مدیر آکادمی استقلال می‌گوید: هفته گذشته در جریان یکی از بازی‌های تیمش بازیکنانی را دید که به جای خوردن،آب را در کفش می‌ریختند تا پایشان در چمن مصنوعی تاول نزند.

صادق ورمزیار رئیس آکادمی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین شرایط آکادمی این باشگاه و روند اداره این تیم‌ها گفت: هنگامی که ما مسئولیت آکادمی را بر عهده گرفتیم تیم‌ها همگی شکل گرفته بودند ولی برنامه‌ریزی درازمدت و کوتاه‌مدت خود را به باشگاه ارائه کردم.

وی افزود: شکل رفتاری ما به گونه‌ای است که زیاد به دنبال قهرمانی و اینگونه مسائل نیستیم چون اگر بخواهیم ساختار داشته باشیم باید چرخه بازیکن‌سازی را فعال کنیم. آکادمی استقلال باید خودکفا باشد و به شرطی که برای خودش درآمد داشته باشد.

ورمزیار تأکید کرد: به شخصه می‌توانیم سالی ۱۰ بازیکن خوب ارائه کنیم و یا به تیم‌های دیگر و یا به تیم بزرگسالان استقلال آنها را منتقل کنیم و از طرفی از آنها پول بگیریم. این خودش نوعی درآمدزایی برای تیم‌های پایه است. در درازمدت هم برنامه‌ای داریم که از افرادی استفاده کنیم که کار مربیگری را انجام داده باشند. شما می‌دانید در بحث آموزش و پرورش معمولاً‌ در رده‌های ابتدایی معلم‌های با سابقه و با تجربه فعالیت می‌کنند چون باید ذهن نوجوان و جوان را آماده ادامه راه کنیم. حتی افرادی که در آکادمی‌ها کار می‌کنند باید دوره ببینند.

رئیس آکادمی باشگاه استقلال در خصوص مشکلاتی که برای تیم نوجوانان و نداشتن پیراهن این تیم مطرح شده بود، گفت: ما در آن مسابقه دو پیراهن داشتیم که یکی آبی تیره و یکی دیگر آبی روشن بود به همین علت بازی برگزار نشد و البته با اعتراض‌هایی که کردیم بازی تجدید خواهد شد از طرفی یک دست پیراهن دیگر به رنگ سفید برای تیم‌ها تهیه کردیم تا اگر مثلاً داوری به اینگونه موارد اشکال گرفت دچار مشکل نشویم.

ورمزیار در ادامه گفت‌وگو با فارس گفت: می‌خواهم به نکته مهمی اشاره کنم که شاید هیچ زمانی در بحث تیم‌های پایه در مورد آن نه بحث شده و نه آسیب‌شناسی. امروز اتفاقاً، با قنبرپور مسئول آکادمی پرسپولیس صحبت کردم و قرار است نامه‌ای را به هیأت فوتبال بنویسیم و اعتراض خودمان را اعلام کنیم. اگر قرار است یکسری مسابقات برگزار شود و به صورت دیمی جلو برویم که این ره به ترکستان است. اما اگر قرار است چهره‌شناسی کنیم قطعا باید روی بازیکنان و نوجوانان کار شود.

وی تأکید کرد: من از شما سوال می‌کنم آیا وقتی تیمی که دیروز بازی داشته و امروز استراحت می‌کند می‌تواند ۲ روز دیگر به میدان برود؟ پس من نوجوانی که چند سال بعد می‌خواهد فوتبالیست شود را چگونه با اشتباهاتش آشنا کنم؟ چگونه بگویم که او در کجای کارش دچار اشکال است؟‌واقعاً‌ این برنامه‌ریزی جای تأسف دارد. شاید هیأت فوتبال می‌خواهد با اینگونه کارها همه چیز را از گردن خودش رد کند. مشکل دیگری که ما داریم بحث بازی کردن در ساعت‌های عجیب و غریب است به طور مثال بازیکن نونهال یا نوجوان با ۱۱، ۱۲ سال سن ساعت ۱۲ بعدازظهر باید در زمین چمن مصنوعی بازی کند. آیا این کار درست است؟ معلوم است که آن نوجوان ناراحتی قلبی می‌گیرد. اصلاً با چه کارشناسی از لحاظ فنی و یا پزشکی و فوتبالی این برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد؟ من از شما می‌خواهم که در این مورد با چند فرد نخبه صحبت کنید و ببینید آیا اصلاًٌ از این بازیکنانی که ما در آکادمی استفاده می‌کنیم با این شرایط فوتبالیست بیرون می‌آید.

رئیس آکادمی استقلال تأکید کرد: من دوست دارم آقای شیرازی به عنوان رئیس هیأت فوتبال در این مورد صحبت کند چطور بازیکن ۲۵ ساله نمی‌تواند ساعت ۱۲ بعدازظهر بازی کند؟ آن وقت یک بچه ۱۱ ساله باید بیاید و در گرمای طاقت‌فرسا آن هم در زمین چمن مصنوعی بازی کند؟ شاید برایتان جالب باشد در هفته‌هایی که گذشت صحنه‌ای دیدم که خیلی دردناک بود. هنگامی که دو تیم نوجوانان فوتبال بازی می‌کردند، بازیکنان به جای آنکه آب بخورند در گرما آب را در کفش‌هایشان می‌ریختند تا پایشان نسوزد! پای بازیکنان تیم من بعد از بازی در چمن مصنوعی و در آن گرمای عجیب تاول زده بود! جالب است وقتی به دنبال زمین بازی می‌رویم، می‌گویند ۱۰ میلیون برای یک چمن طبیعی بدهید. هر زمینی هم که معرفی می‌کنیم هیأت فوتبال قبول نمی‌کند.

وی در ادامه تأکید کرد: این‌ها مسائلی است که باید آن را جست‌وجو کنیم و ببینیم که چرا تیم ملی امید ما ۴۰ سال است که به المپیک نرفته. چرا بازیکنی مثل نامجومطلق، محرمی و غنی‌زاده پیدا نمی‌شود. معلوم است وقتی اجازه کار کردن نمی‌دهند این اتفاقات هم رخ می‌دهد. من دوست دارم افرادی مثل معینی و محصص که در کمیته جوانان مشغول فعالیت هستند این موضوع‌ها را بررسی کرده و در موردش بحث کارشناسی کنند. من از شما خواهش می‌کنم به این مسائل بپردازید و برای فوتبال این مملکت سرمایه‌گذاری کنید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.