مهاجم پیشین تیم ملی ابراز امیدواری کرد شاگردان کی‌روش دیدار اول خود مقابل قطر در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را با موفقیت پشت سر بگذارند.

خداداد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره دیدار روز پنجشنبه تیم ملی مقابل قطر اظهار داشت: در بازی‌های گروهی خیلی مهم است که شروع خوبی داشته باشیم چرا که در ادامه راه از نظر روحی و روانی کمک زیادی به ملی‌پوشان خواهد کرد و من آرزو می‌کنم تیم ملی شروع مقتدرانه‌ای داشته باشد تا خواسته مردم برآورده شود.

وی افزود: خیلی مهم است که تیم ملی در کنار نتیجه خوب، بازی قابل قبولی هم ارائه دهد و این دو کنار هم باعث خواهد شد تا مردم از تماشای بازی‌های تیم ملی لذت ببرند. البته اگر قرار باشد فقط خوب بازی کنیم اما نتیجه لازم را نگیریم بی‌فایده است چرا که ۳ امتیاز این بازی بسیار مهم است.

عزیزی در واکنش به این سوال که چرا تیم ملی همیشه شروع خوبی در رقابت‌های مقدماتی المپیک داشته اما به یکباره دچار افت می‌شود، گفت: با این نظر موافقم چرا که در دوره قبل هم شاهد این اتفاق بودیم. در بازی اول در ازبکستان پیروز شدیم و روند خوبی را در پیش گرفتیم اما به یکباره شرایطی پیش آمد که در ۳ بازی آخر نیاز شدید به برد داشتیم که خوشبختانه به خواسته‌مان رسیدیم. در زمان ما هم همین اتفاق رخ داد اما امیدوارم این بار شاهد این قضیه نباشیم و طوری بازی‌ها را پشت‌سر بگذاریم که خیال مردم برای صعود راحت باشد.

مهاجم پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که نقاط ضعف و قوت تیم ملی را در چه می‌بیند، عنوان کرد: به عقیده من از زمانی که تیم ملی زیر نظر کی‌روش کار کرده واقعا از نظر کار دفاعی پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و بازیکنان کار دفاع تیمی را به نحو احسن انجام می‌دهند اما در کار‌های تهاجمی دچار ضعف‌هایی است که امیدوارم در بازی‌های آینده شاهد عملکرد بهتری از بازیکنان در این زمینه باشیم. با این حال من دیدار روستوف و آژاکس را دیدم و واقعا سردار آزمون خیلی خوب ظاهر شد و یک گل فوق العاده هم به ثمر رساند. با توجه به آمادگی بالای سردار و دیگر لژیونرها می‌توانیم به شکست قطر بیشتر امیدوار باشیم.

عزیزی در مورد اینکه پیش از این گفته بود آزمون نمی‌تواند علی دایی دیگری برای تیم ملی باشد یادآور شد: هنوز هم اعتقاد دارم که علی دایی در فوتبال ایران تکرار نشدنی است و شاید سال‌ها طول بکشد تا یکی مثل او در فوتبال ایران پیدا شود. البته آزمون پیشرفت خیلی خوبی را در فوتبال اروپا داشته و گلی که به تیم بزرگی مثل آژاکس زد واقعا استثنایی بود؛ از آن گل‌هایی که فقط دایی می‌تواند در فوتبال ما بزند. من پیش از این به رضا قوچان‌نژاد خیلی امیدوار بودم اما او در مقطعی دچار افت شد و امیدوارم این فراز‌ونشیب را آزمون نداشته باشد. دایی خوبی که داشت این بود که همیشه در اوج بود و کمترین افت را در فوتبالش شاهد بودیم. این را هم بگویم که مهدی طارمی را هم در خط حمله داریم که فوتبالیست خیلی خوبی است و توانایی بالایی دارد.

بازیکن پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: مسلما قطر حریف آسانی برای تیم ملی نیست و در دوره قبل هم در تهران با این تیم مساوی کردیم و در قطر به سختی آنها را با یک گل شکست دادیم. آنها از نظر امکاناتی شرایط بسیار بهتری نسبت به فوتبال ما دارند و به قول کی‌روش مدام بازیکن خارجی به تیم‌شان اضافه می‌کنند اما با همه این کارها باز هم اعتقاد دارم که تیم ما بهتر از آنهاست.

عزیزی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس با وجود اینکه برانکو بارها با این مسئله مخالفت کرده بود، تاکید کرد: نظرات دراین‌باره متفاوت است اما قطعا اگر من بودم هرگز از تصمیم خودم برنمی‌گشتم حتی اگر این موضوع منجر به اخراجم شود. برانکو حتما صلح تیمش را در این دیده که تغییر موضع داده است. رضاییان هم بازیکن بدی نیست و سال گذشته خیلی به پرسپولیس کمک کرد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود پرسپولیسی‌ها در نظر دارند رضاییان را جانشین آنتونی گولچ کنند در حالی که بیش از یک میلیارد برای جذب این بازیکن هزینه شده است، اظهار داشت: اعتقاد من این است که در هیچ جای دنیا تا این اندازه در جذب بازیکنان خارجی دلالی نمی‌شود. خیلی راحت بازیکنان خارجی که نهایتا صدهزار دلار می‌ارزند را به ایران آورده و قرارداد سیصد هزار دلاری با آنها امضا می‌کنند و در این میان همه چیز به کام دلال‌ها می‌شود. باور کنید بازیکنان خارجی هم که می‌آورند بسیار ضعیف هستند و بازیکنان جوان ما کارایی بسیار بیشتری دارند.

عزیزی گفت: متاسفانه در باشگاه‌های دولتی بیشتر شاهد این اتفاقات هستیم و مدیران خیلی راحت پول بیت‌المال را در جیب خارجی‌ها و دلال‌ها می‌ریزند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۶ )