تمام اتفاقات تیم ملی به صورت پنهانی صورت می‌گیرد و این مسئله شرایط را کم‌کم سخت‌تر می‌کند و در این بین اعضای تیم ملی انتظار حمایت دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پلیس‌بازی را می‌توان در تیم ملی فوتبال ایران به عینه دید. لیست بازیکنان اعلام نمی‌شود، رسانه‌ها از این سر شهر به آن سر شهر می‌روند و فقط ۱۵ دقیقه اجازه پوشش خبری دارند و در این بین این انتظار هم از رسانه‌ها می‌رود که مردم را تشویق کنند تا از تیم ملی حمایت کنند. تیمی که برای مردم است، تیمی که هوادارانش در گذشته می‌توانستند تمریناتش را از نزدیک تماشا کنند و بخشی از حمایت‌ها نه تنها در بازی‌ها، بلکه در تمرینات هم بود، اما اکنون همه چیز در این تیم پلیسی شده است. از حضور هواداران که مدت‌هاست جلوگیری می‌شود و شاید این مسئله به صورت علنی اعلام نشده، اما بارها هوادارانی بوده‌اند که در کمپ تیم‌های ملی، در ورزشگاه آزادی یا در زمین‌های دیگری مشغول تمرین بوده و از سوی حراست گفته شده که به آنها اعلام کرده‌اند هواداران حق حضور در تمرینات را ندارند.

شرایط طوری پیش رفته که حتی رسانه‌ها هم کم‌کم در حال دور شدن از تیم ملی هستند و این اصلاً نمی‌تواند در آستانه دیدارهای مهم انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اتفاق خوبی باشد. اینکه رسانه‌ها از تیم ملی دور شوند، اینکه خبری از سمت تیم ملی مخابره نشود و اینکه همه چیز را پشت درهای بسته ببریم، جذابیت تیم ملی از دست می‌رود و این مسئله باعث کُشته شدن روح تیم ملی می‌شود. این اتفاقات کم‌کم باعث دور شدن هواداران می‌شود؛ دقیقاً اتفاقی که مدت‌هاست رقم خورده و هواداران استقبال کمی از بازی‌های تیم ملی دارند یا فدراسیون فوتبال مجبور است با رایگان کردن تماشای بازی هواداران را به ورزشگاه بکشاند.

آخرین اتفاق پلیسی در تیم کارلوس کی‌روش اعلام نشدن اسامی تیم ملی بود. سرمربی پرتغالی تیم ملی این بار ترجیح داد بازیکنان حاضر در اردو را از طریق رسانه‌هایی چون بخش رسانه‌ای تیم ملی و سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام نکند و فقط خود بازیکنان از دعوت‌شان با خبر شوند. آخرین لیست اعلام تیم ملی مربوط به پیش از اردوی ایتالیا بود که کی‌روش برای این اردو علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری، رشید مظاهری، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد طیبی، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، وریا غفوری، سعید آقایی، محمد انصاری، آندرانیک تیموریان، کمال کامیابی‌نیا، داریوش شجاعیان، امید ابراهیمی، عزت‌اله پورقاز، اشکان دژاگه، مهدی رحیم زهیوی، مهدی ترابی، وحید امیری، مهدی طارمی، احسان پهلوان، سروش رفیعی و مرتضی تبریزی به تیم ملی دعوت کرد. در بین اردو نیز علیرضا حقیقی، کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی که جزو لژیونرها محسوب می‌شدند با پایان وظایف باشگاهی خود به ایتالیا سفر کردند.

بازیکنان پس از بازگشت از اردوی ایتالیا یک روز فرصت استراحت کردن داشتند. پس از یک روز استراحت همه منتظر بودند تا کی‌روش لیست تیم ملی را اعلام کند، اما چیزی اعلام نشد. خبری از لیست جدید بازیکنان تیم ملی نبود و گویا کی‌روش صبح روز گذشته (شنبه) هم بدون اینکه کسی متوجه شود یک جلسه بازیکنانش را تمرین داد و تا تمرین بعد از ظهر هیچکس از بازیکنان دعوت شده خبر نداشت. سپس مشخص شد که سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، عزت الله پورقاز، محمد طیبی، مهدی رحیم زهیوی، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان و رشید مظاهری از لیست بازیکنان قبلی خط خورده‌اند. علیرضا حقیقی، علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدجلال حسینی، وریا غفوری، مهدی ترابی، داریوش شجاعیان، احسان حاج‌صفی، پژمان منتظری، کریم انصاری‌فرد، امید ابراهیمی، وحید امیری، سعید آقایی، محمد انصاری، آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و مهدی طارمی هم در تمرین حاضر شدند. برای لیست ۲۵ نفره تیم ملی جای پنج بازیکن خالی بود که به نظر می‌رسد این جای خالی برای سردار آزمون، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد و میلاد محمدی باشد که هنوز در لیگ روسیه و هلند با تیم‌های باشگاهی خود هستند.

لیست تیم ملی به صورت رسمی رسانه‌ای نشده و موضوعی که مبهم است، دلیل این کار است. اینکه کی‌روش چرا تصمیم گرفت اسامی بازیکنان تیم ملی را در اختیار رسانه‌ها قرار ندهد و برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران، بدون اعلام اسامی تمرینات آغاز شد؟ اتفاقی عجیب برای جلوگیری از چه چیزی؟ از اینکه مثلاً قطری‌ها متوجه نشوند چه بازیکنانی به تیم ملی دعوت شده‌اند؟ آیا واقعاً در دنیای رسانه‌های امروز که سرعت ارسال خبر و البته در دنیای فوتبال امروز که آنالیز بازیکنان بسیار راحت شده، پیدا کردن نام بازیکنان تیم ملی و آنالیز آنها کار سختی است؟ اگر این دلیل کار نیست، پس کی‌روش چرا دست به چنین کاری زد؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.