کارشناس فوتسال گفت: با پیروزی مقابل برزیل خدا را شکر دیگر از شکست حداقلی مقابل این تیم و یا تساوی برابر برزیل خوشحال نمی‌شویم.

محسن خبیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص پیروزی تیم ملی فوتسال ایران مقابل برزیل اظهار داشت: برتری ما مقابل برزیل بار دیگر غیرت و تعصب ایرانیان را به رخ جهانیان کشید. ما قدرت برتر آسیا و جزو ۵ تیم برتر دنیا هستیم و خدا را شکر که با پیروزی مقابل برزیل دیگر از تساوی مقابل این تیم یا شکست‌های حداقلی خوشحال نمی‌شویم و افتخار می‌کنیم که مقابل پرافتخارترین تیم دنیا پیروز شدیم.

وی ادامه داد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد در ابتدای بازی بازیکنان استرس داشتند اما رفته رفته وضعیت بهتری پیدا کردند و توانستند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. آرامش کادر فنی در این بازی بسیار مهم بود و توانست کمک شایانی به بازیکنان بکند. وقتی که تیم ملی به گل اول رسید بازیکنان به این باور رسیدند که می‌توانند به برزیل هم گل بزنند و پیروز شوند.

این کارشناس فوتسال یادآور شد: از نقش مهم و پررنگ محمد کشاورز کاپیتان فوتسال هم نباید عبور کنیم. او به خوبی توانست آرامش را در بین بازیکنان تقسیم کند. در کنار این مسائل افت بدنی بازیکنان برزیل هم به ما کمک کرد چراکه آنها سن و سال بالایی داشتند و در مقابل دوندگی بالای بازیکنان ما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

خبیری با اشاره به عملکرد فوق‌العاده علیرضا صمیمی دروازه‌بان تیم ملی ایران، تاکید کرد: صمیمی یکی از روزهای بسیار خوب خود را سپری کرد. او نشان داد که اگر شرایط خوبی داشته باشد می‌تواند. تکیه‌گاه خوبی برای تیم ملی باشد و نگرانی بابت دروازه ایران وجود نداشته باشد. می‌دانید که یک گلر خوب یک تیم است و خود به تنهایی می‌تواند نتیجه بازی را رقم بزند. همانطور که در بازی مقابل برزیل شاید اگر واکنش‌های خوب صمیمی نبود تیم ملی با اختلاف به برزیل شکست می‌خورد. همیشه غیرت و تعصب ایرانی بر هر منطق و عقلی غلبه می‌کند.

وی در مورد دیدار مقابل پاراگوئه در مرحله یک چهارم نهایی تاکید کرد: پاراگوئه تیم فنی و تاکتیکی است. آنها در کارهای ترکیبی خوب عمل می‌کنند. بازیکنان باید از برد مقابل برزیل خارج شوند و فقط به بازی با پاراگوئه فکر کنند. ما سه فینال حساس را در پیش داریم که امیدوارم بتوانیم در فینال اول مقابل پاراگوئه با قدرت ظاهر شویم. فوتسال ایران این پتانسیل را دارد که در بهترین جایگاه‌ها قرار بگیرد و امیدوارم که در این دوره از جام جهانی بتوانیم روی سکو برویم چراکه پتانسیل این کار را داریم. بازیکنان نباید اشتباهات فردی در این دیدار داشته باشند و با تمرکز بالا به مصاف پاراگوئه بروند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.