تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی توانست در وقت‌های اضافه مقابل پاراگوئه به برتری دست یابد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی مقابل پاراگوئه قرار گرفت. این دیدار در وقت‌های قانونی با نتیجه تساوی ۳ بر ۳ خاتمه یافت اما شاگردان ناظم‌الشریعه که توپ و میدان را در اختیار داشتند زمانی که تنها ۲۲ ثانیه به اتمام بازی باقی مانده بود احمد اسماعیل‌پور توانست گل برتری ایران را وارد دروازه پاراگوئه کند تا پس از ۲۴ سال ایران طعم حضور در جمع ۴ تیم برتر جهان را بچشد. البته در سال ۲۰۰۸ هم ایران تا پای صعود به این مرحله پیش رفت اما در ۵۱ ثانیه پایانی گل تساوی مقابل ایتالیا را دریافت کرد و از صعود به مرحله بعدی باز ماند. حالا به جای آن ۵۱ ثانیه تلخ باید از این به بعد ۲۲ ثانیه شیرین را جایگزین کنیم.

تیم ملی فوتسال ایران در دیدار مقابل پاراگوئه توپ و میدان را در اختیار داشت به طوری که ۶۶ درصد توپ در مالکیت ایران بود. شاگردان ناظم‌الشریعه ۵۱ بار برای گلزنی در این دیدار پیش رفتند که ۱۸ توپ آنها در چارچوب، ۱۲ توپ بیرون از دروازه بود و ۲۱ توپ هم توسط بازیکنان پاراگوئه دفع شد. این در حالیست که تیم حریف تنها ۳۴ درصد توپ و میدان را در اختیار داشت. آنها ۱۲ توپ در چارچوب، ۱۴ توپ بیرون از دروازه داشتند و ۱۱ توپ هم توسط ایرانی‌ها دفع شد.

در این دیدار ۱۹ خطا در مجموع اتفاق افتاد که سهم ایران ۱۰ خطا و سهم پاراگوئه ۹ خطا بود. داور مسابقه ۴ کارت زرد به بازیکنان ایران نشان داد و یک کارت زرد و یک کارت قرمز هم به بازیکنان پاراگوئه نشان داد. احمد اسماعیل‌پور، علی‌اصغر حسن‌زاده، محمدرضا سنگ‌سفیدی و فرهاد توکلی بازیکنان ایران بودند که از داور مسابقه کارت زرد دریافت کردند. توکلی با این کارت زرد بازی بعدی ایران در مرحله نیمه‌نهایی را از دست داد.

شاگردان ناظم‌الشریعه ۹ بار از روی نقطه کرنر بازی را آغاز کردند در حالیکه بازیکنان پاراگوئه تنها ۳ بار کرنر زدند. درو ازه‌بان پاراگوئه ۱۴ مهار توپ داشت و علیرضا صمیمی هم ۹ بار مانع از فروپاشی دروازه ایران شد.

پس از شکست پاراگوئه حالا باید دید کارلوس چیلاورت سرمربی این تیم که مربی خرافاتی هست کت و شلوار خود را آتش می‌زند یا خیر. چرا که او پس از شکست در مرحله گروهی مقابل ایتالیا کت و شلوار خود را آتش زده بود!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.