سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال گفت: تیم ملی لیاقت حضور در فینال جام جهانی را دارد و نباید به حضور در جمع چهار تیم قانع باشد.

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص برتری تیم ملی فوتسال ایران مقابل برزیل اظهار داشت: بازیکنان و کادرفنی بازی بسیار دلاورانه و شجاعانه‌ای را به نمایش گذاشتند. تیم ما روی ثانیه به ثانیه این دیدار برنامه داشت و می‌دانست از بازی چه می‌خواهد. بازیکنان هم به غیر از دو اشتباه که توپ را از دست دادند، خوب بودند و یکی از بهترین بازی‌های تاریخ ایران بود.

وی افزود: نقطه تاریک این دیدار، گل خوردن دوباره از روی شروع مجدد‌ها بود که باید هر چه سریع‌تر این مشکل را برای بازی‌های آینده برطرف کنیم. نقطه مثبت هم آنقدر زیاد بود که فقط به چند مورد آن اشاره می‌کنم، کادرفنی در مسئله تعویض‌ها، وقت استراحت و همچنین بازی پنج نفره بسیار عالی عمل کرد. بازیکنان هم همه عالی بودند ولی یک نفر را باید جدا کنیم و آن هم محمد کشاورز است که دوبار به جای دروازه‌بان وارد زمین شد و هر دوبار موفق شدیم به برزیل گل بزنیم، گل آخر کشاورز هم تا مدت‌ها در خاطره‌ها خواهد ماند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال تصریح کرد: کار بسیار بزرگتر کشاورز، صحبت‌هایی بود که آخر بازی با بازیکنان انجام داد و فشار را از روی پنالتی‌زن‌ها برداشت. مربیان برزیلی با تمام ادعایی که دارند، عقل‌شان نرسید که در زمان پنالتی فقط مسائل روانی تاثیر‌گذار است. کشاورز چهارمین بار است که در جام جهانی شرکت می‌کند، ما مانند این بازیکن کسی را در ایران و آسیا نداریم که چهار دوره در جام جهانی شرکت کرده باشد ولی متأسفانه هیچ‌کس به او نمی‌پردازد. کشاورز یک کاپیتان بزرگ برای ایران است و فقط در جهان فالکائو برزیلی از او جلوتر است.

شمس در مورد ادامه بازی‌های ایران در جام جهانی عنوان کرد: حداقل لیاقت بازیکنان ایران با این بازی که انجام دادند فینال جام جهانی است. پاراگوئه یکی از بهترین تیم‌های دنیا و یکی از بنیان‌گذاران فوتسال در جهان است. به هیچ وجه نباید این تیم را دست کم بگیریم، اگر مانند دیدار امروز مقابل پاراگوئه بازی کنیم قطعاً از سد این تیم عبور خواهیم کرد. رویای ما باید رسیدن به فینال باشد و اصلاً نباید بازیکنان به رفتن به جمع چهار تیم قانع باشند حتی اگر در مراحل بعد به اسپانیا بخوریم. اسپانیا باید در خواب ببیند که بتواند دیگر ایران را بتواند با اختلاف چهار گل شکست دهد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )