پیشکسوت فوتبال ایران، گفت: می‌توانیم با فوتبالیست‌های ایرانی ۳ تیم ملی تشکیل دهیم و قطر را از پیش روی برداریم.

ابراهیم قاسم‌پور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ در مورد در پیش بودن دیدار اول تیم ملی فوتبال ایران درمرحله مقدماتی جام جهانی مقابل قطر گفت: بازی بسیار سختی در پیش است. می‌دانید همیشه یکی از سخت‌ترین مسابقات هر تورنمنتی بازی اول است. قطر تدارکات بسیار خوبی دیده و بازیکنان خارجی قدرتمندی را جذب کرده و به آنها تابعیت داده است. در گذشته چند مرتبه به این تیم بازی را واگذار کردیم اما امیدوارم در روز پنجشنبه تیم ملی عملکرد خوبی را ارائه دهد و برنده این بازی شود.

وی در مورد اینکه ایران چقدر شانس صعود دارد، عنوان کرد: دو گروه در مرحله مقدماتی تشکیل شده و تیم‌ها طی آن با یکدیگر برای رسیدن به جام جهانی رقابت می‌کنند. فکر می‌کنم ما گروه ما نسبت به گروه مقابل آسانتر است و با حریفان بهتری روبرو شدیم. البته در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست ولی امیدوارم بتوانیم در شروع رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته باشیم و در نهایت به جام جهانی صعود کنیم. فکر می‌کنم تیم ملی از کیفیت مناسب برای رسیدن به موفقیت برخوردار است.

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با اینکه او چه مقایسه‌ای از قدرت فوتبال ایران و قطر دارد تصریح کرد: از نظر امکانات نسبت به قطر عقب تر هستیم و نمی‌توانیم امکاناتمان را با آنها مقایسه کنیم قطری ها در سطح کشورهای صاحب فوتبال پایین، از امکانات سطح بالا برخوردار هستنند اما آنها استعدادهای فوتبالیست‌های ایرانی را ندارند. کل کشور قطر دو میلیون نفر است که در مقابل ما ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم. مساحت قطر شاید به اندازه کوچکترین استان ایران هم نباشد. آنها با برنامه‌ریزی و فراهم کردن امکانات تلاش کردند تا نقص نداشتن جمعیت را پوشش دهند اما با این وجود باز هم به خاطر ترسی که از فوتبال ایران دارد و به واسطه خلاقیت فوتبالیست‌های ایرانی نمی‌تواند،موفق شود.

قاسم‌پور در مورد اینکه این روزها خیلی روی قطر مانور داده می‌شود و با گفتن اینکه آنها منتخب جهان هستند رقیب را بسیار قوی جلوه می‌دهند، گفت: خیر، قطر آنقدر هم خوب نیست. ما می‌توانیم سه تیم ملی تشکیل دهیم و همه آنان، قطر را شکست دهند. قطر در رشته‌های وزنه برداری،‌دوومیدانی و هندبال بازیکنان بسیار خوبی جذب کرده است اما در فوتبال مهره‌هایی که آنها گرفته اند فراتر از سطح آسیا نیست. بازیکنان اسپانیایی و ایتالیایی به این کشور نیامدند بلکه بازیکنان درجه دو و سه به قطر پیوستند. سباستیان سوریا مهاجم اروگوئه‌ای که سالهاست در قطر بازی می‌کند در سطح فوتبالیست‌های آسیایی است و اگر او خیلی کیفیت داشت در کشور خودش به میدان می‌رفت. به هر حال قطر تیم خوبی است اما نه آنقدر که منتخب جهان باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.