هافبک ۳۳ ساله ازبکستان می‌گوید او و هم‌تیمی‌هایش به دنبال صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند. او همچنین گفت که تیمش برابر ایران و کره‌جنوبی به پیروزی می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال ازبکستان که در نخستین بازی خود در مرحله آخر انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فردا (پنجشنبه) در تاشکند پذیرای سوریه است، در گروه A علاوه بر سوریه باید با کره جنوبی، ایران،‌ چین و قطر هم رقابت کند.

سرور جباروف که پیش از این دو دوره به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شده، در آستانه دیدار با سوریه گفت: مثبت‌اندیش هستم و این من را قوی می‌کند. ما سعی می‌کنیم با ارائه بهترین بازی‌های‌مان به جام جهانی صعود کنیم. برای این کار باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم و این موفقیت تنها برای من نیست، بلکه برای ۳۵ میلیون ازبک خواهد بود. همه منتظر لحظه صعود به جام جهانی هستیم. ما تیم خوبی شامل بازیکنان جوان و باتجربه داریم.

هافبک ۳۳ ساله لوکوموتیو تاشکند عنوان کرد: شانس صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ را داشتیم، اما تنها به خاطر یک گل این فرصت را از دست دادیم و این موضوع قدرت بیشتری به ما می‌دهد. وقتی به چیزی نمی‌رسید، بار دیگر با انگیزه و با قدرت بیشتری وارد آن تورنمنت می‌شوید. به نظرم ما می‌توانیم به مرحله پایانی جام جهانی صعود کنیم و مطمئنم که آن روز می‌آید.

ازبکستان از زمانی که در سال ۱۹۹۳ به عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آمده، هرگز موفق به حضور در جام جهانی نشده است. البته آنها دو بار تا رسیدن به مرحله پایانی جام جهانی پیش رفتند، اما در نهایت در مرحله پلی‌آف از صعود بازماندند.

وی تأکید کرد: حالا با پنج تیم خوب همگروه شده‌ایم که هر یک قوی‌تر از گذشته هستند. شما می‌بینید که چین پول زیادی خرج کرده، لیگ خوبی را شکل داده و بازیکنان خارجی زیادی در لیگ‌شان بازی می‌کنند. آنها در حال پیشرفت هستند. کره جنوبی و ایران هم که قدرتمند هستند. قطر نیز تیم خوبی دارد، اما آنها با آب و هوا مشکل دارند. تمامی تیم‌های عربی در خارج از خانه نمی‌توانند خوب بازی کنند و تنها در کشور خودشان می‌توانند نمایش خوبی داشته باشند. به هر حال به این موضوع نباید فکر کرده و باید خودمان را برای بازی‌های‌مان آماده کنیم. ما باید برای هر بازی ۱۲۰ درصد آماده باشیم.

جباروف خاطرنشان کرد: کره و ایران شانس اول صعود از گروه اول هستند. در مرحله انتخابی جام جهانی قبلی چندین بازی خاطر‌ه‌انگیز با ایران و کره داشتیم و ایران و کره هم همینطور که بازی آخرشان به برد یک بر صفر ایران انجامید، اما این بار این دو تیم را شکست می‌دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.