تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی دست به کار بزرگ و تاریخی زد و با پیروزی برابر برزیل که سابقه پنج دوره قهرمانی جهان را داشت به مرحله بعدی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای فوتسال جام جهانی بامداد امروز پنجشنبه با دیدار تیم های ملی ایران و برزیل در کلمبیا پیگیری شد که این دیدار در نهایت با برتری تیم ملی ایران در ضربات پنالتی به پایان رسید. ملی پوشان ایران پس از تساوی ۴ بر ۴ در وقت های معمولی و اضافه، در ضربات پنالتی ۳ بر ۲ حریف را شکست دادند و شگفتی ساز این مسابقات شدند.

در این دیدار شاگردان محمد ناظم الشریعه چهره ای کاملا متفاوت نسبت به مرحله مقدماتی داشتند و برابر قهرمان پنج دوره مسابقات جهانی نمایش زیبا و قابل تحسینی داشتند و تاریخ ساز شدند.

در نیمه اول این برزیلی ها بودند که به واسطه درخشش فالکائو به دو گل رسیدند که البته یکی از این گل ها را حسین طیبی جواب داد و با وجود حملات پرتعداد ایران در دقایق باقی مانده نیمه اول اما دروازه حریف بسته ماند.

در شروع نیمه دوم تیم ملی ایران بازهم همپای حریف صاحب نام خود پیش رفت و تلاش کرد تا گل خورده را جبران کند اما این برزیل بود که از حرفه ای بودن خود استفاده کرد و روی یک اشتباه مدافع ایران به سومین گل رسید.

پس از آنکه اختلاف دو گل شد شاگردان ناظم الشریعه بر حملات خود افزودند و در کار گروهی و خوب و کم سابقه ای که به نمایش گذاشته بودند در دقیقه ۳۰ بازی توسط کاظمی به گل دوم دست پیدا کردند تا اختلاف به حداقل برسد.

درحالی که کمتر از چهار دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود با تشخیص کادر فنی محمد کشاورز در نقش دروازه بان بازی کرد تا تیم ایران با پنج بازیکن به دروازه برزیل حمله کند. این تاکتیک ایران جواب داد و علی اصغر حسن زاده در دقیقه ۳۶:۵۵ توانست با یک کار گروهی زیبا گل سوم ایران را به ثمر برساند.

سه دقیقه باقی مانده به احتیاط از سوی ایران پیگیری شد تا بازی در وقت قانونی با تساوی ۳ بر ۳ به پایان برسد و کار به وقت اضافه کشیده شود.

در وقت اضافه اول اتفاق خاصی رخ نداد اما در وقت اضافه دوم تیم ملی برزیل بازهم توسط فالکائو و روی اشتباه مدافع ایران به گل چهارم رسید. بعد از این گل دوباره ایران از محمد کشاورز به عنوان دروازه بان استفاده کرد که سیستم پنج نفره دوباره جواب داد و این بار خود محمد کشاورز بازی را به تساوی کشاند تا نمایش فوق العاده ایران برابر حریف نامدارش کامل شود.

در یک دقیقه پایانی برزیل فشار زیادی وارد کرد تا بتواند گل پیروزی را وارد دروازه ایران کند اما دفاع خو ملی پوشان کشورمان اجازه این کار را نداد تا بازی با تساوی ۴ بر ۴ به پایان برسد و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی تیم برزیل ضربه دوم خود را به تیر دروازه زد اما ایران هر سه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا راهی مرحله بعد شود. ایران در مرحله بعد به مصاف پاراگونه خواهد رفت.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۶ )