سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: ما از همان ابتدا گفتیم که رضاییان قرارداد دوساله دارد اما یکسری‌ نظرات خلاف واقع دادند و عده‌ای هم کارهای غیرقانونی کردند.

علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص تغییر نام سیاه‌جامگان به پرسپولیس خراسان، دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه خانگی این تیم، بازگشت رامین رضاییان و شایعه فسخ قرارداد با سامانه هواداری صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

فارس: بحث محل برگزاری دیدار تراکتورسازی و پرسپولیس این روزها سوژه داغ فوتبال است چراکه تبریزی‌ها می‌خواهند بازی را در ورزشگاه خانگی تراکتورسازی برگزار کنند و این در حالی است که این زمین گنجایش زیادی برای هواداران ندارد و شاید با برگزاری بازی در آن موافقت نشود.

بحث ما همواره احترام به قانون بوده است. الان هم می‌گوییم که باید به قانون احترام بگذاریم و نظر سازمان لیگ و مسئولان ذیربط برای ما حجت است. قطعا آنها بهترین تصمیم را می‌گیرند و خیر و صلاح فوتبال را در نظر دارند.

فارس: اما پرسپولیس تجربه تلخی در اهواز و در بازی با استقلال این شهر داشت به طوری که اتفاقات تلخی در آن بازی رخ داد. نگران نیستید که این اتفاقات در تبریز هم تکرار شود؟

بحثی که اینجا به میان می‌آید این است که باید بدانیم هر ورزشگاه تمهیدات خاص خودش را دارد. به طور مثال ورزشگاه تختی، آزادی، یادگار امام، فولادشهر و ... هرکدام با تمهیدات خاص اداره می‌شوند و نمی‌توان یک فرمول را در تمام ورزشگاه‌ها اجرایی کرد. شاید اگر در بازی ما با استقلال اهواز نیروهای امنیتی بیشتری سکوها را پوشش می‌دادند آن اتفاقات رخ نمی‌داد. اینها همان تمهیداتی است که من از آن صحبت کردم. باید بدانیم که نوع اقبال تماشاگران از این بازی و حساسیت آن به هر حال مهم است.

فارس: داستان رامین رضاییان به کجا رسید؟ هواداران دوست دارند بدانند که وضعیت این بازیکن با پرسپولیس چه خواهد شد؟

ما از همان روز اول هم گفتیم که قرارداد رضاییان دو ساله است اما برخی‌ها کارهای غیرقانونی کردند و حتی نظرات خلاف واقع دادند به طوری که کار به فدراسیون و سازمان لیگ هم کشیده شد که البته لزومی نداشت. او بازیکن دو ساله ماست و در قراردادش همه چیز مشخص است اما برای ادامه همکاری ما نظراتی داریم که باید انجام شود چراکه وظیفه ما در هر حالتی این است که از نام و اعتبار پرسپولیس صیانت کنیم و خروجی ما در هر حالتی باید به سود باشگاه باشد.

فارس: اما در آخرین جلسه‌ای که شما با رضاییان برگزار کردید گفتید که او حرف‌هایی زده که شان پرسپولیس را زیر سوال برده و به همین دلیل قراردادش را پاره کردید و گفتید که نیازی به او ندارید.

این دقیقا همان حرفی است که من می‌گویم. هر کسی در هر پستی که باشد باید حرمت پرسپولیس را نگه دارد و فرق نمی‌کند که آن فرد مربی باشد، بازیکن باشد یا تدارکات. همه ما وظیفه داریم حرمت نام پرسپولیس را حفظ کنیم و ما هم برای کار شخصی اینجا ننشسته‌ایم. این رسالت و ماموریت ماست که به نحو احسنت باید آن را انجام دهم و اجازه نمی‌دهم کسی شان باشگاه را زیر سوال ببرد.

فارس: هنوز هم صحبت از این مطرح می‌شود برانکو علاقه‌ای به حضور رضاییان ندارد و حتی گفته می شود شما و برانکو در جلسه روز گذشته با یکدیگر جدل کرده‌اید.

از من نخواهید جوابی به این سوالات بدهم. به من چه ارتباطی دارد چه چیزی گفته می شود. من جواب سوالاتی را می‌دهم که به خودم ربط دارد و نه حرف‌های دیگران.

فارس: خب جواب ما را بدهید که آیا واقعا روز گذشته شما و برانکو با هم درگیری لفظی داشته‌اید؟

این چه حرفی است که می‌زنید؟ مگر می‌شود ما با هم جدل داشته باشیم؟ برانکو یک شخصیت بزرگ است که با او هیچ گاه در این گونه محیط‌‌ ها وارد نشده‌ام و هر چه انجام شده با هماهنگی بین ما دو نفر بوده است. من برانکو را قبول دارم و نظراتش برایم محترم است که آن را رعایت می‌کنم.

فارس: با این همه شنیده می‌شود که برانکو هنوز راضی به بازگشت رضاییان نیست و با فشار باشگاه حاضر شده تا این بازیکن را در خدمت بگیرد.

این سوال اصلا درست نیست. ما راجع به انسان‌ها و اخلاقیات انسانی حرف می‌زنیم. یعنی چه که با فشار یک بازیکن جذب می‌شود؟ ما انسان‌ها یکسری روحیات داریم که باید درباره آن حرف بزنیم. تاکید می‌کنم که هر تصمیمی در باشگاه پرسپولیس گرفته می‌شود با خرد جمعی است و هیچ فشاری برای بازگشت رضاییان به برانکو وارد نشده است. از شما می‌خواهم این موضوع را برجسته کنید تا این حرف و حدیث‌ها تمام شود.

فارس: بحث دیگری که مطرح شده بحث تغییر نام باشگاه سیاه‌جامگان است که گفته می‌شود نام آن به پرسپولیس خراسان تغییر خواهد یافت این در حالی است که برند پرسپولیس در اختیار شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس است اما مدیرعامل سیاه‌جامگان مدعی شده پرسپولیس نام بنایی در تخت جمشید است که متعلق به همه ایرانیان است!

ما در مقامی هستیم که باید قانونی حرف بزنیم و تصمیمات قانونی بگیریم. اگر قرار است از نام پرسپولیس استفاده شود باید تابع مقررات خاصی این اتفاق بیفتد و ما هیچ گاه با این مسائل شخصی برخورد نمی‌کنیم. اگر امکانات و مسائل لازم مهیا باشد که این اتفاق می‌افتد و اگر هم مهیا نباشد اینطور نخواهد شد.

فارس: شنیده می‌شود با سامانه هواداری که با آن همکاری می‌کنید قطع ارتباط کرده‌اید و قرار است با یک سامانه جدید همکاری کنید. این موضوع را تایید می‌کنید؟

اصلا اینطور نیست. همکاری ما به صورت تجاری است و در یک قالب پیش می‌رویم. ما برنامه‌های زیادی برای باشگاه داریم و مشکلی از این بابت وجود ندارد چراکه همکاری خوبی با سامانه هواداری انجام می‌دهیم و آنها همکار تجاری ما هستند. باید همه از این همکاری حمایت کنند تا باشگاه به مشکلی برنخورد.

فارس: به عنوان سوال پایانی اینکه گفته می‌شود چک ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی این سامانه هواداری برگشت خورده صحت دارد؟

ببینید ما یکسری تعهدات نسبت به هم داریم که با هماهنگی با هم کارها را پیش می‌بریم. اگر شما در ریز قرارداد قرار بگیرید این سوال را نمی‌پرسید چراکه کارها با هماهنگی پیش می‌رود!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.