تلاششان را می‌کنند اما یک دست صدا ندارد. مهمتر از مجموعه ملوان شهر و استان گیلان است.

وی افزود: باید بپذیریم که فوتبال ورزشی است برای محبت و صمیمیت بیشتر و در رقابتی سالم باید دوستی‌ها بیشتر شود اما ظاهراً برخی در فوتبال به دنبال دور کردن شهرها از همدیگر بودند. فوتبال جنگ نیست ولی به دلیل برخی به دلیل نوع مدیریستشان باعث شدند تا فاصله بین مردم دو شهر بیشتر شود. خوشحالم که الان شرایط تغییر کرده است. تیم سپیدرود رشت هم نتایج بسیار خوبی گرفته است ما هم خوب نتیجه گرفته‌ایم و باز هم تأکید می‌کنم که فوتبال برای همه دوستی‌های بیشتر است. خوبشختانه اکنون می‌بینم که در مسابقات بزرگ مثل دیدار استقلال و پرسپولیس رفتار تماشاگران بسیار خوب شده است، ضعف فوتبال همین است شاید مربی و بازیکن هم از چیزی ناراحت شویم اما در پایان مسابقه همه چیز باید به فراموشی سپرده شود.

مایلی‌کهن در مورد صحبت‌های وزیر ورزش مبنی بر افزایش دستمزد بازیکن ۱۵۰ میلیون تومانی به ۹۵۰ میلیون تومان، گفت: من صحبت‌های ایشان را نخوانده‌ام اما واقعیت آن است که افراد غیرمتخصص و غیرفوتبالی باعث افزایش بی‌رویه دستمزد بازیکنان و مربیان شده‌اند و هزینه‌های زیادی را به باشگاه‌ها تحمیل کرده‌اند مخصوصاً در رابطه با مربی و بازیکنان خارجی که بازیکنان خارجی را چند برابر قیمت به باشگاه‌ها فروخته‌اند. آقایان با تبحر خاصی این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: من از علیرضا منصوریان دلخورم و این دلخوری دلایل زیاد دارد اما دوستش هم دارم شما ببینید قبل از بازی با پرسپولیس با او چگونه رفتار کردند حتی جانشین منصوریان را هم انتخاب کرده بودند و عکس آقای اسکوچیچ را روی جلد هم بردند. اسکوچیچ مگر در فولاد چه کرد او با چه هزینه‌ای فولاد را به چه روزی انداخت اما ببینید پشت صحنه اسکوچیچ چه کسانی ایستادند. اگر اسکوچیچ مربی خوبی است چرا تا به حال بیکار مانده است؟ با این حال برخی برای اسکوچیچ حکم سرمربی‌گری استقلال را هم صادر کرده بودند یک سایتی که خودش در آوردن مربی و بازیکن خارجی ید طولایی به تیم‌ها دارد این کارها را می‌کند. اینها حتی بیشتر از مربی و بازیکن خارجی پول نصیبشان می‌شود خیلی بی‌سروصدا و سازمان یافته هم کار می‌کنند.

مایلی‌کهن با اشاره به حضور برخی از مدیران غیرمتخصص در استقلال و پرسپولیس، گفت: بارها دیده شده مدیرانی که از همه جا رانده و مانده شده‌اند بدون داشتن تخصص لازم برای مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انتخاب می‌شوند خیلی زود هم مشهور می‌شوند منتها هر کدامشان یک سال می‌آیند و می‌روند و نه تنها به باشگاه بلکه به کشور هزینه‌های سنگینی را تحمیل می‌کنند. آنها حتی خون این دو باشگاه‌ را فروخته‌اند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد شکایت از برخی تماشاگران ملوان به دادگاه، گفت: من سیب‌زمینی بی‌رگ نیستم اما مقابل توهین‌ها تحمل بیشتری دارم ولی وقتی توهین‌ها به همکارانم باشد واکنشم شدیدتر می‌شود. ما یک مدیر رسانه‌ای جوان به نام دیده‌بان داریم که برخی لیدرها به او توهین کردند. من اهل بده و بستان نیستم، باشگاه از این افراد شکایت کرده است. در بازی با مس کرمان هم از این تماشاگران رفتارهایی دیدم آنها صرفاً به دنبال منافع خودشان هستند همانطور که قبلاً هم گفتم من از مارمولک و سوسک و جیرجیرک نمی‌ترسم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )