سخنگوی کانون داوران فوتبال ایران گفت: اعتراض‌های کی‌روش به داور مسابقه منسوخ شده است.

علی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد نحوه قضاوت داور سریلانکایی در بازی ایران و قطر گفت: انتخاب تیم داوری از سریلانکا همراه با ناظرینی از سنگاپور و مالزی کار سختی بود زیرا این داوران تجربه بازی ایران مقابل تیم‌های عربی را ندارند بهتر بود که ناظر بازی از غرب آسیا انتخاب می‌شد. داور سریلانکایی هم،‌داوری مبتدی و طرح کادی بود که در ده دقیقه اول مسابقه بیش از ده خطا اعلام کرد و باعث تعجب من کارشناس شد.

وی ادامه داد: سوالم به عنوان یک کارشناس این است اگر واقعا این خطاها در داخل محوطه جریمه رخ می‌داد او آنها را پنالتی اعلام می‌کرد؟ بازیکنان قطر از ابتدای مسابقه به دنبال اتلاف وقت بودند و بی‌تفاوتی داور نسبت به این مساله باعث عصبانیت تیم ایران و کادر فنی و نیمکت‌نشینان ایران بود. به طوری که در ۲۰ دقیقه اول شاهد اعتراض‌های کی‌روش بودیم اما به عنوان یک ایرانی می‌گویم. اعتراض‌های کی‌روش به داور کاملا غیرحرفه‌ای بود و این رفتار در آینده به ضرر تیم ایران خواهد شد.

خسروی تصریح کرد: اعتراض‌های کی‌روش نیمکت تیم ایران را هم متشنج کرد و همین مساله باعث شد که بین نیمه ۸-۷ نفر به سمت تیم داوری حمله‌ور شوند. داور در این مسابقه اشتباهاتی داشت مثلا هندی که از دژاگه گرفت اصلا خطای هند نبود اما اشکان نباید به داور آنگونه اعتراض می‌کرد. انتخاب داور سریلانکایی ریسکی بود که شمس‌ الماعدین سنگاپوری رئیس دپارتمانی داوری اسیا برای این مسابقه انجام داد. کمک داور اول مسابقه خطای مهاجم سوریه روی سید جلال حسینی را نگرفت که همین مساله باعث اعتراض ناخوشایند حسینی با دست به کمک داور بودیم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به وقت کشی قطری‌ها گفت: مدافع قطری برای آنکه با جهانبخش را مقصر جلوه بدهد شروع به بازیگری کرد و در حالی که کمک داور می‌توانست این مساله را به داور گزارش کند چنین کاری نکرد. داور باید به خاطر بازیگری بازینکن قطر به او کارت زرد می‌داد اما این کار را نکرد تا مشخص شود انتخاب داوری کوچک برای این بازی بزرگ سهمی مهلک بود. البته او به درستی به دژاگه کارت زرد نشان داد.

سخنگوی کانون داوران با اشاره به رفتار اعتراض آمیز کادر فنی ایران گفت: عصبانیت‌های کی‌روش بطری آب کوبیدن به زمین و اعتراض بازیکنان و چهره رنگ پریده و عرق کردن داور مسابقه نشان می‌داد که این داور در قواره این بازی نبود و عادل فردوسی‌پور هم با گزارش‌اش باعث نگرانی بینندگان تلویزیونی درباره داوری شد. هرچند این داور می‌توانست به جهانبخش به خاطر لگدی که به بازیکن حریف زد کارت زرد دهد اما این کار را نکرد.

خسروی با اشاره به همکاری پایین تیم داوری گفت: کمک داور مسابقه حتی از اعلام خطای واضح روی بازیکن ایرانی چشم‌پوشی کرد و داور این صحنه را خطا گرفت. به نظر من همکاری تیم داوری در این مسابقه در حد همکاری تیم داوری در محلات تهران هم نبود.

وی با اشاره به رفتار خوب سرمربی قطر گفت: سرمربی قطر بعد از جنجال‌های رخ داده در پایان بازی باز هم با کی‌روش دست داد و باخت را قبول کرد. این می‌تواند درس خوبی برای ما باشد، اما سوال من این است اگر بازی مساوی می‌شد آیا نیمکت ایران هم چنین رفتاری را انجام می‌داد؟ از مهدی تاج و هیات رئیسه فدراسیون می‌خواهم این مسائل را برای کی‌روش آنالیز کنند. اعتراض‌های او به داوری روش‌های منسوخ شده است گلی که به قطر زدیم را مدیون دروازه‌بان قطری هستیم. من به مسائل فنی فوتبال کاری ندارم اما واقعا اگر ما این بازی را نمی‌بردیم مثل سرمربی قطر رفتار می‌کردیم؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.