رئیس هیأت فوتبال تهران گفت: صادق ورمزیار باید بداند مسابقات لیگ جای حرفه‌ای‌گری است نه استعدادیابی.

حبیب‌الله شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انتقاد صادق ورمزیار از هیأت فوتبال مبنی بر اینکه هر چهار روز یکبار در لیگ‌های پایه نباید بازی برگزار کرد و باید هفته‌ای یکبار مسابقات برگزار شود، گفت: طبق طرح آسیا ویژن که برای حرفه‌ای شدن فوتبال در استان‌ها از طرف AFC طراحی شده مسابقات ما در لیگ‌های پایه هر پنج روز یکبار برگزار می‌شود. این مسئله از سوی AFC تعریف شده است و اینگونه نیست که ما هر کاری خودمان بخواهیم انجام بدهیم. اکنون طبق قوانین AFC لیگ دسته یک ما ۱۶ تیم دارد نه بیشتر و مسابقات هم به صورت رفت و برگشت است. در حالیکه قبل از حضور من در هیأت فوتبال تهران مسابقات به صورت تک بازی انجام می‌شد.

وی ادامه داد: علت اینکه آسیا ویژن چنین طرحی دارد این است که بازیکنان با شرایط حرفه‌ای آشنا شوند و بدانند که در فوتبال چگونه باید بازی کنند. اکنون در لیگ برتر بزرگسال ما هر ۴ روز یکبار مسابقات انجام می‌شود بنابراین در لیگ‌های رده‌های پایه هم باید هر ۵ روز یکبار بازی برگزار کنیم تا بازیکنان با شرایط حرفه‌ای‌گری آشنا شوند.

رئیس هیأت فوتبال تهران با اشاره به اینکه از نمایندگان باشگاه‌ها نیز در کمیته فنی مسابقات حضور دارند، گفت: نمایندگان باشگاه‌ها در این کمیته حاضر هستند و اگر نارضایتی از برنامه مسابقات داشته باشند آن را به همکارانم اعلام می‌کنند.

وی افزود: صادق ورمزیار هم بهتر است بداند که لیگ‌های پایه جایی برای استعدادیابی نیست بلکه استعدادیابی بازیکنان در سنین زیر ۱۲ سال انجام می‌شود و مسابقات ما برای سنین زیر ۱۴ سال است. بنابراین لیگ پایه جایی برای استعدادیابی نیست بلکه جایی است که بازیکنان با شرایط حرفه‌ای آشنا می‌شوند و حرفه‌ای‌گری را یاد می‌گیرند هر چند صادق ورمزیار می‌تواند به کمیته فنی مسابقات هیأت فوتبال بیاید و اعضایش را متقاعد کند که تصمیماتی که از سوی AFC گرفته شده اشتباه است و نظرات او درست‌تر است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.