سرمربی مانشافت (لقب تیم ملی آلمان) به تمجید از دو بازیکن این تیم پرداخت که از بازی‌های رده ملی خداحافظی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال آلمان فردا شب (چهارشنبه) در دیداری دوستانه در شهر مونشن‌گلادباخ پذیرای فنلاند است، دیداری که به مناسبت خداحافظی باستین شواین‌اشتایگر ترتیب داده شده است. شواینی که این روزها در منچستریونایتد مورد بی‌مهری ژوزه مورینیو قرار گرفته و از تیم اصلی کنار گذاشته شده، در پی حذف تیم ملی آلمان در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات یورو ۲۰۱۶ اعلام بازنشستگی از بازی‌های رده ملی کرد. همچنین بازی دوستانه با فنلاند بازی خداحافظی لوکاس پودولسکی هم به شمار می‌رفت، اما او به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود.

یواخیم لو در تمجید از این دو بازیکن گفت: شواینی و پودولسکی در اوایل ماه آگوست (اواسط مرداد ماه) با من تماس گرفتند و تصمیم خود برای بازنشستگی‌شان از تیم ملی آلمان را به اطلاع من رساندند. به نظرم زمان‌بندی آنها برای این کار درست بوده است. باستین و لوکاس تیم ملی آلمان را شکل دادند و با این تیم به قهرمانی جهان رسیدند و این بزرگترین دستاوردی است که می‌توانید به آن برسید. این خیلی خوب است که آنها با اعلام بازنشستگی قصد دارند روی تیم باشگاهی خود تمرکز کنند.

وی افزود: به شواین‌اشتایگر و پودولسکی قول بازی خداحافظی را داده بودم چون این دو تلاش فوق‌العاده‌ای برای تیم ملی آلمان و پیشرفتش داشته‌اند. لوکاس پودولسکی متأسفانه در حال حاضر مصدوم است، اما در ماه مارس یک بازی خداحافظی برای او در نظر داریم. در حدود ۱۲ سال است که با این دو بازیکن کار کرده‌ام و باید بگویم که هر دوی آنها تلاش وصف‌ناپذیری برای مانشافت داشته‌اند. با خداحافظی باستین و لوکاس ما دو بازیکن مهم خود را از دست می‌دهیم، اما در عین حال در به روی بازیکنان جدید باز می‌شود.

با بازنشستگی کاپیتان شواینی، یواخیم لو باید جانشینی برای او انتخاب کند که انتظار می‌رود پس از بازی دوستانه با فنلاند کاپیتان جدید را اعلام کند. رسانه‌های آلمانی از تونی کروس به عنوان کاپیتان جدید ژرمن‌ها یاد کرده‌اند.

لو در این ارتباط اظهار داشت: کاپیتان جدید را پس از بازی با فنلاند اعلام خواهم کرد. در این مورد با بازیکنان تیمم صحبت خواهم کرد. در بازی چهارشنبه باستین شواین‌اشتایگر کاپیتان تیم خواهد بود. به هر حال بحث کاپیتانی خیلی مهم نیست. ما کمیته‌ای در تیم ملی آلمان داریم که بازیکنان مسئولیت بالایی در آن دارند.

تیم ملی آلمان پس از بازی دوستانه با فنلاند در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) در اولین بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ به مصاف نروژ می‌رود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.