استقلال و پرسپولیس نه تنها با یک مجمع اداره می‌شوند بلکه برخی مدیران همزمان برای هر دو باشگاه تصمیم می گیرند که این هم شائبه برانگیز است و هم از منظر فیفا غیر قانونی.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای گذشته حمیدرضا گرشاسبی با دعوت از مدیران قدیمی استقلال درحال تلاش برای رسیدن به تصمیم هایی جدید است، در اینکه گرشاسبی امروز مدیر کل حوزه وزارت ورزش است و در این پست برای استقلال هم تصمیم می گیرد شکی نیست، او هم رئیس هیات مدیره پرسپولیس است و هم برای استقلال تصمیم می گیرد و هم جانشین افشارزاده ای شد که فرد نزدیک به وزیر بود و اتفاقا او هم با وجود آنکه سرپرست استقلال بود، در تصمیم هایی که برای پرسپولیس اتخاذ می‌شد شاید مشورت می‌داده و کمک می‌کرده است.

در چنین شرایطی باید تاکید و تایید کرد که این کار به طور کلی اشتباه است که مسئولان یک تیم برای تیم رقیب تصمیم بگیرند. این کار موجب تولید شائبه هایی می‌شود که با قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در تضاد است.

در واقع طبق قوانین فیفا دو باشگاه نمی‌توانند یک مجمع داشته باشند چون شائبه وجود تبانی در آن دو باشگاه یا قربانی کردن یکی به سود دیگری به وجود می‌آید و به همین دلیل هم هست که فولاد نوین با وجود رسیدن به لیگ برتر، هرگز اجازه پیدا نکرد که همزمان با فولاد خوزستان در لیگ حضور یابد چرا که هر دو یک مجمع داشتند و این قانونی نبود.

البته به صورت غیر واقعی استقلال و پرسپولیس را برای خصوصی سازی به وزارت اقتصاد و دارایی سپرده بودند اما حتی پیش از این هم استقلال و پرسپولیس عملا زیر نظر وزارت ورزش بودند و این روزها که تداخل تصمیم گیری با مدیران دو شغله ای مثل گرشاسبی و افشارزاده که برای هر دو باشگاه تصمیم سازی می‌کنند کار بیشتر از قبل گره خورده است.

این تصمیم های دو جانبه شائبه برانگیز است و هواداران هر دو تیم و افکار عمومی را با تردیدهایی مواجه می‌کند که اتفاق خوبی نیست. دوشغله بودن در وزارت ورزش البته یک سیستم است که ظاهرا جا افتاده اما در مورد این دو تیم دردسر ساز خواهد بود.

باید دید چه زمانی جلوی این اتفاق غلط و غیر قانونی گرفته می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.