مهاجم پیشین باشگاه پرسپولیس، تیم کنونی را یک تیم پرسپولیسِ رؤیایی خطاب کرد که می‌تواند چند هفته قبل از اتمام لیگ، به قهرمانی برسد و در آسیا یک شگفتی رقم بزند.

فرشاد پیوس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برتری ۳ بر یک پرسپولیس مقابل سپاهان در اصفهان گفت: آنچه ما در میدان دیدیم، یک پرسپولیس بسیار خوب، تهاجمی و دهه شصتی بود که عملکرد بسیار خوبی داشت. مشخص بود بازیکنان با دل‌شان بازی می‌کنند و وقتی با قلب‌تان فوتبال بازی کنید، چنین نتایجی به‌دست می‌آید.

پیوس ادامه داد: شور و حال، اشتیاق و انگیزه بازیکنان پرسپولیس باعث شد فوتبال زیبایی در اصفهان رقم بخورد و بعد از سال‌ها، این تیم موفق به شکست دادن سپاهان در این شهر شد. استفاده از عمق، بازی روبه جلو، عبور از کناره‌ها، ارسال‌های بی‌نقص، تبدیل تاکتیکی، انتقال توپ از یک سوم میانی به یک سوم تهاجمی، گرفتن به‌موقع خطا، بازی‌سازی از نقاط مختلف و ایجاد حس همدلی در تیم، مهم‌ترین دلایل این برد بودند.

وی که در فصل قبل موفق شده بود سپیدرود رشت را به لیگ یک بیاورد، افزود: ما به‌خوبی می‌توانیم حضور موفق برانکو روی نیمکت تیم را لمس کنیم. برانکو بهترین انتخاب ممکن بود. او بازی‌های زیبا همراه با امتیاز و پیشرفت روزبه‌روز بازیکنان را به ما نشان می‌دهد که این موضوع برای پرسپولیس، شرایط استثنایی ساخته است. اگر همین روند ادامه یابد، پرسپولیس چند هفته قبل از پایان لیگ، جشن قهرمانی می‌گیرد.

مهاجم طلایی دهه‌های ۶۰ و ۷۰ پرسپولیس و تیم ملی در خصوص سایر رقبای این تیم نیز گفت: تراکتورسازی مهم‌ترین رقیب پرسپولیس است. همین الان هم آنها صدرنشین هستند. متأسفانه پرسپولیسی که فصل گذشته، به‌خاطر تفاضل گل قهرمانی را از دست داد، با وجود اینکه با تراکتورسازی هم‌امتیاز است اما پایین‌تر از حریف ایستاده است، آنهم به‌خاطر تفاضل گل. باید این مسئله در تیم حل شود که بازیکنان در بازی‌ها، گل‌های بیشتری بزنند و در کنار امتیاز‌گیری، تفاضل گل تیم را بهبود ببخشند.

وی تصریح کرد: همچنین فکر می‌کنم سپاهان هم حریف قلدری است که برای کسب سهمیه آسیایی می‌جنگد. آنها در نیمه اول دیدار برابر پرسپولیس عملکرد خوبی داشتند و حتماً در ادامه فصل، به همین روند ادامه می‌دهند، ولی خوشحالم که پرسپولیس توانست برنده بازی هفته هفتم خود شود. امیدوارم این تیمی که برانکو ساخته، مغرور نشود، اُفت نکند و کارش را با قدرت ادامه دهد.

پیوس در مورد شرایط فعلی مهدی طارمی در پرسپولیس خاطر نشان کرد: مهدی پسر خوبی است، اما باید بیشتر استراحت و تمرین کند. او در بهترین شرایط ممکن قرار دارد. مهره فیکس پرسپولیس و تیم ملی است و امید میلیون‌ها نفر در گلزنی. مهدی باید قدر این روزها را بداند تا بعدها غصه نخورد. دوست دارم او حرف ما را گوش کند و صبر و تحملش را بالا ببرد. طارمی باید شب‌ها زود بخوابد و صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شود. قطعاً وقتی او آماده باشد، پرسپولیس هیچ کم و کسری ندارد. مهدی باید بداند امید میلیون‌ها هوادار پرسپولیس است و هر گلش می‌تواند چند میلیون نفر را خوشحال کند. طارمی باید با تکرار این حرف‌ها در خلوت خود، انرژی‌اش را چندبرابر کند.

وی در خاتمه تصریح کرد: باقی بازیکنان تیم هم شرایط خوبی دارند. عالیشاه، علیپور، مسلمان، بیرانوند و به‌خصوص سیدجلال حسینی. این همان بازیکنی بود که فصل قبل، برانکو می‌گفت به درد پرسپولیس نمی‌خورد، اما ببینید حالا به چه مهره مهمی در تیم بدل شده است. امیدوارم رامین رضاییان هم به آرامی وارد ترکیب اصلی شود و مثل فصل قبل به تیم کمک کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )